Skocz do zawartości

Animacja IKHISolver - Motion Point?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam!

 

Skonczylem juz swoj model, polaczylem bonesami wszystko i zastosowalem IKHISolvera, zeby mi konczyny stworka (warrior bug ze starship troopers, na potrzeby tutka :) ) ladnia dzialaly. Tylko nie wiem jak teraz potraktowac korpus...

 

Chodzi mi to zeby zmieniajac pozycje korpusu (przod - tyl) konczyny tez sie wyginaly, ale staly w miejscu. Znalazlem podobny model z juz podczepionym wszystkim na necie i lapiac za Motion Point efekt jest dobry.

 

Gdzie, jak i z czym polaczyc tego Motion Pointa?

Edytowane przez XaoC
  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Dobra, pewnie sie nie wyrażam jasno, na screenach mniej wiecej pokazuję o co mi chodzi....

 

PLS HELP:) Bo od 2h juz szukam na necie jakichs... nawet sam nie wiem czego mam szukac:) Chyba stracilem zdolnosc szukania w googlach (-15 do szukania w googlach:P)

Napisano

Dobra, krok po kroku, bo wtedy znajdziemy problem:) Tylko do tego dodam (po raz kolejny, powinienem se zmienic status na forum:D) ze z animacja dopiero co zaczynam i nie jest latwo.

 

Co do hierarchii kosci to nawet nie wiem jak ja pokazac.... Sry:/ Az mi glupio

 

1.Robie bonesy dla wszytskich konczyn, potem skina i IKHISolver.

2.Pozostaje kwesia korpusu, bo nijak jest polaczony z reszta. Procz tego ze polinkowalem odpowiednio. Poprostu brak czegos, co powinno definiowac jego polozenie/mase/ciezar w stosunku do konczyn.

 

Oto kilka srceenow z mojego BUGA:1.w miejscu, 2. jak ładnie działa chain 3. jak połączyć korpus do kończyn by to działało?

Napisano

Heh .. coś tu mocno skaszaniłeś, że masz takiego flipa na korpusie. Akurat w tej postaci korpus powinien być masterem całej hierarchii.. to od jego położenia i rotacji powinny być uzależnione pozostałe łańcuchy. A u Ciebie najwyraźniej coś determinuje jego rotację. Masz na nim jakiś look at constraint czy coś? Opowiadaj :)

I następnym razem spróbuj budować postać właśnie od roota po kolei w dół. Pamiętaj też, że możesz wykożystywać różne helpery. Dummy, Point itp. Nie dodajesz ich do skina ale mogą brać czynny udział w animacji i w kontroli całego riga.

Napisano (edytowane)

czesc,

 

wiem co jest nie tak, zaraz przygotuje filmik jak to sie robi , kolejnosc jak sie robi nie ma znaczenia - znaczenie ma jak sie to polinkuje

 

EDIT:

nie wiem czy o to chodzi - jesli tak to prosze bardzo jesli nie to sorki :) ( jakosc kicha le chyba cos widac :) ? ten tutek jest bardzo uproszczony - wlasnie uploaduje nowego bardziej zaawansowanego tutka

 

http://www.youtube.com/watch?v=G6d6McROllI

 

http://vimeo.com/11220515

Edytowane przez staszek
Napisano

Ja nie napisałem staszku drogi, że kolejność robienia ma znaczenie ;) Tylko, że jeśli się stawia pierwsze kroki w riggowaniu to logiczne uporządkowanie hierarchii w głowie, na kartce papieru czy w maxie na pewno bardzo pomaga. Pozdro.

Napisano (edytowane)

spox Kris_R bez urazy :) tak mi sie napisalo :)

 

 

tutaj bardziej zaawansowany tutek do Twojego pajaka XaoC :

 

http://vimeo.com/11223239

 

http://www.youtube.com/watch?v=9_PhV7ptxOM

 

sorki za jakosc.. mam nadzieje ze cos widac...

 

i dopiero po tym wszystkim jak juz bedziesz zadowolony z dzialania kosci - wtedy dajesz Skin na mesha do ktorego dodajesz tylko te kosci . Oczywiscie mozna dodac o wiele wiecej gadgetow ale to chyba powinno wystarczc.

Edytowane przez staszek
  • Like 1
Napisano

Sry ze tak pozno odpisuje, chwili czasu nawet nie mialem od tamtego czasu.

 

@staszek - dzieki wielkie za tego tutka, wszystko dziala juz jak powinno. W sumie to juz nie pamietam co wtedy pochrzanilem.... juz rep idzie:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności