Skocz do zawartości

triathlon

Members
  • Liczba zawartości

    11
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

triathlon's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Teapot racing. Nauka, a przy okazji zabawa :-P Dlaczego na pierwszym renderze zrobiło się takie odcięcie ? Wina HDRI ?
  2. Pierwsze wnętrze, proszę o wyrozumiałośc :-) Ot tak, taka mała próba. Co jest w pierwszej kolejności do poprawy , takie najważniejsze ? Chciałbym rozproszyć odbicia na podłodze, zmatowić..., którym parametrem ? Jak prawidłowo otexturować podłogę mając taki parkiet 2048x2048 ? W Diffuse, Reflection i Bumb - wszędzie mam bitmapy tego parkietu. Robionę z tutoriala, lecz nie wszystko wyszło. :-(
  3. triathlon

    Podstawy 3DS Max

    Czy może mnie ktoś poratować ? Bo zaczyna mnie to irytować już... Co model, to mam jakieś niezgodności, albo koślawo rozpoznaje przetłoczenia..., ale jestem wytrwały i się nie poddam :-) Prawy górny viewport: http://img6.imageshack.us/img6/916/beztytuugshs.png Wszędzie jest równo, ale tam widać błąd. Na czerwono zaznaczyłem to przetłoczenie na masce, w lewym dolnym to jest to pokazane ? Czy to jest cały profil maski, bez zaznaczone przetłoczenia właśnie ? Pozdrawiam
  4. triathlon

    Blueprinty

    Podepnę się pod temat jeżeli pozwolicie... Snake, chodzi Ci o to co jest u mnie w prawym górnym viewporcie? Wszędzie "niby" jest ok, ale w tamtym widoku, widać że coś jest nie tak... Lecz podejrzewam, że to ja robie błąd. Uploaded with ImageShack.us
  5. triathlon

    Samochody - kompendium

    Zajrzyj tu : Chyba jest całość. Pozdrawiam!
  6. triathlon

    Funkcja move

    To wejdź w "Customize/Preferences", dalej zakładka "Gizmos" i zobacz czy jest włączone. Wartości: Relative Size - 100.0 % Plane Handles - on, Size 100%, Offset 33 %
  7. triathlon

    Funkcja move

    Może wejdź w menu aplikacji (ikona Max'a) i użyj funkcji "Reset", bądź "Views/Show Transform Gizmo", a za pomocą klawiszy "-" i "=" pomniejszasz, bądź powiększasz Gizmo.
  8. triathlon

    Podstawy 3DS Max

    Powoli zaczynam ogarniać podstawy tego diabła (Max'a) :-)... ale - Coż to są za "babole" na moim "profesjonalnym renderku" ? - Wina sterowników od karty? - Czy 4 GB pamięci jest wystarczające początkowo na takie zabawy? Dodam, że czasami się pojawiają, ale nie zawsze. A poniżej prezentuje mój pierwszy kawałek modelu. Wszystko do poprawki, ale co najważniejsze? Muszę chyba przede wszystkim poprawić krawędzie, bo po MS są zbyt gładkie, no i miejscami chyba siatka jest pomieszana. Racja? A tak w ogóle zacząłem nie od tej strony modelować chyba, ale to drobny szczegół..
  9. triathlon

    Podstawy 3DS Max

    Stworzyłem za pomocą video-tutoriala na Youtube coś takiego : Uploaded with ImageShack.us Czy to się nadaje do dalszej pracy ? Następnie... zacząłem szukać jakichkolwiek wskazówek co poczynić dalej, lecz nie znalazłem nic co mogłoby mnie usatysfakcjonować. Po dłuuugim czasie poszukiwań znalazłem na n-tej stronie Google'a video-tutorial. Pobrałem..., i jest tam pokazane w miarę przejrzyście jak powinno tworzyć się od podstaw model samochodu. Screen z tutoriala: Uploaded with ImageShack.us Jak widać na powyższym screen'ie , na lewym górnym viewporcie "Top" widzimy cztery połączone ze sobą vertex'y. I problem tkwi w tym, jak one zostały zrobione... :) W dalszych minutach filmu nadaje im kolor i powoli zaczyna to nabierać kształtu. Niestety na filmie nie mogę zauważyć jakiego używa narzędzia do tej operacji. Proszę o pomoc :)
  10. triathlon

    Podstawy 3DS Max

    A... robiąc taką poniższą wizualizację graficy korzystają np. z Revit Architecture a później import do Max'a ? Czy jakiś inny sposób ? Nie bardzo mogę znaleźć tutorial, wskazówki jak krok po kroku ktoś takie coś konstruuje. Wiem, że można zaimportować do Max'a najprostszy projekt domu ( a'la sześcian np.) ale co jak w grę wchodzą takie zmyślne kształty robione osobno (tj. jak widać na obrazku profilowane ściany budynku, etc.) ? Jest jakaś różnica, czy postępuje się podobnie ? Może ktoś podsunie wskazówkę, chętnie sobie pooglądam, może pokombinuje coś.. Zżera mnie ciekawość :-) Pozdrawiam
  11. Witam wszystkich użytkowników forum. Przechodząc od razu do mojego problemu... : -Jak nadać taki kształt plane'owi aby był posiadał tak dobrze poukładane vertex'y jak w tutaj: - Zaczynając modelować np. budynek stawiam box'a podzielonego na "n" segmentów i wtedy zaczynam modelować nie bawiąc się w żadne pomocnicze linie jak na powyższym tutorialu w linku? Wszystkie krawędzie w w/w linku są sensownie ułożone, i można zacząć bezproblemowo modelować. Plane posiada modyfikator "Edit Poly". Jednak kiedy nadam taki modyfikator plane'owi to i tak nie wygląda on dokładnie jak tu (tzn. nadal zbudowany jest z prostokątów, a nie trójkątów): Natomiast mój "model" prezentuje się następująco : Nie ma się co oszukiwać ale poprawność mojej pracy jest... , że tak powiem na poziomie minusowym, jak i jeszcze moja ogólna wiedza nt. MAX'a. Jednak z czasem tą wiedzę próbuje poszerzyć czytając i przeglądając różne tutoriale, poradniki. Z góry dziękuję.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności