Carioca Napisano 22 Maj 2010 Share Napisano 22 Maj 2010 Witam, Zależy mi na uzyskaniu efektu odbicia lustranego na różnych obiektach, ale nie jako reflection map tylko jako tekstura ( taka którą mogę zmodydfikować). Wiem że muszę użyć panoram kulistych, ale nie wiem jak je nałożyć żeby uzyskać porządany efekt. Już próbowałem różnymi sposobami, ale poległem, więc zwracam się do ostatecznej instancji :). Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PICsell Napisano 23 Maj 2010 Share Napisano 23 Maj 2010 Nie bardzo wiem co masz na myśli. Może wystarczy stworzyć teksturę na bazie renderu - stworzyć obiekty z reflection a póżniej wypalić to wszystko do tekstury i zamapować na obiekt. Opisz co dokładnie chcesz uzyskać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Carioca Napisano 23 Maj 2010 Autor Share Napisano 23 Maj 2010 Myślę że dobrze zrozumiałeś moje intencje. Zależy mi na tym żeby odbicie było teksturą a nie efektem odbicia materiału. Nie wiem po prostu jak się zabrać w przypadku złożonych obiektów. Po wieczornej walce myślę że będę się musiał to zrobić na piechotę, czyli robienie renderów z każdego viewportu i składanie w ps. Dzięki wielkie za odpowiedź :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PICsell Napisano 23 Maj 2010 Share Napisano 23 Maj 2010 Miałem na myśli coś takiego: http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/tutorials_baking_part1.htm Nie pamiętam jak to jest z odbiciami (dawno nic nie wypalałem), ale na pewno da się to zrobić. O co chodziło ci z tą panoramą kulistą? Są skrypty/pluginy do renderowania tego w automacie. Na forum jest tutek, ewentualnie topic na ten temat. Prawdopodobnie nie będziesz musiał nic sklejać w szopie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Carioca Napisano 23 Maj 2010 Autor Share Napisano 23 Maj 2010 Ooo super! 1000 krotne dzięki:) Dokładnie o coś takiego mi chodziło! Panorama kulista do uzyskania odbić z konkretnego otoczenia. Wiem że można tego używać także jako mapy do oświetlenia sceny. Jeszcze raz 100 krotne dzięki na pewno się przyda :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 24 Maj 2010 Share Napisano 24 Maj 2010 Z tego co pamiętam wypalało się to, dodając mapę typu reflect do materiału. Kilkało się żeby liczyło odbicia i koniec. Powstawało 6 bitmap nakładanych odpowiednio na obiekt. Te 6 bitmap można połączyć w vertical cross a następnie skonwertować na dowolny "sferyczny" typ bitmapy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się