Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Mam takie proste pytanie od początkującego .

Stworzyłem modelek które chciałem z animować jednak mam zamiar jeszcze stworzyc tekstury dla tych postaci chodź zdaje sobie ze jest to dosc mozolna praca a na tą chwile chciałem sie zając juz dla urozmaicenia animacją w 3dmaxie.

I z tąd moje pytanie czy nie będzie problemu jeśli stworze jakaś czasc animacji dla postaci a dopiero potem pomyśle o jakiś teksturach?

Czy to wszystko moze jest pozbawione sensu i trzeba to zrobić przed ze względu na to ze wszystkie elementy postaci trzeba połączyć zanim zabiorę sie za bipeda.

Zdaje sobie sprawę ze ktos moze powiedzieć ze sam juz sobie odpowiedziałem na to pytanie ale czy np mozna całą postacią zgrupować zamiast użyć od razu attach jak wyczytałem w ksiżce.

Będe wdzieczny za krótką i zwięzłą odpowiedzi

pozdrawiam

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Kolejność jest taka: modelowanie, mapowanie, rigowanie, skinowanie, animacja. Jak masz zmapowaną postać to teksturki możesz już sobie nałożyć i zrobić kiedy chcesz, gdzie chcesz i w czym chcesz.

Napisano

Ok dzieki to pewnie tak zrobie i przygotuje sobie wszystkie Uvmapy.

Mam jeszcze jedno pytanie czy przygode z animacja lepiej zaczac od razu w Mayi niz zaczac uczyc sie czego kolwiek w maxie bo przedzej czy puźniej zdecyduje się i tak na przejście do drugiego programu a ten czas poświęcony na maxa wielie mi nieda w dalszej przyszłości. Jedyna wątpliość jaką mam to to ze w maxie czuje się juz dosyc sfobodnie a z mayą niemiałem jeszcze nic nigdy do czynienia przez co mam obawe uczyć sie wszystkiego od początku.

Jakie są wasze sugestje i odczucia w tym temacie?

Napisano (edytowane)

Zależy jeszcze jaką masz kartę i komputer... nie wiem czy Ci wiadomo, ale Maya ma cholernie toporny viewport :/ Animuje się w niej genialnie, ale Xsi też nie jest wcale gorsze, a viewport ma o klasę wydajniejszy. W sumie chyba nie ważne w czym animujesz... a do nauki i tak najlepszy jest Motion Builder :-)

 

ps. jak chcesz się pouczyć podstaw animacji w "mniejszym" programie to zerknij na to:

http://www.hash.com/vm.htm

Edytowane przez Chrupek
Napisano

Dzięki chrupek kompa własnie mam niedawno zrobionego wiec maja powinna dac rade :)

Poprzezucam troche forum i zadecyduje ale chyba spróbuje sie zmusic do majki by potem w przyszłosci zaowocowało to jakimis bardziej konkretnymi projektami.

pzdr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności