Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam, od paru dni siedze nad modelem nikona d90 czy macie może jakies pomysły jak by wymodelować dosyć równo pokretełko od zmieniania funkcji?

 

dsc_8685.jpg

  • Odpowiedzi 10
  • Wyświetleń 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

cylinder+extrude (co drugi polygon)+skalowanie

Ale zastanawiam się na jakim etapie jesteś skoro pytasz o raczej niezbyt trudna rzecz do zrobienia.

Napisano
  • Autor

No tam raczej chodzi o boolean bo extrude nie odda raczej tego jak wygląda to w rzeczywistości. Tyle że ciężko jest zrobić 30 booleanów w taki sam sposób.

Ten sam stopien nachylenia kazdego cylindra i ta sama odległość od centrum i poprzedniego wcięcia.

Jestem początkujący, już od lat paru ;P

Edytowane przez ptah

Napisano
No tam raczej chodzi o boolean bo extrude nie odda raczej tego jak wygląda to w rzeczywistości. Tyle że ciężko jest zrobić 30 booleanów w taki sam sposób.

Ten sam stopien nachylenia kazdego cylindra i ta sama odległość od centrum i poprzedniego wcięcia.

Jestem początkujący, już od lat paru ;P

Tak jak pisal slowiak, cylinder i extrude + skalujesz to co wyextrudujesz. Dodaswz sobie chamfera odpowiedniega na krawedziach i turbosmooth i bedzie dzialac

 

No chyba ze chcesz boolean, to z array sobie pokopioj jakies.... boxy czy co i wytnij. Ale skaszani ci siatke tak, ze 3tyg bedziesz siedzial a i tak bedzie do kitu. Nie ma co pod gore, chyba ze lubisz?

Napisano
  • Autor

No nie lubię tyle że przypomina to najbardziej, wycięte booleanem cylindry pod kątem jakichś 20 stopni do centrum suwaczka więc myślałem że tak da rade. Będę próbował extrudem ;P

Napisano

Po co 30 razy bolean? ;) Robisz cylinder, który ma 30* scianek high segment i powiedzmy dwie cap segments. Z tego cylindra najpierw robisz podstawowy kształt (bez tych wcięć), teraz kasujesz 29 segmentów. Został Ci jeden segment, więc modelujesz dokładnie to wcięcie a potem kopiujesz 29 razy w okół osi cylindra i weldujesz złączenia.

 

*lepiej żeby ilość ścianek była wielokrotnością 30, wtedy pokrętło będzie ładniej zaokrąglone

Napisano

Chodziło mi raczej o etap modelowania tego aparatu a nie twojego doswiadczenia.

Pokaz co masz bo ciekaw jestem :)

 

Peceta sposob tez dobry.

Napisano

jak chcesz sie bawic z booleanem to zalatw to w taki sposob:

 

1. nie martw sie ze jest to pod katem i bedziesz musial sie meczyc, obroc najpierw swoj cylinder (czy co tam uzywasz jako baze pokretla) rownolegle do poziomu i pionu

 

2. wymodeluj, wykombinuj ;) swoj ksztalt ktory bedzie ci 'wycinal' po nadaniu funkcji boolean tylko jedno wciecie

 

3. kopjuj wzgledem srodka swojej bazy pokretla X razy ten ksztalt, polacz (te ksztalty) attachem i nadaj je do booleana...

 

 

jutro napisze ci jak prosto skopiowac i w rownych odstepach od siebie te ksztalty pomocna opcja ;) bo teraz nie wiem... w kazdym badz razie bylo to cos na litere 'A' z rowzijanego menu bodajże w EDYCJI (przy plik, widok, edycja itp...)

 

 

powodzenia

Napisano

Odradzał bym jednak boleana bo po nim będą ostre krawędzie, 'moim' sposobem będziesz mógł na wszystko nadać na końcu ms i będzie ładnie wygładzone a i siateczka bedzie czysta ;)

Napisano

K_gabra zapewne chodzi Ci o Array'a.

Napisano

A może inaczej: obrysować sobie fragment górnej części i podstawy tej bryły, a następnie zbridżować krawędzie?

Edit: Coś jakby zrobić przekrój.

Edit 2: Mogłeś wykadrować tą referkę, bo myślałem że chodzi ci o pokrętło zmiany czasu etc.

Wtedy pierwszy post załatwiłby sprawę.

Edytowane przez PICsell

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności