Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam,

w załączeniu screen z renderem samochodu, który ostatnio wymodelowałem. Czy pomożecie mi w uzyskaniu fotorealistycznego renderingu? Używam maya i mental ray, shader blach to mi_car_paint. Studio ma kształt cylindra. Pięć świateł zwróconych od samochodu oświetla studio (dwa area lighty i dwa spot lighty plus jedno na sufit). Dwa area lighty oświetlają samochód, jedno z lewego górnego rogu, drugie z prawej, nieco niżej i troche z tyłu. Czy podzielicie się ze mną wskazówkami/trickami, które umożliwią mi uzyskanie jak najlepszego renderu? Mam duży problem z przednimi światłami - jak sprawić, by wyglądały prawdziwie?

Dzięki z góry i pozdrawiam,

Artur Mandas

Edytowane przez mandi
  • Odpowiedzi 16
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Pokaz screena sceny, pokaz siatke,to napewno bedzie łatwiej cos powiedziec. Sam smochod wyglada jakos nieproporcjonalnie troche, cos dziwnego sie tam dzieje na karoserii.. Nie wiem czy to wina swiateł czy siatki. Ładnie wyszedł Ci grill. Probowałeś swiecic surfaceShaderem ?

 

Na dzwiach tez cos sie popsulo chyba, porównaj to ze zdjeciami referencyjnymi. Przednie swiatełka nie sa za małe ? Porównaj swoj model do tego: http://img2.netcarshow.com/Alfa_Romeo-GTV_2003_800x600_wallpaper_03.jpg i http://3.bp.blogspot.com/_lsyt_wQ2awY/SLR3m495c1I/AAAAAAAAYCM/5S9BmwAyzDc/s400/Alfa_Romeo-GTV_2003_800x600_wallpaper_04.jpg

 

Takze daj screena sceny to cos wymyslimy : )

 

Pozdrawiam!

Edytowane przez velendil
Napisano

Ok wrzucam screenshoty. Dzięki za porady. Pisząc o surface shaderze miałeś na myśli białe karty odbijające światło?

Napisano

Zwróć uwagę na zaznaczone obszary a najlepiej na ciągłość lini powinny być poprowadzone pięknie i równo popatrz na całokształ powiedzmy jednej lini na Twojej siatce jak biegnie od początku do końca powinna być równiutka a tu załamania krzywizny to samo maska wgniecenia zajmij się jednym elementem obserwuj go ze wszystkich stron poprawiaj co chwile patrz na zdjęcia samochodu na mnóstwo zdjęć, Ty masz się fascynować obiektem działań! powodzenia.

Napisano

bbandi - rozumiem wszystkie błędy w siatce poza tymi, które na załączonym obrazku zaznaczyłem niebieskim kółkiem. Co w tych miejscach jest nie tak z siatką? A co z renderingiem? Co o nim sądzicie?

Napisano

To w przedniej części to mi chodzi o to trójkątne zejście jest nierówne widać to na drugim obrazku (auto z przodu), to tylne nadkole (widać na bocznym obrazku) nierówno i źle rozplanowana siatka pasowałoby wstawić jakąś dodatkową linie żeby zagęścić i wyrównać (żeby zlikwidować nagłe zejścia) szczególnie w przedniej części nadkola, pisałem żebyś oglądał ze wszytkich stron:), a to najmniejsze kółko to jakies takie wypukłe to miejsce widac na renderze.

Napisano

A ja od strony modelu zwróciłbym uwage jeszcze na:

- brak zagłębienia w tylnym błotniku w miejscu gdzie jest klamka

- za bardzo kanciasta maska przy przechodzeniu z okolicy reflektorów na boki,

to przejście jest łagodniejsze

- w zderzaku otwory w których sa migacze i halogeny są niższe

- maska w okolicach scudetto troche za bardzo (za ostro) odstaje

- samo scudetto też moznaby lekko poprawić - tutaj masz z bliska:

http://cuoresportivo.pl/_mm/modele/2003-gtv-spider/index.p?pao=P4160042.JPG

 

to chyba tyle - aha no i jeszcze jedno:

Jak będziesz robił felgi to chyba najładniej wyglądają "telefony" czyli:

http://th.interia.pl/40,b79b947201674307/alfaRomeoGTVCUP.jpg

 

pozdrawiam,

Mariusz.

Napisano

Wygląda jak słabe zdjęcie resoraka. Miernej jakości materiały, złe tłoczenia blachy (niewyraźne, strasznie gładkie i takie mdłe), studio, bieżnik opon za gęsty, felgi charakterystyczne dla agro tuningu, jeśli robisz ujęcie pod takim kątem to zadbaj o osie, wahacze, hamulce (tarcze, szczęki), tłumiki (bak?); nie rób bump i diff mapy na światłach, nie krzyw szyb, uwydatnij krawędzie lusterka, nakładki na końcówki tłumika są jak od Seicento :)

Nie - nie mam złego dnia i nie wyżywam się na forum, tylko nie lubię popeliny :)

Zerknij na galerię albo przetrzep forum w poszukiwaniu modeli hall of fame: vision3d, pecet, JohnZi, reflectVision etc. Ożywisz respekt, siądzie Ci na psychikę i zaczniesz się starać!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności