Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam!

 

Skonczylem juz swoj model, polaczylem bonesami wszystko i zastosowalem IKHISolvera, zeby mi konczyny stworka (warrior bug ze starship troopers, na potrzeby tutka :) ) ladnia dzialaly. Tylko nie wiem jak teraz potraktowac korpus...

 

Chodzi mi to zeby zmieniajac pozycje korpusu (przod - tyl) konczyny tez sie wyginaly, ale staly w miejscu. Znalazlem podobny model z juz podczepionym wszystkim na necie i lapiac za Motion Point efekt jest dobry.

 

Gdzie, jak i z czym polaczyc tego Motion Pointa?

Edytowane przez XaoC

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 1,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Dobra, pewnie sie nie wyrażam jasno, na screenach mniej wiecej pokazuję o co mi chodzi....

 

PLS HELP:) Bo od 2h juz szukam na necie jakichs... nawet sam nie wiem czego mam szukac:) Chyba stracilem zdolnosc szukania w googlach (-15 do szukania w googlach:P)

Napisano

Nie do konca rozumiem problem.

 

Jak tworzysz IK na konczynach i pociagasz za tulow, to powinno byc tak jak chcesz. Pokaz hierarchie kosci.

Napisano
  • Autor

Dobra, krok po kroku, bo wtedy znajdziemy problem:) Tylko do tego dodam (po raz kolejny, powinienem se zmienic status na forum:D) ze z animacja dopiero co zaczynam i nie jest latwo.

 

Co do hierarchii kosci to nawet nie wiem jak ja pokazac.... Sry:/ Az mi glupio

 

1.Robie bonesy dla wszytskich konczyn, potem skina i IKHISolver.

2.Pozostaje kwesia korpusu, bo nijak jest polaczony z reszta. Procz tego ze polinkowalem odpowiednio. Poprostu brak czegos, co powinno definiowac jego polozenie/mase/ciezar w stosunku do konczyn.

 

Oto kilka srceenow z mojego BUGA:1.w miejscu, 2. jak ładnie działa chain 3. jak połączyć korpus do kończyn by to działało?

Napisano

Heh .. coś tu mocno skaszaniłeś, że masz takiego flipa na korpusie. Akurat w tej postaci korpus powinien być masterem całej hierarchii.. to od jego położenia i rotacji powinny być uzależnione pozostałe łańcuchy. A u Ciebie najwyraźniej coś determinuje jego rotację. Masz na nim jakiś look at constraint czy coś? Opowiadaj :)

I następnym razem spróbuj budować postać właśnie od roota po kolei w dół. Pamiętaj też, że możesz wykożystywać różne helpery. Dummy, Point itp. Nie dodajesz ich do skina ale mogą brać czynny udział w animacji i w kontroli całego riga.

Napisano

czesc,

 

wiem co jest nie tak, zaraz przygotuje filmik jak to sie robi , kolejnosc jak sie robi nie ma znaczenia - znaczenie ma jak sie to polinkuje

 

EDIT:

nie wiem czy o to chodzi - jesli tak to prosze bardzo jesli nie to sorki :) ( jakosc kicha le chyba cos widac :) ? ten tutek jest bardzo uproszczony - wlasnie uploaduje nowego bardziej zaawansowanego tutka

 

http://www.youtube.com/watch?v=G6d6McROllI

 

http://vimeo.com/11220515

Edytowane przez staszek

Napisano

Ja nie napisałem staszku drogi, że kolejność robienia ma znaczenie ;) Tylko, że jeśli się stawia pierwsze kroki w riggowaniu to logiczne uporządkowanie hierarchii w głowie, na kartce papieru czy w maxie na pewno bardzo pomaga. Pozdro.

Napisano

spox Kris_R bez urazy :) tak mi sie napisalo :)

 

 

tutaj bardziej zaawansowany tutek do Twojego pajaka XaoC :

 

http://vimeo.com/11223239

 

http://www.youtube.com/watch?v=9_PhV7ptxOM

 

sorki za jakosc.. mam nadzieje ze cos widac...

 

i dopiero po tym wszystkim jak juz bedziesz zadowolony z dzialania kosci - wtedy dajesz Skin na mesha do ktorego dodajesz tylko te kosci . Oczywiscie mozna dodac o wiele wiecej gadgetow ale to chyba powinno wystarczc.

Edytowane przez staszek

Napisano
  • Autor

Sry ze tak pozno odpisuje, chwili czasu nawet nie mialem od tamtego czasu.

 

@staszek - dzieki wielkie za tego tutka, wszystko dziala juz jak powinno. W sumie to juz nie pamietam co wtedy pochrzanilem.... juz rep idzie:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności