Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Wiesz co... Nigdy nie bawiłem się w realflow, ale tak sobie myślę.... Każda ciecz ma swoją lepkość (tyle z polibudy pamiętam). woda nie przykleja się do ścianek naczynia, np rtęć tak. I każda z cieczy ma tam jakieś swoje.... parametry. Nie wiem czy nie musiałbyć właśnie na ten temat poszukać info

Gość Gosc
Napisano

duke, dales mala precyzje, czasteczki sa za duze, plus napiecie powierzchniowe i dlatego na krawedziach sa "babole"

mozesz troche zadzialac podczas rekonstrukcji powierzchni zmieniajac tension, wtedy beda bardziej ostre krawedzie, ale generalnie uzyskuje sie to zmniejszajac wielkosc czastek (czyli zwiekszajac precyzje i podzialy) i dodatkowo ew. redukujac napiecie powierzchniowe

Napisano

tak, a dodatkowo zawsze powstaje taka cieka warstwa czasteczek przylegajacych do obiektu lecz oddzielonych od reszty.. zwiekszenie rozdzielczosci napewno pomoze.. jest to znany problem i najlepiej poprostu ucinac ta warstwe partikli .

Napisano (edytowane)

zmienilem poprostu jej ksztalt miski. moze rozdzielczosc by cos pomogla, ale realflow liczy bardzo dlugo. napiecie powierzchniowe tez pomaga. dzieki.

Edytowane przez duke_leto_2
Napisano

zmniejsz substepy do minimum (np10). jak scena bedzie nie stabilna badz beda bledy podczas liczenia to sukcesywnie zwiekszaj wartosc.

Napisano

dzieki za odpowiedzi.

jeszcze mam jedno pytanie.

jak zrobic, by bylo wiecej klatek w animacji. chodzi mi o to, zeby animacja byla bardziej plynna. zmienilem ilosc fps z 30 na 60 w simulation, i dalej mi liczy tyle samo klatek. to jest 240. przez to animacja wyglada troche jak pokaz slajdow. odstepy miedzy deformacjami sa zbyt duze.

 

leto A.

Napisano

niestety nie do konca rozumiem pytanie.

W Europejskich standardach (w kinie czy tv) uzywamy 25fps do odtwarzania i jest to wystarczajaca ilosc klatek na sekunde by wszystko wygladalo plynnie.

Jezeli wysymulujesz 50FPS i odtworzysz film w 25FPS to uzyskasz efekt slowmotion, ale to nie znaczy, ze uplynni Ci to obraz.

 

Zwiekszyc liczbe klatek do symulacji mozna z boku timeline'u, poprostu wpisujac odpowiednia liczbe klatek jaka nas interesuje.

 

Nie rozumiem kwestii "odstepow miedzy deformacjami" (jakie deformacje?).

Mozliwe, ze masz za mala rozdzielczosc (za malo czasteczek) i przez co fluid moze "deformowac" się nie dokładnie.

Jest jeszcze ostatnia kwestia - skala. Wszystkim radze nie dotykac skali ogolnej i zostawiac ja ZAWSZE na 1.0 (jezeli masz jakis problem ze tym to zeskaluj obiekty przed eksportem). Skala 1.0 = 1m(2)

Jezeli obiekt bedzie ZA MALY (gdzie przygladamy sie czasteczkom ponizej 1m ) moze byc problem z drganiami czasteczek oraz co za tym idzie, problemem z meshem ktory co klatke bedzie zmienial ustawienie trojkatow.

Napisano (edytowane)

zalaczam 3 nastepujace po sobie klatki. widac ze odstepy pomiedzy generowanymi siatkami sa bardzo duze. chcialbym to wyrenderowac napszyklad w zwolnionym w tempie, wtedy mi wyjdzie pokaz slajdow. tak mi zbudowalo siatke przy tempie 60 klatek na sekunde.

 

 

moja pofalowana tafla wody tez mi sie niepodoba, a i tak potraktowalem ja relaxem w maxie

Edytowane przez duke_leto_2
Napisano

Tafla wody jest wynikiem malej ilosci czasteczek, rowniez mozesz zwiekszyc relaxation podczas budowania mesha.

 

Jezeli chesz wieksze slowmotion to musisz zwiekszyc FPS, innego wyjscia nie ma.

 

Ciezko mi powiedziec z ilu metrow spada Twoja kropla ale na moje oko to jest ponad 20 metrow a pojemnik z woda ma okolo 15m

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności