Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, kopałem kopałem i sie nie dokopałem, wiec może ktoś mi podpowie jak najlepiej zanimować drzewo. Nie chodzi mi o jakieś straszne wichury tylko o powiew.. tak żeby listki sie poruszaly, może najmniejsze gałązki ugieły.

Czy mając model lepiej odłączyć (detach) wszystkie gałęzie z liśćmi od pnia. Czy może zostawić ale jakimś sposobem da się animować całość?

Tylko proszę bez absurdalnych pomysłów typu: zbuduj szkielet z kości od każdego pnia a koncząc na ostatnim listku :D hehe

 

pozdr

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

jak lekki powiew to 2 modyfikatory, robisz sobie mesh select, malujesz wagi tak zeby obejmowaly gore drzewa a nie zachodzily na dol pnia, nadajesz modyfikator noise, okres ustawiasz dosc duzy, amplitude zaleznie od skali drzewa, kika centymetrow, potem robisz kolejny mesh select mnalujesz glownie liscie, wrzucasz drugi modyfikator noise, ustawiasz mala amplitude i mneijszy okres i juz masz pelna kontrole nad tym co i jak silnie faluje

Napisano
robisz sobie mesh select, malujesz wagi tak zeby obejmowaly gore drzewa a nie zachodzily na dol pnia

 

ok.. jak nadać wagi? bo tego modyfikatora nie używałem nigdy i nie bardzo rozumiem? chodzi o soft selection?

 

heh, pewnie to podstawy :P, ale i tego można nie wiedzieć, szczególnie jak sięnie używało

Napisano
ok.. jak nadać wagi? bo tego modyfikatora nie używałem nigdy i nie bardzo rozumiem? chodzi o soft selection?

 

heh, pewnie to podstawy :P, ale i tego można nie wiedzieć, szczególnie jak sięnie używało

 

no podstawy, na liscie modyfikatorow masz Mesh Select, pozwala ci

namalowac wagi vertexow i nastepny modyfikator dziala tylko

na te wybrane (miekko lub twardo) wierzcholki

Napisano (edytowane)

dobra to poległem na podstawach wieć poproszę o wytłumaczenie? jak namalować wagi? i w którym maxie? ja mam wersje 9.0 i za cholerke tego nie kumam :-( to chyba z przemęczenia

 

EDIT:

OK jak przekonwertowałem wszystko na poly to malowanie wertexów znalazłem i działa.. teraz troche kombinowania bedzie, aż uzyskam zadowalający efekt. Jak sie czlowiek kawy napije to od razu lepiej myśli

Edytowane przez Orcher
Napisano
dobra to poległem na podstawach wieć poproszę o wytłumaczenie? jak namalować wagi? i w którym maxie? ja mam wersje 9.0 i za cholerke tego nie kumam :-( to chyba z przemęczenia

 

EDIT:

OK jak przekonwertowałem wszystko na poly to malowanie wertexów znalazłem i działa.. teraz troche kombinowania bedzie, aż uzyskam zadowalający efekt. Jak sie czlowiek kawy napije to od razu lepiej myśli

 

no to jeszcze sie czytac naucz :D he,he nooffence

ale stary, napisalem ci ze dodaj do stosu modyfikatorow obiektu

modyfikator MESH SELECT i tam dopiero maluj wagi, inaczej selekcja ci zniknie i bedzie po efekcie

Napisano
no to jeszcze sie czytac naucz :D he,he nooffence

ale stary, napisalem ci ze dodaj do stosu modyfikatorow obiektu

modyfikator MESH SELECT i tam dopiero maluj wagi, inaczej selekcja ci zniknie i bedzie po efekcie

 

non taken, tylko ze za cholerke w mesh select nie mogłem znalezc malowania,

wiec bardziej niż nauka czytania, którą odbyłem już jakiś czas temu i w miarę mi sie utrwaliła, lupy albo okularów potrzebuje. Więc jak możesz poświęcić mi te 3 sekundy i wkleić printscreen z zaznaczeniem gdzie to jest, to będę wdzięczny..

Napisano

nie wkleje ci bo nie uzywam juz Maxa, ale generalnie aplikujesz modyfikator, wchodzisz w podelement Vertices, robisz Smooth selection i sobie "malujesz" powiekszajac selekcje tak jak przy zwyklym zaznaczaniu, kombinacje z klwaiszami SHIFT,CTRL,ALT pozwalaja dodawac, odejmowac etc

Napisano

Dyskusja o niczym :D haha Z debaty o animacji drzew zrobiło się o zaznaczaniu wierzchołków - no trudna to sztuka oj trudna ;)

Wracając do meritum i samej animacji to polecam Paint FX w mayi. Szybko, łatwo i przyjemnie. A jeśli już mówimy o animacji w maxie i setupowaniu animowanych drzew to temat rzeka i mocno zależy od siły wiatru itp. Bo inaczej się animuje drzewo, w które uderza piorun, rozrywając je na pół, inaczej drzewo w które wjeżdża ciężarówka a inaczej drzewo wyrywane z korzeniami...

są sytuacje gdzie zwykły noise nie wystarczy, choć do małego szumu gałęzi i liści się nadaje.

Napisano

Jak to dyskusja o niczym, przecież o vertexach jest! Zawsze warto poznać podstawy :P

Co do setupa wiatru i drzewa z chęcią przeglądnę jakiś tutek tylko proszę o namiary.

Napisano

TreeStorm mam w robocie i ze względu, że ypie się jak piach w klepsydrze to go nie cierpie :D A z chęcią bym się dowiedził jak to zrobić ręcznie. Zawsze to nowe punkty exp. hehe

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności