Skocz do zawartości

Grimuar Szkodliwych Myśli (Planescape Torment 1999)


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Jest to moja interpretacja przedmiotu z gry fabularnej Planescape Torment, nazywającego się Grimuarem Szkodliwych Myśli. Nie trzymałem się więc opisu wyglądu przedmiotu.

 

grimrb.jpg

 

Księga ta potrafi mówić. Posiada swoje poglądy, których jednak nam nie narzuca. Za to jest gotowa nas nauczać. W zamian za trzy prośby/zadania, nauczy nas trzech potężnych czarów.

 

Prośbami tymi są: splamienie księgi własną krwią, sprzedanie towarzysza podróży oraz zabicie towarzysza podróży.

Jak widać księga ta przeznaczona jest raczej dla postaci chaotycznych złych, a praworządne dobre, nie powinny jej nawet otwierać.

Grimuar również jest skłonny udzielać nam rad i to całkiem za darmo. Jednak każda z nich, choć jest zgodna z prawdą i niesie pewną mądrość, jednocześnie zatruwa nasz umysł, wzmaga nieufność i egoizm.

 

grimoire1.jpg

grimoire2.jpg

 

grimoire3.jpg

 

grimoire4.jpg

 

grimoire5.jpg

Edytowane przez Pussik
  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Ah planescape torment..:) Bardzo ladnie wyszlo aczkolwiek no taki propsik po prostu, jakas postac bys sie do tego przydala:P Jaki jest rozmiar teksturek w orginale?

Napisano

Hej

Wyglada bardzo fajnie, przyznam se ze sam mam wielki sentyment do planescape. Mam jednak pytanie chodzi mi mianowicie o przepalenia na normalu. Wiem ze już się o to kiedyś pytałem w wątku DonMaria z MO. Ale w wewnętrznej stronie książki, chodzi mi mianowicie o kartki księgi. Bledy na normalu są bardzo widoczne, przez co powstają dziwne cienie.

Napisano

W którym miejscu są te dziwne cienie? Mógłbyś zaznaczyć?

Obawiam się, że może to być spowodowane oświetleniem w silniku gry, ale na wszelki wypadek pokażę mapkę AO (chociaż zaciemnienia widać na diffusse także):

 

48726996.jpg

Napisano

bugxy.jpg

ten element wygląda na błąd. jakby przepalony na diffusa niepoprawny ambient

pozatym ładnie, tylko warto by wykozystac na cos pozostałe miejsce na texturce

Napisano

gracz niebedzie sie zastanawial czy tam sie cos obluzowało czy nie, tylko spojrzy i uzna ze cos nie tak

poza tym gdyby cos tam bylo i po latach odpadło to czesc okładki pod spodem byla by jaśniejsza a nie ciemniejsza, bo zakryty fragment bylby czystszy, niezakurzony i niewymacany paluchami

 

normale też sa krzywe tak jak zaznaczył Persh

Napisano (edytowane)

Valery:

Myślę, że by zawilgotniał, a później spleśniał. Kurz chyba rozjaśnia ciemne obiekty.. więc niezakurzony również były ciemniejszy.

Zrobiłem dwa layery jaśniejszy i ciemniejszy - wybrałem ciemniejszy.

 

Masz rację, to nie jest coś nad czym gracz będzie się zastanawiał. Człowiek podświadomie wykrywa i interpretuje tego typu rzeczy, by ich suma złożyła się w jedno z dwóch słów: realistyczne albo nierealistyczne. :P

 

 

Persh:

Dziękuję, za zaznaczenia. Prawdę mówiąc mam wciąż zbyt małą wiedzę, aby wiedzieć czemu akurat w taki sposób wypaliła się normalka. Ale popytam i poczytam, może coś mi się rozjaśni i będę mógł uniknąć tego efektu w kolejnych modelach.

 

Update:

Już wiem co było winowajcą nieprawidłowego wypalania się normal mapy.

 

Tak wygląda po poprawkach:

rozwiazane.jpg

 

mapcg.jpg

Mapka tak na szybko poprawiona.

Dobrze?

Edytowane przez Pussik

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności