Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

Zależy mi na uzyskaniu efektu odbicia lustranego na różnych obiektach, ale nie jako reflection map tylko jako tekstura ( taka którą mogę zmodydfikować). Wiem że muszę użyć panoram kulistych, ale nie wiem jak je nałożyć żeby uzyskać porządany efekt. Już próbowałem różnymi sposobami, ale poległem, więc zwracam się do ostatecznej instancji :).

Pozdrawiam!

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 2,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie bardzo wiem co masz na myśli. Może wystarczy stworzyć teksturę na bazie renderu - stworzyć obiekty z reflection a póżniej wypalić to wszystko do tekstury i zamapować na obiekt. Opisz co dokładnie chcesz uzyskać.

Napisano
  • Autor

Myślę że dobrze zrozumiałeś moje intencje. Zależy mi na tym żeby odbicie było teksturą a nie efektem odbicia materiału. Nie wiem po prostu jak się zabrać w przypadku złożonych obiektów. Po wieczornej walce myślę że będę się musiał to zrobić na piechotę, czyli robienie renderów z każdego viewportu i składanie w ps. Dzięki wielkie za odpowiedź :)

Napisano

Miałem na myśli coś takiego:

http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/tutorials_baking_part1.htm

Nie pamiętam jak to jest z odbiciami (dawno nic nie wypalałem), ale na pewno da się to zrobić.

 

O co chodziło ci z tą panoramą kulistą?

Są skrypty/pluginy do renderowania tego w automacie. Na forum jest tutek, ewentualnie topic na ten temat.

Prawdopodobnie nie będziesz musiał nic sklejać w szopie.

Napisano
  • Autor

Ooo super! 1000 krotne dzięki:) Dokładnie o coś takiego mi chodziło! Panorama kulista do uzyskania odbić z konkretnego otoczenia. Wiem że można tego używać także jako mapy do oświetlenia sceny. Jeszcze raz 100 krotne dzięki na pewno się przyda :)

Napisano

Z tego co pamiętam wypalało się to, dodając mapę typu reflect do materiału. Kilkało się żeby liczyło odbicia i koniec. Powstawało 6 bitmap nakładanych odpowiednio na obiekt. Te 6 bitmap można połączyć w vertical cross a następnie skonwertować na dowolny "sferyczny" typ bitmapy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności