nariox Napisano 30 Maj 2010 Napisano 30 Maj 2010 Witam! otóż pracuje teraz nad kwiatkiem i przed nalozeniem tekstury i innych elementow kończących projekt potrzebuje wytłoczyć na słupku i precikach kwiatka wgniecenia w ksztalcie półkuli i wypuklenia rownież w kształcie półkuli. Jednakze praca z pojedynczymi face'sami i wytlaczania do środka i w dol nie jest roziazaniem poniewaz jest duzo roznych powierzchni i potem powstaja trojkaty i jest kicha... kolega podsunal pomysl z wykorzystanie materialu i potem pod f6 ustawienie wzorkow wygniatania i potem pod f5 mozna to sobie dowolnie modyfikować.aczkolwiek nie spelnia to mojego wymogu-nie ma ksztaltu kuli i jest na calym obiekcie,a ja chce by bylo tylko na jego czesci. Czy ktoś podsunalby jakis inny sposob wygniecienia sporej ilosci polkulek?: dodam ze jestem zielony w blenderze.Wiem ze istnieje jakis sposob z unwrapowaniemi ustawianiem jakies alfy?> ale kompletnie nie wiem jak sie do tego zabrac. Zamieszczam pliczek przy okazji: http://www.sendspace.pl/file/c16d8bf6f086ab0684c59fa z góry dziękuje za pomoc
szczuro Napisano 1 Czerwiec 2010 Napisano 1 Czerwiec 2010 - po pierwsze możesz dać kilka materiałów na obiekt wiec "wygniatanie z materiału" może być w określonych miejscach (tam gdzie nałożysz dany materiał) - po drugie sculpt ale do tego musisz zagęścić siatkę - możesz wytłaczać wiele face na raz osobno e-> individual faces, ale do tego musisz mieć w miarę ładną siatkę przygotowaną do takiej operacji - ostatecznie możesz kulki zrobić na dupliverts a wgniecenia booleanem ale boolean moze skopać siatkę masz gdzieś refkę kwiatka? łatwiej byłoby doradzić widząc co dokładnie chcesz uzyskać;)
nariox Napisano 1 Czerwiec 2010 Autor Napisano 1 Czerwiec 2010 (edytowane) refka masz na mysli jak to wyglada w rzeczywistości?;p jezeli tak to powiem Ci ze ten kwiatek jest troche zmyslony i jest to koncept;p ale powiem Ci tak: z twoich propozycji świtnie sprawdza sie individual face i miałbym prośbe: jezeli moglbys zaprezentowac efekt przy wykorzystaniu dupliverts i boleana albo wytlumaczyc mi tu lub na gg,to bylbym bardzo wdzieczny za pomoc;) co do tekstur to wlasnie probuje cos takiego uzyskac a wlasciwie sie ucze bo to mi sie przyda pozniej ale podoba mi sie bardziej z u zyciem individual faves. PS: jutro zamieszcze pliczek bo dziś już nie zdążyłem;) Edytowane 1 Czerwiec 2010 przez nariox
szczuro Napisano 2 Czerwiec 2010 Napisano 2 Czerwiec 2010 refka: wystarczy to co sie inspirowałeś wymyślając te wgłębienia wytłoczenia dupliverts a po namysle lepiej bedzie duplifaces wypukłe: - zduplikuj siatkę i usun face na których niema być wypukłości - dodaj UVsfere w miejscu pivotu siatki - przyparentuj sfere do siatki - w pod F7 w anim settings włącz duplifaces - dopasuj scale - albo za pomoca przycisku scale i pola numerycznego obok (wielkość sfery zależna od rozmiaru faca) - albo przeskalować głowną sfere wszystkie kulki beda tej samej wielkosci wklęsłe, przy tym wiecej roboty: - wytnij face które są za pomocą p -> selected - zrob to co wypukłych (dobrze przeniesc to na osobna warstwę M) - zaznacz siatkę ctrl+shift+A -> make dupli obj real - zaznacz wszystkie kulki (do pomocy możesz ukryć siatkę H) i połącz w jednen mesh ctrl+J - zaznacz siatkę (odhidowanie alt+H) a potem mesh kulek i W->Difference, - powstanie nowa siatka, ale stare też będą wiec możesz nie zauważyć (stare sa zaznaczone wiec można je usunąć X albo schować H odrazu po operacji difference) - uzyskana siatkę połącz z główną za pomo ctrl+J ale jak mówiłem możesz być niezadowolony z efektu bo boolean czesto kaszani siatkę
nariox Napisano 2 Czerwiec 2010 Autor Napisano 2 Czerwiec 2010 dzieki wielkie,sprobuje tego i napisze jak mi idzie. zamieszczam obiecany plik i jeszcze spytam o taka jedna rzecz: http://www.blender.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=50&Itemid=9 ten poradnik pozwala na lagodne przejscie gdy ma sie 2 tesktury na 1 obiecie.czy da sie wykorzystać cos takiego w przypadku gdy na obiekcie jest jest jedna tesktura a na grupie jego wierzolkow inna tesktura?tak jak u mnie w zamieszczonym pliku pomiedzy 2 teskturami u mnie koloru fioletowego i zielonego. link do pliku: http://www.sendspace.pl/file/d7a06c7aae5044ace85724b
szczuro Napisano 2 Czerwiec 2010 Napisano 2 Czerwiec 2010 Stencil jest jedną z najbardziej użytecznych funkcji gdy chcesz w łagodny sposób kontrolować przejście z jednej tekstury w drugą na tym samym obiekcie z użyciem pojedynczego materiału. materiał i tekstura to nie to samo. gladkie przejscie miedzy teksturami da sie zrobić w obrebie materiału. AFAIR gładkiego przejścia miedzy materiałami nie da się zrobić. 1
nariox Napisano 4 Czerwiec 2010 Autor Napisano 4 Czerwiec 2010 podsumowujac: thx za pomoc.wszystko sie udalo a i z texturami doszedlem do ladu;) po zaczerpnieciu tez wiedzy u kolegi dowiedzialem sie ze mozna uzyskac tez ciekawy efekt,stosujac sculpt,uv editor i multires.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się