Ramzi Napisano 7 Maj 2004 Napisano 7 Maj 2004 Jestem poczatkujacy..dopiero od niedawna bawie sie z 3d max5 i mam dosc duzy problem..gdy prubuje wyciac jedna bryle np walec w drugim walcu za pomoca funkci boolean..to mi jakeis babole wyskakuja..mimo ze zmienialem ich testosci to nadal wyciecia wygaldaly fatalnie..prosze o pomoc..PLEASE!! napiszcie jak mam to pokolei wykonac zeby uniknac takich bledow
Kryhas Napisano 7 Maj 2004 Napisano 7 Maj 2004 Z mojego doświadczenie przy feldze i oponie to wiem że z booleanem jest dużo problemów. Nie zawsze wychodzą tak jak sobie tego życzysz. Co do twojego problemu to nie wiem jak ci pomuc ale powiem ci że jeden z pięciu walców też nie chiał mi się wyciąć ale skasowałem go i zrobiłem drugi taki sam (takie same wymiary ale nie kopiowałem) i to pomogło. Nie wiem dlaczego się tak dzieje. Sprubuj zrobić tak jak napisałem może to ci pomoże :]
Ramzi Napisano 7 Maj 2004 Autor Napisano 7 Maj 2004 problem w tym ze juz zaczalem wszystko od nowa i nadal mam to samo ..chyba cos zle robie.. nie wiesz czy jest moze jakis inny sposob wycinania niz boolean?
Ramzi Napisano 7 Maj 2004 Autor Napisano 7 Maj 2004 Kurde nie rozumiem tego..jak wycianm takei proste figury to jest ok..ale teraz robilem sobei znaczek \"Promieniowanie\" takie zolte kolko i wyciete w nim jedno male na srodku i 3 takei trojkaty dookola niego..wszystko sie sypie..walec w walcu jest oki ale jak wycinam juz wyciete trujkaty z walca to dupa..pokrzywione :(..moze mi ktos pomoc..błagam..
Kryhas Napisano 7 Maj 2004 Napisano 7 Maj 2004 NIe wiem czy słyszałeś ale booleany strasznie psują siatke obiektu i dlatego jak dużo rzeczy chcesz wyciąć to sie kisi wszystko. Co do innego sposobu to znam tylko jeden. Poprostu trzeba ręcznie wyciąć i wtedy bedziesz miał kontrole nad siatką a co za tym idzie nad błędami które łatwo można poprawić. Może ktoś inny będzie znał jeszcze inny sposób to ci bardziej pomoże :]
kozioo Napisano 7 Maj 2004 Napisano 7 Maj 2004 Coś takiego to chyba najlepiej zrobić tak: -obrysowujemy splinami kontury elementów -łączymy w jednego spline\'a -dajemy modyfikator extrue i \"włala\":]
Rekomendowane odpowiedzi