Skocz do zawartości

Efekt lustra jako tekstura


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Zależy mi na uzyskaniu efektu odbicia lustranego na różnych obiektach, ale nie jako reflection map tylko jako tekstura ( taka którą mogę zmodydfikować). Wiem że muszę użyć panoram kulistych, ale nie wiem jak je nałożyć żeby uzyskać porządany efekt. Już próbowałem różnymi sposobami, ale poległem, więc zwracam się do ostatecznej instancji :).

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nie bardzo wiem co masz na myśli. Może wystarczy stworzyć teksturę na bazie renderu - stworzyć obiekty z reflection a póżniej wypalić to wszystko do tekstury i zamapować na obiekt. Opisz co dokładnie chcesz uzyskać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że dobrze zrozumiałeś moje intencje. Zależy mi na tym żeby odbicie było teksturą a nie efektem odbicia materiału. Nie wiem po prostu jak się zabrać w przypadku złożonych obiektów. Po wieczornej walce myślę że będę się musiał to zrobić na piechotę, czyli robienie renderów z każdego viewportu i składanie w ps. Dzięki wielkie za odpowiedź :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem na myśli coś takiego:

http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/tutorials_baking_part1.htm

Nie pamiętam jak to jest z odbiciami (dawno nic nie wypalałem), ale na pewno da się to zrobić.

 

O co chodziło ci z tą panoramą kulistą?

Są skrypty/pluginy do renderowania tego w automacie. Na forum jest tutek, ewentualnie topic na ten temat.

Prawdopodobnie nie będziesz musiał nic sklejać w szopie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ooo super! 1000 krotne dzięki:) Dokładnie o coś takiego mi chodziło! Panorama kulista do uzyskania odbić z konkretnego otoczenia. Wiem że można tego używać także jako mapy do oświetlenia sceny. Jeszcze raz 100 krotne dzięki na pewno się przyda :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam wypalało się to, dodając mapę typu reflect do materiału. Kilkało się żeby liczyło odbicia i koniec. Powstawało 6 bitmap nakładanych odpowiednio na obiekt. Te 6 bitmap można połączyć w vertical cross a następnie skonwertować na dowolny "sferyczny" typ bitmapy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności