Adamek Napisano 1 Kwiecień 2010 Napisano 1 Kwiecień 2010 http://atomontage.com/?id=home http://unlimiteddetailtechnology.com/ Patrząc na powyższe materiały zastanawiam się czy jest sens nadal dłubać w polygonach, rozkładać uv, męczyć bugi w normalach... co Wy na to? Początek końca 'zwykłego' 3d?
Adamek Napisano 1 Kwiecień 2010 Autor Napisano 1 Kwiecień 2010 Nie wiem czemu ale wyczuwam sarkazm ;) Pytam nie, że już nie ma sensu i trzeba siedzieć z założonymi rękoma i czekać na deszcz, tylko pytam o Wasze zdanie dotyczące sensowności takich rozwiązań. Skoro te silniki ciągną miliony poly i to bez udziału kart graficznych i bez dx...(to są silniki programowe i 'jadą' na jednym rdzeniu, póki co) to po co te wszystkie karty graf. 1kw zasilacze... o to pytam.
Hatred Napisano 1 Kwiecień 2010 Napisano 1 Kwiecień 2010 e tam juz bez sensu :D Hinduskie podejscie :D
kotisded Napisano 1 Kwiecień 2010 Napisano 1 Kwiecień 2010 Dla picu :) Na disko jak rwe laske to myślisz, że zapraszam ją na znaczki do domu ? Phi. przeżytek ubiegłego wieku, pytam czy chce zobaczyć mój nowy radiator :P Te silniki są z tego co wiem jeszcze niedokończone, albo natrafiły na przeszkody nie do przejścia, albo takie jeszcze niedoskonałe przy których nie opłaca się przerabiać całego polygonowego świata. Z drugiej strony setki tysięcy osób zarabia na polygonach i jak już zrobią coś funkcjonalnego to wcale nie będzie takie proste żeby to wprowadzić. Wejdzie coś takiego, ale za około 3`ch lat nie szybciej. Modelowanie to tylko jakiś procent świata 3d więc, moim zdaniem- tak warto, ale warto też już sobie tablet kupić :P.
Gość Gosc Napisano 1 Kwiecień 2010 Napisano 1 Kwiecień 2010 dane voxelowe maja to do siebie ze zajmuja cholernie duzo miejsca :D i dlatego jest to utopijna wizja, ja juz w 1994 roku pisalem silnik opraty o elementy voxelowe (nie tylko teren, postaci, obiekty - wszystko voxelowe) dzialal blyskawicznie, to co go zabijalo to ilosc danych... kiedys ludzie nie mieli gigabajtow RAMu w kompie, teraz to bajka, moze dzieki temu sie ta technika spopularyzuje, niemniej jednak generowanie danych voxelowych nadal bedzie na podstawie modeli poligonalnych, tak jak teraz wypalamy hiresowy obiekt do displacementow na basemeshu, tak bedziemy w przyszlosci wypalac model voxelowy na podstawie hiresowego obiektu z displaceami technologie poligonalne dlugo nie zanikna, bo jest to najbardziej efektywna reprezentacja wzglednie skomplikowanych obiektow i duzo bardziej przyjazna niz edycja modelu czysto voxelowego
Adamek Napisano 1 Kwiecień 2010 Autor Napisano 1 Kwiecień 2010 Zatem z tego wniosek, że potencjalna konfiguracja komputera będzie zawierała dziesiątki giga RAM kosztem wydajnej grafiki. Dyski SSD można powiedzieć, że są ich wydajność też nie sprawia specjalnego problemu (cenę pomijam celowo, pojemność tez bo to kwestia techniczna aby były pojemniejsze), do tego kilka rdzeni... tylko ram będzie dużo ponad to co obecnie uważamy że jest dużo. Jakoś tak chyba na wyrost do tego podszedłem i potrzebowałem innego spojrzenia na tą samą sprawę. Tak czy siak dzięki za Wasze spostrzeżenia. :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się