Napisano 18 Maj 201014 l woda jakos dziwnie kleji mi sie do miski. co na to poradzic? nie tylko mesh ale i czasteczki przy brzegach za wysoko przylegaja do miski. pomocy, leto A.
Napisano 19 Maj 201014 l Wiesz co... Nigdy nie bawiłem się w realflow, ale tak sobie myślę.... Każda ciecz ma swoją lepkość (tyle z polibudy pamiętam). woda nie przykleja się do ścianek naczynia, np rtęć tak. I każda z cieczy ma tam jakieś swoje.... parametry. Nie wiem czy nie musiałbyć właśnie na ten temat poszukać info
Napisano 19 Maj 201014 l duke, dales mala precyzje, czasteczki sa za duze, plus napiecie powierzchniowe i dlatego na krawedziach sa "babole" mozesz troche zadzialac podczas rekonstrukcji powierzchni zmieniajac tension, wtedy beda bardziej ostre krawedzie, ale generalnie uzyskuje sie to zmniejszajac wielkosc czastek (czyli zwiekszajac precyzje i podzialy) i dodatkowo ew. redukujac napiecie powierzchniowe
Napisano 21 Maj 201014 l tak, a dodatkowo zawsze powstaje taka cieka warstwa czasteczek przylegajacych do obiektu lecz oddzielonych od reszty.. zwiekszenie rozdzielczosci napewno pomoze.. jest to znany problem i najlepiej poprostu ucinac ta warstwe partikli .
Napisano 21 Maj 201014 l Autor zmienilem poprostu jej ksztalt miski. moze rozdzielczosc by cos pomogla, ale realflow liczy bardzo dlugo. napiecie powierzchniowe tez pomaga. dzieki. Edytowane 21 Maj 201014 l przez duke_leto_2
Napisano 25 Maj 201014 l zmniejsz substepy do minimum (np10). jak scena bedzie nie stabilna badz beda bledy podczas liczenia to sukcesywnie zwiekszaj wartosc.
Napisano 25 Maj 201014 l Autor dzieki za odpowiedzi. jeszcze mam jedno pytanie. jak zrobic, by bylo wiecej klatek w animacji. chodzi mi o to, zeby animacja byla bardziej plynna. zmienilem ilosc fps z 30 na 60 w simulation, i dalej mi liczy tyle samo klatek. to jest 240. przez to animacja wyglada troche jak pokaz slajdow. odstepy miedzy deformacjami sa zbyt duze. leto A.
Napisano 26 Maj 201014 l niestety nie do konca rozumiem pytanie. W Europejskich standardach (w kinie czy tv) uzywamy 25fps do odtwarzania i jest to wystarczajaca ilosc klatek na sekunde by wszystko wygladalo plynnie. Jezeli wysymulujesz 50FPS i odtworzysz film w 25FPS to uzyskasz efekt slowmotion, ale to nie znaczy, ze uplynni Ci to obraz. Zwiekszyc liczbe klatek do symulacji mozna z boku timeline'u, poprostu wpisujac odpowiednia liczbe klatek jaka nas interesuje. Nie rozumiem kwestii "odstepow miedzy deformacjami" (jakie deformacje?). Mozliwe, ze masz za mala rozdzielczosc (za malo czasteczek) i przez co fluid moze "deformowac" się nie dokładnie. Jest jeszcze ostatnia kwestia - skala. Wszystkim radze nie dotykac skali ogolnej i zostawiac ja ZAWSZE na 1.0 (jezeli masz jakis problem ze tym to zeskaluj obiekty przed eksportem). Skala 1.0 = 1m(2) Jezeli obiekt bedzie ZA MALY (gdzie przygladamy sie czasteczkom ponizej 1m ) moze byc problem z drganiami czasteczek oraz co za tym idzie, problemem z meshem ktory co klatke bedzie zmienial ustawienie trojkatow.
Napisano 26 Maj 201014 l Autor zalaczam 3 nastepujace po sobie klatki. widac ze odstepy pomiedzy generowanymi siatkami sa bardzo duze. chcialbym to wyrenderowac napszyklad w zwolnionym w tempie, wtedy mi wyjdzie pokaz slajdow. tak mi zbudowalo siatke przy tempie 60 klatek na sekunde. moja pofalowana tafla wody tez mi sie niepodoba, a i tak potraktowalem ja relaxem w maxie Edytowane 26 Maj 201014 l przez duke_leto_2
Napisano 26 Maj 201014 l Tafla wody jest wynikiem malej ilosci czasteczek, rowniez mozesz zwiekszyc relaxation podczas budowania mesha. Jezeli chesz wieksze slowmotion to musisz zwiekszyc FPS, innego wyjscia nie ma. Ciezko mi powiedziec z ilu metrow spada Twoja kropla ale na moje oko to jest ponad 20 metrow a pojemnik z woda ma okolo 15m
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto