Jump to content

Adamek

Members
  • Content Count

    126
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

23 Excellent

6 Followers

About Adamek

  • Rank
    Member

City (optional)

  • Miasto
    Warszawa

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. uv to coś co się robi "na końcu". A jako, że to bym robił w osobnym programie, to każda zmiana topologii powoduje konieczność poprawki UV. Zatem, mając w maxie model bez UV albo z takimi bylejakimi, przenoszę go do RizomUV. Tam robię uv i model gotowy do teksturowania. Moje pytanie dotyczy sytuacji w której dokonuję poprawek w modelu bez uv lub z takimi "jakie są" i już poprawiony przenoszę ponownie do RizomUV. I co. rozkładam UV raz jeszcze z powodu zmian w topologii ? Jest jeszcze wariant "ping-pong", z maxa do "uv-kowni" a po wszystkim z powrotem do maxa. Zresztą, chyba czas na trial i zobaczę "co tam" 🙂
  2. Mam pytanko. Mam modelik... wymodelowany. przenoszę go do tego programu, robię UV. Są tak jak potrzebuję. Jak wygląda kwestia poprawek ? No bo mesh do przeróbki, a w "kombajnie" nie zawsze uv jest zrujnowane ( max radzi sobie jakoś czasami i nie psuje zbytnio ). A tutaj ? Reimport mesha i UV od początku ?
  3. U mnie podobnie z Photo. Kupiłem oba, jeden tylko dlatego, że był właśnie na 50% ceny "na wszelki wypadek". W moim przypadku... baj baj Adobe ... na zawsze.
  4. Lepiej późno niż wcale 😉 jak to jeszcze aktualne to podrzuć plik skryptu. Najlepiej komplet abym mógł odtworzyć sytuację u siebie.
  5. Adamek

    3ds max się posół

    ZBAWCO !!!
  6. Ekhm... a jakieś wieści względem tematu tego wątku ? 😉 Bo to mi pachnie "obijaniem" sobie na mniej wartościowych ludziejach. Kraje wspomniane w artykule, mają ten soft naprawdę sensownie, a my... podwyżki.... Albo im tam "żre" solidnie i nie widzą sensu rozprzestrzeniać niższej ceny na Europę, albo Blender już tak im daje w kość, że faktycznie muszą podnieść cenę "bo koszty". Albo już sam nie wiem co 😄 Tak czy siak dzięki za wieści.
  7. Pokopałem nieco w temacie i dokopałem się do czegoś takiego jak "Right to Use". https://forums.autodesk.com/t5/previous-version-support/has-autodesk-changed-my-right-to-use/m-p/8871280#M4 Mogę używac tak długo jak nie łamię zasad licencji. Użycie cracka oczywiście łamie jedną z nich. I tutaj dochodzi do paradoksu: licencja mówi, że crack jest niedozwolony, z drugiej strony Autodesk odbiera możliwość użycia programu zgodnie z ich własnymi warunkami licencji. Innymi słowy sam innego warunku licencji nie dotrzymuje. Na terenie UE, jeśli autor softu zaprzestaje wspierania go, z dowolnego powodu, koszty utrzymania serwerów, upadek firmy... cokolwiek... to ja jako, że nabyłem licencję wieczystą mogę w dowolny sposób doprowadzić do sytuacji, w której zakupiony program obojętne w jaki sposób, będzie jednak działał. Innymi słowy ... crack staje się legalny. https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/HTML/?uri=CELEX:32009L0024&from=en Punkt 13. "(...) Oznacza to, że ładowanie i uruchamianie konieczne do użycia kopii programu, która została zgodnie z prawem nabyta oraz poprawianie jej błędów nie może być umownie zabronione."
  8. Czekam zatem niecierpliwie (pewnie nie tylko ja), na to "czym nas uraczy" Adsk. Dzięki za info 🙂
  9. Ha, no to w takim razie coś u mnie "nie działa" 😉 Te same piki z informacją o aktywacji używam i w kompie i w laptopie. W laptopie z bardzo rzadka ale się zdarza. I śmiga za każdym razem. Dzięki za te niepokojące informacje. P.S. Zachowują się tak, jakby Blender w ogóle nie istniał. Albo odwrotnie, Ci co "nie zdążyli" ( z dowolnego powodu ) z przesiadką są do maksymalnego wydojenia zanim jednak zdązą... Tylko co potem ?
  10. To jednocześnie bardzo ciekawe i niepokojące co piszesz. Jak kupowałem swoją licencję, nigdzie nie było mowy o tym, że to licencja "OEM". Kupowałem ja na osobę a nie ja do kompa. Z tego co piszesz rozumiem, że w teorii wsparcie jakie by ono nie było mam tak czy siak do 2022 roku. I jeszcze taka ciekaostka. Wszystkie dane związane z aktywacją Maxa, mam zapisane u siebie w chmurze. Zatem instalacja maxa owszem, nie jest aktywowana ale jak uruchamiam program z odpowiednio przygotowanego skrótu to z marszu jest aktywowany. Ze wszsytkimi pluginami, skryptami, makrami... całość. Rozumiem, że wtedy nigdy nie będę potrzebował "łachy" żeby mi aktywowali program, bo ten z marszu zczytuje dane aktywacyjne ?
  11. A co z wieczystymi licencjami zakupionymi daaawno temu ? Mam jedną na 2012. Mam się czego bać ?
  12. Warszawskie studio game dev poszukuje osoby na stanowisko: grafik 3D. Osoba na tym stanowisku będzie odpowiedzialna za modelowanie i teksturowanie contentu na potrzeby enviro. Wymagane umiejętności: Znajomość 3ds Max – modelowanie i teksturowanie znajomość Photoshop CS Dodatkowo mile widziana znajomość programu do High Poly (Zbrush, 3DCoat, Sculptris) Praca w siedzibie firmy w Warszawie. Zainteresowane osoby prosimy o przesłanie CV i portfolio na adres: [email protected] W temacie maila prosimy wpisać: praca – grafik 3D
  13. Tablety są dwa, po jednym na I miejsce w każdej kategorii.
  14. Nie wiem czy to nie moja błędna interpretacja ocen Jury ale praca ttaaddeekk'a otrzymała lepsze recenzje niż KMiklas'a a mimo to zajęła II miejsce. I to chyba zostało oddane w kategorii nagrody publiczności. Ale jak piszę, to może być wcale nie taka doskonała interpretacja decyzji jury. Tak czy siak ogromne gratulacje dla finalistów, znakomite, bardzo motywujące prace.
  15. Adamek

    Model Loga strony.

    No "Slick", ten podpis na tyle tabliczki...
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy