Napisano 19 Maj 201014 l Witam!! Uczę się dopiero 3dsmaxa i maxwella wykonałem wczoraj swoją 2 wizualizacje i pojawił się problem prosiłbym o rady jak to poprawić a dokladniej: Render 12 H SL 21(core i7, 6gb ram) -Tam gdzie szkło wyszło jakoś tak przypalone (może zły materiał (szkło maxelowskie 'low grade')) -Calość wyszła niewyraźna (rozmyta) Jakie ustawienia poprawić aby wyszło ładnie
Napisano 19 Maj 201014 l co do rozmycia to ustaw wysoki F-Stop (przesłonę) ok.16-32 i dopasuj prędkość migawki , dzięki temu zniknie DOF (tak na marginesie poczytaj o depth od field w fotografii) co do urody renderu to jest taki problem z maxwellem, że w nim nie renderuje się "ładnie" tylko realistycznie. Dlatego aby było pięknie to trzeba trochę pooszukiwać albo przesiąść się na vraya. co do tego szumu na szybach i lustrach to raczej się tego nie pozbędziesz. Tak też najlepiej wyrenderuj render dwa razy większy i go potem zmniejsz o połowę to te kropki znikną w resamplingu. Wiem, że to głupie, ale to sposób i tak szybszy niż czekać na SL - 30 w szybach ustaw Attenutiation na metr albo dwa i upewnij się że szyby mają grubość ( nie mogą być pojedyńczym planem) w lustrze ustaw Nd na większe . tak z 200
Napisano 20 Maj 201014 l Trzeba trochę postudiować fotografię ponieważ oko widzi inaczej niż aparat czy kamera. Dotyczy to wielu aspektów, a przede wszystkim oświetlania scen. W V2 szum powinien bardzo szybko znikać z takich materiałów jak lustra, chrom itd. Jak nie opanujesz ww tematu jesteś skazany na takie bure nory, a tak w ogóle to nie zapomnij kamery wstawić bo z widoku ciężko będzie dojść ładu. Na i7 i czterech rdzeniach można bardzo sprawnie śmigać. Pomiędzy SL 10 a 15 powinno być już bardzo czysto jeśli musisz iść wyżej to znaczy że robisz duże błędy.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto