XaoC Napisano 25 Kwiecień 2010 Napisano 25 Kwiecień 2010 (edytowane) Witam! Skonczylem juz swoj model, polaczylem bonesami wszystko i zastosowalem IKHISolvera, zeby mi konczyny stworka (warrior bug ze starship troopers, na potrzeby tutka :) ) ladnia dzialaly. Tylko nie wiem jak teraz potraktowac korpus... Chodzi mi to zeby zmieniajac pozycje korpusu (przod - tyl) konczyny tez sie wyginaly, ale staly w miejscu. Znalazlem podobny model z juz podczepionym wszystkim na necie i lapiac za Motion Point efekt jest dobry. Gdzie, jak i z czym polaczyc tego Motion Pointa? Edytowane 25 Kwiecień 2010 przez XaoC
XaoC Napisano 25 Kwiecień 2010 Autor Napisano 25 Kwiecień 2010 Dobra, pewnie sie nie wyrażam jasno, na screenach mniej wiecej pokazuję o co mi chodzi.... PLS HELP:) Bo od 2h juz szukam na necie jakichs... nawet sam nie wiem czego mam szukac:) Chyba stracilem zdolnosc szukania w googlach (-15 do szukania w googlach:P)
Reanimator Napisano 25 Kwiecień 2010 Napisano 25 Kwiecień 2010 Nie do konca rozumiem problem. Jak tworzysz IK na konczynach i pociagasz za tulow, to powinno byc tak jak chcesz. Pokaz hierarchie kosci.
XaoC Napisano 25 Kwiecień 2010 Autor Napisano 25 Kwiecień 2010 Dobra, krok po kroku, bo wtedy znajdziemy problem:) Tylko do tego dodam (po raz kolejny, powinienem se zmienic status na forum:D) ze z animacja dopiero co zaczynam i nie jest latwo. Co do hierarchii kosci to nawet nie wiem jak ja pokazac.... Sry:/ Az mi glupio 1.Robie bonesy dla wszytskich konczyn, potem skina i IKHISolver. 2.Pozostaje kwesia korpusu, bo nijak jest polaczony z reszta. Procz tego ze polinkowalem odpowiednio. Poprostu brak czegos, co powinno definiowac jego polozenie/mase/ciezar w stosunku do konczyn. Oto kilka srceenow z mojego BUGA:1.w miejscu, 2. jak ładnie działa chain 3. jak połączyć korpus do kończyn by to działało?
Kris_R Napisano 26 Kwiecień 2010 Napisano 26 Kwiecień 2010 Heh .. coś tu mocno skaszaniłeś, że masz takiego flipa na korpusie. Akurat w tej postaci korpus powinien być masterem całej hierarchii.. to od jego położenia i rotacji powinny być uzależnione pozostałe łańcuchy. A u Ciebie najwyraźniej coś determinuje jego rotację. Masz na nim jakiś look at constraint czy coś? Opowiadaj :) I następnym razem spróbuj budować postać właśnie od roota po kolei w dół. Pamiętaj też, że możesz wykożystywać różne helpery. Dummy, Point itp. Nie dodajesz ich do skina ale mogą brać czynny udział w animacji i w kontroli całego riga.
staszek Napisano 26 Kwiecień 2010 Napisano 26 Kwiecień 2010 (edytowane) czesc, wiem co jest nie tak, zaraz przygotuje filmik jak to sie robi , kolejnosc jak sie robi nie ma znaczenia - znaczenie ma jak sie to polinkuje EDIT: nie wiem czy o to chodzi - jesli tak to prosze bardzo jesli nie to sorki :) ( jakosc kicha le chyba cos widac :) ? ten tutek jest bardzo uproszczony - wlasnie uploaduje nowego bardziej zaawansowanego tutka http://www.youtube.com/watch?v=G6d6McROllI http://vimeo.com/11220515 Edytowane 26 Kwiecień 2010 przez staszek
Kris_R Napisano 26 Kwiecień 2010 Napisano 26 Kwiecień 2010 Ja nie napisałem staszku drogi, że kolejność robienia ma znaczenie ;) Tylko, że jeśli się stawia pierwsze kroki w riggowaniu to logiczne uporządkowanie hierarchii w głowie, na kartce papieru czy w maxie na pewno bardzo pomaga. Pozdro.
staszek Napisano 26 Kwiecień 2010 Napisano 26 Kwiecień 2010 (edytowane) spox Kris_R bez urazy :) tak mi sie napisalo :) tutaj bardziej zaawansowany tutek do Twojego pajaka XaoC : http://vimeo.com/11223239 http://www.youtube.com/watch?v=9_PhV7ptxOM sorki za jakosc.. mam nadzieje ze cos widac... i dopiero po tym wszystkim jak juz bedziesz zadowolony z dzialania kosci - wtedy dajesz Skin na mesha do ktorego dodajesz tylko te kosci . Oczywiscie mozna dodac o wiele wiecej gadgetow ale to chyba powinno wystarczc. Edytowane 26 Kwiecień 2010 przez staszek 1
XaoC Napisano 27 Kwiecień 2010 Autor Napisano 27 Kwiecień 2010 Sry ze tak pozno odpisuje, chwili czasu nawet nie mialem od tamtego czasu. @staszek - dzieki wielkie za tego tutka, wszystko dziala juz jak powinno. W sumie to juz nie pamietam co wtedy pochrzanilem.... juz rep idzie:)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się