Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dwa lata temu zabrałem się za wtyczkę Blendera 2.4x, która nakładałaby na model zawartość plików SVG jako teksturę.

Robiłem ją na własne potrzeby, i tak się złożyło, że po wstępnych testach powędrowała na półtorej roku "na półkę". Ostatnio przyszedł czas, by ją odkurzyć i użyć do konkretnego modelu:

 

svgtex.png

 

Zaletą takich tekstur jest to, że "nie boją się powiększeń" - obraz zawsze pozostaje ostry (jak widać na ilustracji). Dodatkowo zajmują mniej miejsca w RAM i na dysku, .

 

Pod tym adresem znajdziecie:

- binarne pliki wtyczki dla Blendera 2.49 (Win 32)

- kod źródłowy

- instrukcję obsługi

 

Pliki SVG przygotowywałem w Inkscape, i pod koniec pracy nieźle się wkurzyłem na powolność odświeżania ekranu w tym programie. Ad hoc zmierzyłem więc prędkość przerysowania obrazu SVG i zużycie pamięci dla przeglądarek SVG, które akurat miałem "pod ręką". Ku mojemu zaskoczeniu okazało się, że stworzyłem całkiem szybki parser obrazów. Ten testowy rysunek Inkscape przerysowuje 45s (przy 400MB RAM), Firefox 12s (27 MB RAM), a mój parser - 1.5s (2 MB RAM)

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

zwiesiles mi ffoxa :)

jakbys zrobil takie coś do budowania np. normal mapy na potrzeby produkcji gier, to bylbys bogaty jezeli tak by pieknie dzialalo w karcie graficznej.

 

A patrzales jak to dziala dla zwyklej grafiki takiej robionej bardziej jako bitmapa, czyli dosc skomplikowana - przyklad: LINK

Edytowane przez olaf
Napisano

Do zwykłej grafiki też powinno działać - zresztą jak ściągniesz plik z binariami z linka, który podałem, to znajdziesz tam oprócz wtyczki do Blendera dodatkowy, zwykły program pod Windows: przeglądarkę plików svg. Używam jej do szybkich testów, właśnie takich "wyświetli się czy się nie wyświetli".

 

Sprawdź za jej pomocą misia z przykładu, który podałeś, bo link zawiera skrót do pliku *.jpg, a nie *.svg. Patrząc na ten obrazek, to chyba powinno wszystko wyświetlić prawidłowo - o ile te rozmycia są robione za pomocą efektu rozmycia gaussowskiego (SVG filter: Gaussian Blur). (Jest to jedyny filtr, który do tej pory zaimplementowałem).

 

W razie gdyby wyszło niepoprawnie będę wdzięczny za próbkę SVG wyświetlaną w taki błędny sposób, bo pozwoli mi to odtworzyć błąd i usunąć przyczynę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności