Napisano 25 Kwiecień 201014 l Witam! Skonczylem juz swoj model, polaczylem bonesami wszystko i zastosowalem IKHISolvera, zeby mi konczyny stworka (warrior bug ze starship troopers, na potrzeby tutka :) ) ladnia dzialaly. Tylko nie wiem jak teraz potraktowac korpus... Chodzi mi to zeby zmieniajac pozycje korpusu (przod - tyl) konczyny tez sie wyginaly, ale staly w miejscu. Znalazlem podobny model z juz podczepionym wszystkim na necie i lapiac za Motion Point efekt jest dobry. Gdzie, jak i z czym polaczyc tego Motion Pointa? Edytowane 25 Kwiecień 201014 l przez XaoC
Napisano 25 Kwiecień 201014 l Autor Dobra, pewnie sie nie wyrażam jasno, na screenach mniej wiecej pokazuję o co mi chodzi.... PLS HELP:) Bo od 2h juz szukam na necie jakichs... nawet sam nie wiem czego mam szukac:) Chyba stracilem zdolnosc szukania w googlach (-15 do szukania w googlach:P)
Napisano 25 Kwiecień 201014 l Nie do konca rozumiem problem. Jak tworzysz IK na konczynach i pociagasz za tulow, to powinno byc tak jak chcesz. Pokaz hierarchie kosci.
Napisano 25 Kwiecień 201014 l Autor Dobra, krok po kroku, bo wtedy znajdziemy problem:) Tylko do tego dodam (po raz kolejny, powinienem se zmienic status na forum:D) ze z animacja dopiero co zaczynam i nie jest latwo. Co do hierarchii kosci to nawet nie wiem jak ja pokazac.... Sry:/ Az mi glupio 1.Robie bonesy dla wszytskich konczyn, potem skina i IKHISolver. 2.Pozostaje kwesia korpusu, bo nijak jest polaczony z reszta. Procz tego ze polinkowalem odpowiednio. Poprostu brak czegos, co powinno definiowac jego polozenie/mase/ciezar w stosunku do konczyn. Oto kilka srceenow z mojego BUGA:1.w miejscu, 2. jak ładnie działa chain 3. jak połączyć korpus do kończyn by to działało?
Napisano 26 Kwiecień 201014 l Heh .. coś tu mocno skaszaniłeś, że masz takiego flipa na korpusie. Akurat w tej postaci korpus powinien być masterem całej hierarchii.. to od jego położenia i rotacji powinny być uzależnione pozostałe łańcuchy. A u Ciebie najwyraźniej coś determinuje jego rotację. Masz na nim jakiś look at constraint czy coś? Opowiadaj :) I następnym razem spróbuj budować postać właśnie od roota po kolei w dół. Pamiętaj też, że możesz wykożystywać różne helpery. Dummy, Point itp. Nie dodajesz ich do skina ale mogą brać czynny udział w animacji i w kontroli całego riga.
Napisano 26 Kwiecień 201014 l czesc, wiem co jest nie tak, zaraz przygotuje filmik jak to sie robi , kolejnosc jak sie robi nie ma znaczenia - znaczenie ma jak sie to polinkuje EDIT: nie wiem czy o to chodzi - jesli tak to prosze bardzo jesli nie to sorki :) ( jakosc kicha le chyba cos widac :) ? ten tutek jest bardzo uproszczony - wlasnie uploaduje nowego bardziej zaawansowanego tutka http://www.youtube.com/watch?v=G6d6McROllI http://vimeo.com/11220515 Edytowane 26 Kwiecień 201014 l przez staszek
Napisano 26 Kwiecień 201014 l Ja nie napisałem staszku drogi, że kolejność robienia ma znaczenie ;) Tylko, że jeśli się stawia pierwsze kroki w riggowaniu to logiczne uporządkowanie hierarchii w głowie, na kartce papieru czy w maxie na pewno bardzo pomaga. Pozdro.
Napisano 26 Kwiecień 201014 l spox Kris_R bez urazy :) tak mi sie napisalo :) tutaj bardziej zaawansowany tutek do Twojego pajaka XaoC : http://vimeo.com/11223239 http://www.youtube.com/watch?v=9_PhV7ptxOM sorki za jakosc.. mam nadzieje ze cos widac... i dopiero po tym wszystkim jak juz bedziesz zadowolony z dzialania kosci - wtedy dajesz Skin na mesha do ktorego dodajesz tylko te kosci . Oczywiscie mozna dodac o wiele wiecej gadgetow ale to chyba powinno wystarczc. Edytowane 26 Kwiecień 201014 l przez staszek
Napisano 27 Kwiecień 201014 l Autor Sry ze tak pozno odpisuje, chwili czasu nawet nie mialem od tamtego czasu. @staszek - dzieki wielkie za tego tutka, wszystko dziala juz jak powinno. W sumie to juz nie pamietam co wtedy pochrzanilem.... juz rep idzie:)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto