Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam

 

Przejde od razu do rzeczy...

 

Robie zarowke na podstawie tutoriala i mamy cos takiego...

 

  Cytat

18) From dropping menu in create panel select dynamics object and pick spring object.

Set height to approximate 80 and turns to 150 (you will change these values after next step)

 

 

image037.jpg

 

 

19) With selected spring object add Path Deform modifier and after clicking pick path button, pick light line.

In Path deform click on Gizmo and place spring object on right position.

Now go to bottom of list and select spring(change height and turns when it looks like light line).

 

 

image039.jpg

 

 

a problem mam taki ze nie widze nic co zwie sie Grizmo...

 

Prosze o jakies wskazowki

Pozdrawiam

Bart

  • Odpowiedzi 14
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Znalazlem Gizmo ale wciaz nie widze dalszych opcji...

 

  Cytat
and place spring object on right position.
Nie moge zrozumiec tego tzn rozumiec rozumiem, ale mam problem ze znalezieniem right position?

Gdzie ja znajde?

Edytowane przez Bart87

Napisano

http://www.3dmax-tutorials.com/PathDeform_Modifier.html

 

"and place spring object on right position"

- chodzi o to żebyś ustawił zmodyfikowaną sprężynę tam gdzie chcesz. Gizmem bawisz się po to aby wpasować ją w dany kształt. potem zmieniasz ustawienia sprężyny, ilość segmentów, długość itd.

Edytowane przez PICsell

Napisano
  Bart87 napisał:
Znalazlem Gizmo ale wciaz nie widze dalszych opcji...

 

Nie moge zrozumiec tego tzn rozumiec rozumiem, ale mam problem ze znalezieniem right position?

Gdzie ja znajde?

to znaczy po prostu "we właściwym miejscu" więc musisz złapać za gizmo i movem przesunąć je... we właśćiwe miejsce :)

Napisano
  • Autor

Do tego juz doszedlem, wczesniej kliklem na PathDeform(WSM)...

 

Jeszcze poprosze o wskazowke w tej sprawie w pkt. 20

 

  Cytat
20) I am using Vray renderer .

For creating glass material make new VRayMtl ........

w tym co mam zrobic? VRayMtl... pogrzebalem w opcjach Materialu i nie za bardzo moge to znalezc
Napisano

Autor używa vraya, o czym poinformował w pierwszym zdaniu :-). Jeżeli nie masz vraya nie znajdziesz tego materiału. Użyj innego materiału na szkło.

 

edit: GOOGLE i jeszcze raz google.

Edytowane przez PICsell

Napisano
  • Autor

a jesli moge wiedziec tak na wszelki wypadek, gdzie go moge znalesc? a jak juz nie posiadam to jak zrobic szklo idealne pod zarowke z dobrymi refleksami itd itd?

 

jakis tutek video lub pisemno-obrazkowy?

Napisano
  • Autor
  PICsell napisał:
Autor używa vraya, o czym poinformował w pierwszym zdaniu :-). Jeżeli nie masz vraya nie znajdziesz tego materiału. Użyj innego materiału na szkło.

 

edit: GOOGLE i jeszcze raz google.

 

Wiem ze google to zloze tutoriali i innych dupereli... widzialem rozne tutki jak zrobic material szkla i zaden mi sie nie podoba jak ten:

 

image067.jpg

 

Wedlug mnie najbardziej realistyczne szklo, nie spotkalem lepszego materialu dlatego myslalem ze zrobie VRay'em, ale tak jak wspomniales nie posiadam go ; p

 

Poszukam troche moze znajde cos podobnego do tego ale znajac zycie bedzie szklo rowne kiszce...

 

a tak w ogole dzieki za wskazowki

 

Pozdrawiam

Bart

Napisano
  • Autor

Sciagnalem Demowke by ja przetestowac mam nadzieje ze w przyszlosci zaopatrze sie w oryginalka ; P

 

Teraz sie zastanawiam jak to w ogole jest z tymi tutkami bo nie rozumiem o co chodzi...

 

z Tutka:

 

  Cytat
20) I am using Vray renderer .

For creating glass material make new VRayMtl and use this settings:

Diffuse : R 189, G 219, B 207

Reflect: 50 black

Fog color: R 144, G 244, B 198

Check Fresnel Reflections, Affect shadows, Affect alpha

 

 

image041.jpg

 

 

 

21) Black metal material

Diffuse: pure black

Reflect : 84 black

Refl. glossiness : 095

 

 

image043.jpg

 

 

22) Chrome material

Diffuse: pure black

Reflect: 219 black

Refl glossiness: 0.7

Check Fresnel reflections, set FresnelIOR to 10

IOR: 2.97

 

 

image045.jpg

 

 

Wszystko swietnie opisane do tego jeszcze ss'y, cool...

 

No ale nie moge znalesc tych opcji... pokaze swoj ss jakie mam opcje materialu VRey.

 

1. Klikam "M" ; p

2. Klikam na Wybierz Material

 

i mam o to liste:

 

253711111.png

 

 

 

Gdy wybieram VRayFastSSS mam nastepujace opcje:

 

52890451.png

 

 

a gdy wybieram VRayLightMtl to mam takie opcje:

 

60811274.png

 

 

Nic z moich opcji VRayFastSSS i VRayLightMtl nie przypomina opcji z tutka:

 

image045.jpg

 

Wiec mam kolejny problem ; /

Przepraszam ze sie tak rozpisalem ale lubie robic dokladne posty o co chodzi ; p

 

Czekam na odpowiedz

 

Pozdrawiam

Bart

Napisano

Co prawda nie mam VRay'a ale pierwsz co mi sie rzuciło w oczy to... w tutku masz VRayMtl a Ty wybrałeś VRayLightMtl

Napisano

VrayMtl to nie to samo co VrayLightMat czy VraySSS (moze to byc dosc oczywiste stwierdzenie ale chyba trzeba to powiedziec)

W ramach wrozeniea z fusow i domyslania sie, powiem ze nie przestawiles pod F10 renderera na Vray i przez to nie masz zwyklego materialu vrayowskiego w liscie materialow.

Napisano
  • Autor
  Docent napisał:
Co prawda nie mam VRay'a ale pierwsz co mi sie rzuciło w oczy to... w tutku masz VRayMtl a Ty wybrałeś VRayLightMtl

 

Wiem ze w tutku pisze VRayMtl, a ja wybralem VRayLightMtl i VRayFastSSS by sprawdzic czy to tylko nazwa sie rozni...

 

zamiescilem te ssy by pokazac w czym mam problem, chce zwyklego VRayMtl'a ktorego nie ma... ; |

 

 

Pora go przestawic...

 

Edit: i przestawiony ; ) mam juz VRayMtl i jest fajnie ale jeden minus strasznie go przywiesza spowalnia na VRayu w Materialach czy tak powinno byc?

Edytowane przez Bart87

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności