ptah Napisano 11 Maj 2010 Share Napisano 11 Maj 2010 Witam, od paru dni siedze nad modelem nikona d90 czy macie może jakies pomysły jak by wymodelować dosyć równo pokretełko od zmieniania funkcji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość fishinthewater Napisano 11 Maj 2010 Share Napisano 11 Maj 2010 cylinder+extrude (co drugi polygon)+skalowanie Ale zastanawiam się na jakim etapie jesteś skoro pytasz o raczej niezbyt trudna rzecz do zrobienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ptah Napisano 11 Maj 2010 Autor Share Napisano 11 Maj 2010 (edytowane) No tam raczej chodzi o boolean bo extrude nie odda raczej tego jak wygląda to w rzeczywistości. Tyle że ciężko jest zrobić 30 booleanów w taki sam sposób. Ten sam stopien nachylenia kazdego cylindra i ta sama odległość od centrum i poprzedniego wcięcia. Jestem początkujący, już od lat paru ;P Edytowane 11 Maj 2010 przez ptah Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
XaoC Napisano 11 Maj 2010 Share Napisano 11 Maj 2010 No tam raczej chodzi o boolean bo extrude nie odda raczej tego jak wygląda to w rzeczywistości. Tyle że ciężko jest zrobić 30 booleanów w taki sam sposób. Ten sam stopien nachylenia kazdego cylindra i ta sama odległość od centrum i poprzedniego wcięcia. Jestem początkujący, już od lat paru ;P Tak jak pisal slowiak, cylinder i extrude + skalujesz to co wyextrudujesz. Dodaswz sobie chamfera odpowiedniega na krawedziach i turbosmooth i bedzie dzialac No chyba ze chcesz boolean, to z array sobie pokopioj jakies.... boxy czy co i wytnij. Ale skaszani ci siatke tak, ze 3tyg bedziesz siedzial a i tak bedzie do kitu. Nie ma co pod gore, chyba ze lubisz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ptah Napisano 11 Maj 2010 Autor Share Napisano 11 Maj 2010 No nie lubię tyle że przypomina to najbardziej, wycięte booleanem cylindry pod kątem jakichś 20 stopni do centrum suwaczka więc myślałem że tak da rade. Będę próbował extrudem ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pecet Napisano 11 Maj 2010 Share Napisano 11 Maj 2010 Po co 30 razy bolean? ;) Robisz cylinder, który ma 30* scianek high segment i powiedzmy dwie cap segments. Z tego cylindra najpierw robisz podstawowy kształt (bez tych wcięć), teraz kasujesz 29 segmentów. Został Ci jeden segment, więc modelujesz dokładnie to wcięcie a potem kopiujesz 29 razy w okół osi cylindra i weldujesz złączenia. *lepiej żeby ilość ścianek była wielokrotnością 30, wtedy pokrętło będzie ładniej zaokrąglone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość fishinthewater Napisano 12 Maj 2010 Share Napisano 12 Maj 2010 Chodziło mi raczej o etap modelowania tego aparatu a nie twojego doswiadczenia. Pokaz co masz bo ciekaw jestem :) Peceta sposob tez dobry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
k_gabra Napisano 12 Maj 2010 Share Napisano 12 Maj 2010 jak chcesz sie bawic z booleanem to zalatw to w taki sposob: 1. nie martw sie ze jest to pod katem i bedziesz musial sie meczyc, obroc najpierw swoj cylinder (czy co tam uzywasz jako baze pokretla) rownolegle do poziomu i pionu 2. wymodeluj, wykombinuj ;) swoj ksztalt ktory bedzie ci 'wycinal' po nadaniu funkcji boolean tylko jedno wciecie 3. kopjuj wzgledem srodka swojej bazy pokretla X razy ten ksztalt, polacz (te ksztalty) attachem i nadaj je do booleana... jutro napisze ci jak prosto skopiowac i w rownych odstepach od siebie te ksztalty pomocna opcja ;) bo teraz nie wiem... w kazdym badz razie bylo to cos na litere 'A' z rowzijanego menu bodajże w EDYCJI (przy plik, widok, edycja itp...) powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pecet Napisano 12 Maj 2010 Share Napisano 12 Maj 2010 Odradzał bym jednak boleana bo po nim będą ostre krawędzie, 'moim' sposobem będziesz mógł na wszystko nadać na końcu ms i będzie ładnie wygładzone a i siateczka bedzie czysta ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość fishinthewater Napisano 12 Maj 2010 Share Napisano 12 Maj 2010 K_gabra zapewne chodzi Ci o Array'a. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PICsell Napisano 12 Maj 2010 Share Napisano 12 Maj 2010 (edytowane) A może inaczej: obrysować sobie fragment górnej części i podstawy tej bryły, a następnie zbridżować krawędzie? Edit: Coś jakby zrobić przekrój. Edit 2: Mogłeś wykadrować tą referkę, bo myślałem że chodzi ci o pokrętło zmiany czasu etc. Wtedy pierwszy post załatwiłby sprawę. Edytowane 12 Maj 2010 przez PICsell Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi