ciacho191 Napisano 20 Kwiecień 2010 Napisano 20 Kwiecień 2010 siema mam problem ze znikającym obiektem po użyciu boleans-diference. Usuwałem historię i używałem mesh-cleanup i nadal nic - co może być tego przyczyną?
lukanus Napisano 20 Kwiecień 2010 Napisano 20 Kwiecień 2010 jeśli dobrze rozumiem, to znika wszystko, tak? Przy operacji odejmowania jeden z obiektów musi zniknąć (ten, którym wycinasz). Może to zła kolejność zaznaczania? (jako pierwszy zaznaczasz ten obiekt, który chcesz zostawić, a następnie ten, którym chcesz wyciąć). A jak sie sprawa przedstawia w outlinerze? Jest obiekt na liście?
bartolomeo Napisano 20 Kwiecień 2010 Napisano 20 Kwiecień 2010 boolyn to zło. nie używaj tego. tak po prostu nie używaj tego. naprawde lepiej jest i sazybciej samemu wycinać sobie siatkę.
ciacho191 Napisano 21 Kwiecień 2010 Autor Napisano 21 Kwiecień 2010 więc - 2 modele znikają, są w outlinerze a napisu nie będę ciosał split polygon toolem bo za dużo czasu i zdrowia by to kosztowało
lukanus Napisano 21 Kwiecień 2010 Napisano 21 Kwiecień 2010 A masz dużą różnicę wielkości miedzy obiektami? (napis w stosunku do tego drugiego obiektu jest dużo większy/ mniejszy). Sprawdź też czy wszystko gra z normalnymi.
asblaze Napisano 22 Kwiecień 2010 Napisano 22 Kwiecień 2010 Boolean się sypie jeśli jednym z obiektów jest PLANE. Jeśli tak - lepiej zamiast Plane ustaw Cuba z minimalną grubością
SzakalSzaleniec Napisano 23 Kwiecień 2010 Napisano 23 Kwiecień 2010 Czasami tez mam takie problemy - jednym rozwiazaniem jakei znalazlem w przypadku zlozonych siatek jest wyekstraktowanie czesci na kotrej ma byc przeprowadzoany bool. Wowczas czesto dziala, a zmodyfikowany nowy obiekt mozesz latwo combine z pozostala czescia. Potem merge na calym obiekcie i bedzie tak jakbys robil boola na calym obiekcie. Rozwiazanie na okraglo ale u mnie czesto dziala w przypadku zlozonych siatek. Jezeli nie masz zlozonej siatki, to czasem wlasnie to jest problemem i pododawaj (jak mozesz oczywiscie) pare loopow i moze wtedy zadzaiala. Ale tak jak wiekszosc tutaj mowi na forum - bool jest baaaaardzo zabugowiony :D Czasem jednak nic innego nie pozostaje :) Ja powyzsze rozwiazania stosuje na Maya 2009. Nie wiem ktora wersje masz ty :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się