Napisano 2 Maj 201014 l Cześć, chciałem użyć mai do modelowania, a następnie wykorzystać model w animacji w motionbuilder. Wyeksportowałem model jako fbx. Ale pierwsze próby skończyły się na tym, że w motionbuilderze model został zaimporotowany jako..miniaturka. Czy jest jakiś sposób, żeby przy takim workflow obiekt trzymał skalę? i czy to standardowy problem, czy też to ja coś namieszałem w ustawieniach? Pozdrawiam Jacynt
Napisano 2 Maj 201014 l A jak się ma sprawa z jednostkami? Jakich używasz w Mayi i jakie są domyślne w MB?
Napisano 2 Maj 201014 l Autor z mai wychodzi obiekt w cm. MB ma jako domyślne ustawienia cm. Nic nie zmieniałem, ale nie mogę na pewno potwierdzić, że tak jest ustawione , bo nie mogę odszukać tej opcji w MB. Rozumiem, że to niegroźny "błąd"? Pozdrawiam
Napisano 2 Maj 201014 l Z MB nie miałem do czynienia w ogóle, wiec to jest taka pomoc "na czuja". Jak eksportujesz geometrię do pliku FBX w MAyi, daj na Edit Presets i w zakładce Advanced Options masz zakładkę Units. Domyślnie scale factor ustawiony jest na 1 (jednostki na cm). Spróbuj zmienić tą opcję, tj. ustawić go na np. 0,1 albo 0,01 (decymetry lub metry). Wyeksportuj i otwórz w MB. Daj znać czy coś pomogło.
Napisano 2 Maj 201014 l Autor no pewnie, że pomogło. jak przestawiłem na metry, to obiekt był jeszcze mniejszy. Zrobiłem więc w drugą stronę - i przestawiłem na milimetry. Obiekt był już nieco większy. Mniejszej skali już chyba w mai nie ma, więc będę musiał i tak po imporcie do MB zrobić resize. Tylko teraz zastanawiam się czy jak będę exportował rig, to czy resize nie rozwali mi wszystkiego. Będę musiał to przetestować wcześniej, żeby w razie czego poszukać innego rozwiązania. Dzięki i pozdrawiam Jacynt
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto