Skocz do zawartości

wytłaczanie na śniadanie;)


nariox

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

otóż pracuje teraz nad kwiatkiem i przed nalozeniem tekstury i innych elementow kończących projekt potrzebuje wytłoczyć na słupku i precikach kwiatka wgniecenia w ksztalcie półkuli i wypuklenia rownież w kształcie półkuli.

Jednakze praca z pojedynczymi face'sami i wytlaczania do środka i w dol nie jest roziazaniem poniewaz jest duzo roznych powierzchni i potem powstaja trojkaty i jest kicha... kolega podsunal pomysl z wykorzystanie materialu i potem pod f6 ustawienie wzorkow wygniatania i potem pod f5 mozna to sobie dowolnie modyfikować.aczkolwiek nie spelnia to mojego wymogu-nie ma ksztaltu kuli i jest na calym obiekcie,a ja chce by bylo tylko na jego czesci.

Czy ktoś podsunalby jakis inny sposob wygniecienia sporej ilosci polkulek?: dodam ze jestem zielony w blenderze.Wiem ze istnieje jakis sposob z unwrapowaniemi ustawianiem jakies alfy?> ale kompletnie nie wiem jak sie do tego zabrac.

 

Zamieszczam pliczek przy okazji: http://www.sendspace.pl/file/c16d8bf6f086ab0684c59fa

 

z góry dziękuje za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

- po pierwsze możesz dać kilka materiałów na obiekt wiec "wygniatanie z materiału" może być w określonych miejscach (tam gdzie nałożysz dany materiał)

- po drugie sculpt ale do tego musisz zagęścić siatkę

- możesz wytłaczać wiele face na raz osobno e-> individual faces, ale do tego musisz mieć w miarę ładną siatkę przygotowaną do takiej operacji

- ostatecznie możesz kulki zrobić na dupliverts a wgniecenia booleanem ale boolean moze skopać siatkę

 

masz gdzieś refkę kwiatka? łatwiej byłoby doradzić widząc co dokładnie chcesz uzyskać;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

refka masz na mysli jak to wyglada w rzeczywistości?;p

jezeli tak to powiem Ci ze ten kwiatek jest troche zmyslony i jest to koncept;p

ale powiem Ci tak: z twoich propozycji świtnie sprawdza sie individual face

i miałbym prośbe: jezeli moglbys zaprezentowac efekt przy wykorzystaniu dupliverts i boleana albo wytlumaczyc mi tu lub na gg,to bylbym bardzo wdzieczny za pomoc;)

 

co do tekstur to wlasnie probuje cos takiego uzyskac a wlasciwie sie ucze bo to mi sie przyda pozniej ale podoba mi sie bardziej z u zyciem individual faves.

 

 

PS: jutro zamieszcze pliczek bo dziś już nie zdążyłem;)

Edytowane przez nariox
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

refka: wystarczy to co sie inspirowałeś wymyślając te wgłębienia wytłoczenia

 

dupliverts a po namysle lepiej bedzie duplifaces

wypukłe:

- zduplikuj siatkę i usun face na których niema być wypukłości

- dodaj UVsfere w miejscu pivotu siatki

- przyparentuj sfere do siatki

- w pod F7 w anim settings włącz duplifaces

- dopasuj scale

- albo za pomoca przycisku scale i pola numerycznego obok (wielkość sfery zależna od rozmiaru faca)

- albo przeskalować głowną sfere wszystkie kulki beda tej samej wielkosci

 

wklęsłe, przy tym wiecej roboty:

- wytnij face które są za pomocą p -> selected

- zrob to co wypukłych (dobrze przeniesc to na osobna warstwę M)

- zaznacz siatkę ctrl+shift+A -> make dupli obj real

- zaznacz wszystkie kulki (do pomocy możesz ukryć siatkę H) i połącz w jednen mesh ctrl+J

- zaznacz siatkę (odhidowanie alt+H) a potem mesh kulek i W->Difference,

- powstanie nowa siatka, ale stare też będą wiec możesz nie zauważyć (stare sa zaznaczone wiec można je usunąć X albo schować H odrazu po operacji difference)

- uzyskana siatkę połącz z główną za pomo ctrl+J

 

ale jak mówiłem możesz być niezadowolony z efektu bo boolean czesto kaszani siatkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki wielkie,sprobuje tego i napisze jak mi idzie.

zamieszczam obiecany plik i jeszcze spytam o taka jedna rzecz:

http://www.blender.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=50&Itemid=9 ten poradnik pozwala na lagodne przejscie gdy ma sie 2 tesktury na 1 obiecie.czy da sie wykorzystać cos takiego w przypadku gdy na obiekcie jest jest jedna tesktura a na grupie jego wierzolkow inna tesktura?tak jak u mnie w zamieszczonym pliku pomiedzy 2 teskturami u mnie koloru fioletowego i zielonego.

link do pliku: http://www.sendspace.pl/file/d7a06c7aae5044ace85724b

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stencil jest jedną z najbardziej użytecznych funkcji gdy chcesz w łagodny sposób kontrolować przejście z jednej tekstury w drugą na tym samym obiekcie z użyciem pojedynczego materiału.

materiał i tekstura to nie to samo.

gladkie przejscie miedzy teksturami da sie zrobić w obrebie materiału.

AFAIR gładkiego przejścia miedzy materiałami nie da się zrobić.

  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności