KoMic Napisano 25 Maj 2010 Share Napisano 25 Maj 2010 Witac. hehe, w sumie nigdy nie bylo mi to do szczescia potrzebne poniewaz nie kozystalem z MS/TS. Dlatego pojawil sie klopot na ktory nie znam rozwiazania inny niz debilne klikanie jak idiota. Ponizej zamieszczam obrazek ktory bedzie mapa do mojego problemu. Na prostym cylinderku bedzie latwiej wyjasnic. Z gory zakladam ze szukam rozwiazania automatycznego, nie wymagajacego zwyklej glupiej recznej selekcji vetrex po vertexie 1. prosty cylinder ktorego chcemy poddac MS. zalezy nam aby cylinder mial wiecej podzialow po krzywiznie(w tym wypadku chodzi o to aby byl bardziej okragly) 2. cylinder poddany operacji 2xturbosmooth, o ile ladnie sie zaokraglil to podzial w pionie nie jest nam wogole do niczego potrzebny. Pytanie teraz jak latwo i prosto pozbyc sie nadmiarowych scianek. 3. ja zaznaczylem sobie po jednym egdu i selekcja loop zaznaczylem wszytkie niepotrzebne. nastepnie remove i edgy nie ma. Ale zostaja nam wertexy ktorych nie potrafie zaznaczyc automatycznie. powtarzam ze klikanie ich nie wchodzi w rachube. To jest prosty ksztalt. wiec jest latwo. ale co gdyby to byl skomplikowany zlozony ksztalt. nie bylo by takiej opcji aby wszytkie wertexy wylikac z reki. jesli ma ktos rozwiazanie jak sie pozbyc niechcianych scianek ktore nic oprocz masy nie wnosza do poprawy wygladu modelu. bylby bardzo wdzieczny pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgred Napisano 25 Maj 2010 Share Napisano 25 Maj 2010 zaznaczasz edge i klikasz ctrl + backspace 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KoMic Napisano 25 Maj 2010 Autor Share Napisano 25 Maj 2010 (edytowane) hehehehe, dluzej pisalem tego posta, miz czekalem na rozwiazanie: ] dziekowac dziala: ] rep polecial: ] BTW, a jest jakas opcja aby jakis automat kasowal podzialy na podstawie analizy ksztaltu. NP jesli odchylenie scianek jest mniejsze niz Np 2* to ma kasowac miedzy nimi edga. Edytowane 25 Maj 2010 przez KoMic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 25 Maj 2010 Share Napisano 25 Maj 2010 optimize teoretycznie da się tak ustawić. Ale narzędzie to siermiężne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KoMic Napisano 25 Maj 2010 Autor Share Napisano 25 Maj 2010 Hynol tak jak napisales, optymalize i prooptymalizer sa,,,, sa jakie sa.. czyli do dupy: ] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orangegraphics Napisano 25 Maj 2010 Share Napisano 25 Maj 2010 to ja inaczej. czy słyszał ktoś o skrypcie, plugu który mesh smoothuje tylko w jednej osi własnie? nie w dwóch, tylko w jednej dzieli poly na 2? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi