Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Cześć,

chciałem użyć mai do modelowania, a następnie wykorzystać model w animacji w motionbuilder. Wyeksportowałem model jako fbx. Ale pierwsze próby skończyły się na tym, że w motionbuilderze model został zaimporotowany jako..miniaturka.

Czy jest jakiś sposób, żeby przy takim workflow obiekt trzymał skalę? i czy to standardowy problem, czy też to ja coś namieszałem w ustawieniach?

 

Pozdrawiam

Jacynt

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

z mai wychodzi obiekt w cm.

MB ma jako domyślne ustawienia cm. Nic nie zmieniałem, ale nie mogę na pewno potwierdzić, że tak jest ustawione , bo nie mogę odszukać tej opcji w MB.

Rozumiem, że to niegroźny "błąd"?

Pozdrawiam

Napisano

Z MB nie miałem do czynienia w ogóle, wiec to jest taka pomoc "na czuja". Jak eksportujesz geometrię do pliku FBX w MAyi, daj na Edit Presets i w zakładce Advanced Options masz zakładkę Units. Domyślnie scale factor ustawiony jest na 1 (jednostki na cm). Spróbuj zmienić tą opcję, tj. ustawić go na np. 0,1 albo 0,01 (decymetry lub metry). Wyeksportuj i otwórz w MB. Daj znać czy coś pomogło.

Napisano
  • Autor

no pewnie, że pomogło.

jak przestawiłem na metry, to obiekt był jeszcze mniejszy. Zrobiłem więc w drugą stronę - i przestawiłem na milimetry. Obiekt był już nieco większy. Mniejszej skali już chyba w mai nie ma, więc będę musiał i tak po imporcie do MB zrobić resize. Tylko teraz zastanawiam się czy jak będę exportował rig, to czy resize nie rozwali mi wszystkiego.

Będę musiał to przetestować wcześniej, żeby w razie czego poszukać innego rozwiązania.

Dzięki i pozdrawiam

Jacynt

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności