Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich użytkowników forum.

 

Przechodząc od razu do mojego problemu... :

 

-Jak nadać taki kształt plane'owi aby był posiadał tak dobrze poukładane vertex'y jak w tutaj:

 

r3.jpg

 

 

- Zaczynając modelować np. budynek stawiam box'a podzielonego na "n" segmentów i wtedy zaczynam modelować nie bawiąc się w żadne pomocnicze linie jak na powyższym tutorialu w linku?

 

Wszystkie krawędzie w w/w linku są sensownie ułożone, i można zacząć bezproblemowo modelować. Plane posiada modyfikator "Edit Poly". Jednak kiedy nadam taki modyfikator plane'owi to i tak nie wygląda on dokładnie jak tu (tzn. nadal zbudowany jest z prostokątów, a nie trójkątów):

 

r2.jpg

 

 

Natomiast mój "model" prezentuje się następująco :

 

modely.png

 

Nie ma się co oszukiwać ale poprawność mojej pracy jest... , że tak powiem na poziomie minusowym, jak i jeszcze moja ogólna wiedza nt. MAX'a. Jednak z czasem tą wiedzę próbuje poszerzyć czytając i przeglądając różne tutoriale, poradniki.

 

Z góry dziękuję.

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

A... robiąc taką poniższą wizualizację graficy korzystają np. z Revit Architecture a później import do Max'a ? Czy jakiś inny sposób ? Nie bardzo mogę znaleźć tutorial, wskazówki jak krok po kroku ktoś takie coś konstruuje. Wiem, że można zaimportować do Max'a najprostszy projekt domu ( a'la sześcian np.) ale co jak w grę wchodzą takie zmyślne kształty robione osobno (tj. jak widać na obrazku profilowane ściany budynku, etc.) ? Jest jakaś różnica, czy postępuje się podobnie ? Może ktoś podsunie wskazówkę, chętnie sobie pooglądam, może pokombinuje coś.. Zżera mnie ciekawość :-)

 

 

Pozdrawiam

 

zabudowa-wielorodzinna-ulnarciarska-koncepcja-5.jpg

Napisano

Stworzyłem za pomocą video-tutoriala na Youtube coś takiego :

viewport.png

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Czy to się nadaje do dalszej pracy ?

Następnie... zacząłem szukać jakichkolwiek wskazówek co poczynić dalej, lecz nie znalazłem nic co mogłoby mnie usatysfakcjonować. Po dłuuugim czasie poszukiwań znalazłem na n-tej stronie Google'a video-tutorial. Pobrałem..., i jest tam pokazane w miarę przejrzyście jak powinno tworzyć się od podstaw model samochodu.

 

Screen z tutoriala:

screenrp.png

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Jak widać na powyższym screen'ie , na lewym górnym viewporcie "Top" widzimy cztery połączone ze sobą vertex'y. I problem tkwi w tym, jak one zostały zrobione... :) W dalszych minutach filmu nadaje im kolor i powoli zaczyna to nabierać kształtu. Niestety na filmie nie mogę zauważyć jakiego używa narzędzia do tej operacji. Proszę o pomoc :)

Napisano

Powoli zaczynam ogarniać podstawy tego diabła (Max'a) :-)... ale

 

- Coż to są za "babole" na moim "profesjonalnym renderku" ?

- Wina sterowników od karty?

- Czy 4 GB pamięci jest wystarczające początkowo na takie zabawy?

 

Dodam, że czasami się pojawiają, ale nie zawsze.

 

 

renderrc.png

 

A poniżej prezentuje mój pierwszy kawałek modelu. Wszystko do poprawki, ale co najważniejsze? Muszę chyba przede wszystkim poprawić krawędzie, bo po MS są zbyt gładkie, no i miejscami chyba siatka jest pomieszana. Racja?

A tak w ogóle zacząłem nie od tej strony modelować chyba, ale to drobny szczegół..

 

 

audin.th.png

Napisano

Czy może mnie ktoś poratować ? Bo zaczyna mnie to irytować już... Co model, to mam jakieś niezgodności, albo koślawo rozpoznaje przetłoczenia..., ale jestem wytrwały i się nie poddam :-)

 

Prawy górny viewport:

http://img6.imageshack.us/img6/916/beztytuugshs.png

 

Wszędzie jest równo, ale tam widać błąd. Na czerwono zaznaczyłem to przetłoczenie na masce, w lewym dolnym to jest to pokazane ? Czy to jest cały profil maski, bez zaznaczone przetłoczenia właśnie ?

 

Pozdrawiam




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności