mandi Napisano 12 Maj 2010 Napisano 12 Maj 2010 (edytowane) Witam, w załączeniu screen z renderem samochodu, który ostatnio wymodelowałem. Czy pomożecie mi w uzyskaniu fotorealistycznego renderingu? Używam maya i mental ray, shader blach to mi_car_paint. Studio ma kształt cylindra. Pięć świateł zwróconych od samochodu oświetla studio (dwa area lighty i dwa spot lighty plus jedno na sufit). Dwa area lighty oświetlają samochód, jedno z lewego górnego rogu, drugie z prawej, nieco niżej i troche z tyłu. Czy podzielicie się ze mną wskazówkami/trickami, które umożliwią mi uzyskanie jak najlepszego renderu? Mam duży problem z przednimi światłami - jak sprawić, by wyglądały prawdziwie? Dzięki z góry i pozdrawiam, Artur Mandas Edytowane 13 Maj 2010 przez mandi
mandi Napisano 12 Maj 2010 Autor Napisano 12 Maj 2010 55 odwiedzin i żadnej odpowiedzi... Czy naprawdę nikt nie może mi pomóc?
bbandi Napisano 12 Maj 2010 Napisano 12 Maj 2010 Popracuj nad modelem bo widzę po odbiciach że jest coś nie tak z siatką. To samo opony - ranty mają ostre.
mandi Napisano 13 Maj 2010 Autor Napisano 13 Maj 2010 Hej dzięki za odpowiedź. A mógłbyś mi wskazać, w któych miejscach model ma niedociągnięcia?
velendil Napisano 13 Maj 2010 Napisano 13 Maj 2010 (edytowane) Pokaz screena sceny, pokaz siatke,to napewno bedzie łatwiej cos powiedziec. Sam smochod wyglada jakos nieproporcjonalnie troche, cos dziwnego sie tam dzieje na karoserii.. Nie wiem czy to wina swiateł czy siatki. Ładnie wyszedł Ci grill. Probowałeś swiecic surfaceShaderem ? Na dzwiach tez cos sie popsulo chyba, porównaj to ze zdjeciami referencyjnymi. Przednie swiatełka nie sa za małe ? Porównaj swoj model do tego: http://img2.netcarshow.com/Alfa_Romeo-GTV_2003_800x600_wallpaper_03.jpg i http://3.bp.blogspot.com/_lsyt_wQ2awY/SLR3m495c1I/AAAAAAAAYCM/5S9BmwAyzDc/s400/Alfa_Romeo-GTV_2003_800x600_wallpaper_04.jpg Takze daj screena sceny to cos wymyslimy : ) Pozdrawiam! Edytowane 13 Maj 2010 przez velendil
mandi Napisano 13 Maj 2010 Autor Napisano 13 Maj 2010 Ok wrzucam screenshoty. Dzięki za porady. Pisząc o surface shaderze miałeś na myśli białe karty odbijające światło?
bbandi Napisano 13 Maj 2010 Napisano 13 Maj 2010 Zwróć uwagę na zaznaczone obszary a najlepiej na ciągłość lini powinny być poprowadzone pięknie i równo popatrz na całokształ powiedzmy jednej lini na Twojej siatce jak biegnie od początku do końca powinna być równiutka a tu załamania krzywizny to samo maska wgniecenia zajmij się jednym elementem obserwuj go ze wszystkich stron poprawiaj co chwile patrz na zdjęcia samochodu na mnóstwo zdjęć, Ty masz się fascynować obiektem działań! powodzenia.
tweety Napisano 13 Maj 2010 Napisano 13 Maj 2010 http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=34619 zmień nazwę wątku proszę
mandi Napisano 13 Maj 2010 Autor Napisano 13 Maj 2010 bbandi - rozumiem wszystkie błędy w siatce poza tymi, które na załączonym obrazku zaznaczyłem niebieskim kółkiem. Co w tych miejscach jest nie tak z siatką? A co z renderingiem? Co o nim sądzicie?
bbandi Napisano 13 Maj 2010 Napisano 13 Maj 2010 To w przedniej części to mi chodzi o to trójkątne zejście jest nierówne widać to na drugim obrazku (auto z przodu), to tylne nadkole (widać na bocznym obrazku) nierówno i źle rozplanowana siatka pasowałoby wstawić jakąś dodatkową linie żeby zagęścić i wyrównać (żeby zlikwidować nagłe zejścia) szczególnie w przedniej części nadkola, pisałem żebyś oglądał ze wszytkich stron:), a to najmniejsze kółko to jakies takie wypukłe to miejsce widac na renderze.
mariusz_maciag Napisano 13 Maj 2010 Napisano 13 Maj 2010 A ja od strony modelu zwróciłbym uwage jeszcze na: - brak zagłębienia w tylnym błotniku w miejscu gdzie jest klamka - za bardzo kanciasta maska przy przechodzeniu z okolicy reflektorów na boki, to przejście jest łagodniejsze - w zderzaku otwory w których sa migacze i halogeny są niższe - maska w okolicach scudetto troche za bardzo (za ostro) odstaje - samo scudetto też moznaby lekko poprawić - tutaj masz z bliska: http://cuoresportivo.pl/_mm/modele/2003-gtv-spider/index.p?pao=P4160042.JPG to chyba tyle - aha no i jeszcze jedno: Jak będziesz robił felgi to chyba najładniej wyglądają "telefony" czyli: http://th.interia.pl/40,b79b947201674307/alfaRomeoGTVCUP.jpg pozdrawiam, Mariusz.
mandi Napisano 13 Maj 2010 Autor Napisano 13 Maj 2010 Wielkie dzięki! A co powiecie o samym renderingu?
mandi Napisano 19 Październik 2010 Autor Napisano 19 Październik 2010 ok wrzucam nowy render (jakość draft). Co o nim sądzicie?
Podstavsky Napisano 19 Październik 2010 Napisano 19 Październik 2010 Wygląda jak słabe zdjęcie resoraka. Miernej jakości materiały, złe tłoczenia blachy (niewyraźne, strasznie gładkie i takie mdłe), studio, bieżnik opon za gęsty, felgi charakterystyczne dla agro tuningu, jeśli robisz ujęcie pod takim kątem to zadbaj o osie, wahacze, hamulce (tarcze, szczęki), tłumiki (bak?); nie rób bump i diff mapy na światłach, nie krzyw szyb, uwydatnij krawędzie lusterka, nakładki na końcówki tłumika są jak od Seicento :) Nie - nie mam złego dnia i nie wyżywam się na forum, tylko nie lubię popeliny :) Zerknij na galerię albo przetrzep forum w poszukiwaniu modeli hall of fame: vision3d, pecet, JohnZi, reflectVision etc. Ożywisz respekt, siądzie Ci na psychikę i zaczniesz się starać!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się