Skocz do zawartości

Pokrętełko od d90


ptah

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gość fishinthewater

cylinder+extrude (co drugi polygon)+skalowanie

Ale zastanawiam się na jakim etapie jesteś skoro pytasz o raczej niezbyt trudna rzecz do zrobienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

No tam raczej chodzi o boolean bo extrude nie odda raczej tego jak wygląda to w rzeczywistości. Tyle że ciężko jest zrobić 30 booleanów w taki sam sposób.

Ten sam stopien nachylenia kazdego cylindra i ta sama odległość od centrum i poprzedniego wcięcia.

Jestem początkujący, już od lat paru ;P

Edytowane przez ptah
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tam raczej chodzi o boolean bo extrude nie odda raczej tego jak wygląda to w rzeczywistości. Tyle że ciężko jest zrobić 30 booleanów w taki sam sposób.

Ten sam stopien nachylenia kazdego cylindra i ta sama odległość od centrum i poprzedniego wcięcia.

Jestem początkujący, już od lat paru ;P

Tak jak pisal slowiak, cylinder i extrude + skalujesz to co wyextrudujesz. Dodaswz sobie chamfera odpowiedniega na krawedziach i turbosmooth i bedzie dzialac

 

No chyba ze chcesz boolean, to z array sobie pokopioj jakies.... boxy czy co i wytnij. Ale skaszani ci siatke tak, ze 3tyg bedziesz siedzial a i tak bedzie do kitu. Nie ma co pod gore, chyba ze lubisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie lubię tyle że przypomina to najbardziej, wycięte booleanem cylindry pod kątem jakichś 20 stopni do centrum suwaczka więc myślałem że tak da rade. Będę próbował extrudem ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co 30 razy bolean? ;) Robisz cylinder, który ma 30* scianek high segment i powiedzmy dwie cap segments. Z tego cylindra najpierw robisz podstawowy kształt (bez tych wcięć), teraz kasujesz 29 segmentów. Został Ci jeden segment, więc modelujesz dokładnie to wcięcie a potem kopiujesz 29 razy w okół osi cylindra i weldujesz złączenia.

 

*lepiej żeby ilość ścianek była wielokrotnością 30, wtedy pokrętło będzie ładniej zaokrąglone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość fishinthewater

Chodziło mi raczej o etap modelowania tego aparatu a nie twojego doswiadczenia.

Pokaz co masz bo ciekaw jestem :)

 

Peceta sposob tez dobry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak chcesz sie bawic z booleanem to zalatw to w taki sposob:

 

1. nie martw sie ze jest to pod katem i bedziesz musial sie meczyc, obroc najpierw swoj cylinder (czy co tam uzywasz jako baze pokretla) rownolegle do poziomu i pionu

 

2. wymodeluj, wykombinuj ;) swoj ksztalt ktory bedzie ci 'wycinal' po nadaniu funkcji boolean tylko jedno wciecie

 

3. kopjuj wzgledem srodka swojej bazy pokretla X razy ten ksztalt, polacz (te ksztalty) attachem i nadaj je do booleana...

 

 

jutro napisze ci jak prosto skopiowac i w rownych odstepach od siebie te ksztalty pomocna opcja ;) bo teraz nie wiem... w kazdym badz razie bylo to cos na litere 'A' z rowzijanego menu bodajże w EDYCJI (przy plik, widok, edycja itp...)

 

 

powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odradzał bym jednak boleana bo po nim będą ostre krawędzie, 'moim' sposobem będziesz mógł na wszystko nadać na końcu ms i będzie ładnie wygładzone a i siateczka bedzie czysta ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może inaczej: obrysować sobie fragment górnej części i podstawy tej bryły, a następnie zbridżować krawędzie?

Edit: Coś jakby zrobić przekrój.

Edit 2: Mogłeś wykadrować tą referkę, bo myślałem że chodzi ci o pokrętło zmiany czasu etc.

Wtedy pierwszy post załatwiłby sprawę.

Edytowane przez PICsell
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności