bogen Napisano 21 Maj 2010 Napisano 21 Maj 2010 Witam Mam takie proste pytanie od początkującego . Stworzyłem modelek które chciałem z animować jednak mam zamiar jeszcze stworzyc tekstury dla tych postaci chodź zdaje sobie ze jest to dosc mozolna praca a na tą chwile chciałem sie zając juz dla urozmaicenia animacją w 3dmaxie. I z tąd moje pytanie czy nie będzie problemu jeśli stworze jakaś czasc animacji dla postaci a dopiero potem pomyśle o jakiś teksturach? Czy to wszystko moze jest pozbawione sensu i trzeba to zrobić przed ze względu na to ze wszystkie elementy postaci trzeba połączyć zanim zabiorę sie za bipeda. Zdaje sobie sprawę ze ktos moze powiedzieć ze sam juz sobie odpowiedziałem na to pytanie ale czy np mozna całą postacią zgrupować zamiast użyć od razu attach jak wyczytałem w ksiżce. Będe wdzieczny za krótką i zwięzłą odpowiedzi pozdrawiam
Shogun 3D Napisano 21 Maj 2010 Napisano 21 Maj 2010 Kolejność jest taka: modelowanie, mapowanie, rigowanie, skinowanie, animacja. Jak masz zmapowaną postać to teksturki możesz już sobie nałożyć i zrobić kiedy chcesz, gdzie chcesz i w czym chcesz.
bogen Napisano 21 Maj 2010 Autor Napisano 21 Maj 2010 Ok dzieki to pewnie tak zrobie i przygotuje sobie wszystkie Uvmapy. Mam jeszcze jedno pytanie czy przygode z animacja lepiej zaczac od razu w Mayi niz zaczac uczyc sie czego kolwiek w maxie bo przedzej czy puźniej zdecyduje się i tak na przejście do drugiego programu a ten czas poświęcony na maxa wielie mi nieda w dalszej przyszłości. Jedyna wątpliość jaką mam to to ze w maxie czuje się juz dosyc sfobodnie a z mayą niemiałem jeszcze nic nigdy do czynienia przez co mam obawe uczyć sie wszystkiego od początku. Jakie są wasze sugestje i odczucia w tym temacie?
Chrupek Napisano 21 Maj 2010 Napisano 21 Maj 2010 (edytowane) Zależy jeszcze jaką masz kartę i komputer... nie wiem czy Ci wiadomo, ale Maya ma cholernie toporny viewport :/ Animuje się w niej genialnie, ale Xsi też nie jest wcale gorsze, a viewport ma o klasę wydajniejszy. W sumie chyba nie ważne w czym animujesz... a do nauki i tak najlepszy jest Motion Builder :-) ps. jak chcesz się pouczyć podstaw animacji w "mniejszym" programie to zerknij na to: http://www.hash.com/vm.htm Edytowane 21 Maj 2010 przez Chrupek
bogen Napisano 21 Maj 2010 Autor Napisano 21 Maj 2010 Dzięki chrupek kompa własnie mam niedawno zrobionego wiec maja powinna dac rade :) Poprzezucam troche forum i zadecyduje ale chyba spróbuje sie zmusic do majki by potem w przyszłosci zaowocowało to jakimis bardziej konkretnymi projektami. pzdr
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się