mati-bor Napisano 5 Czerwiec 2010 Share Napisano 5 Czerwiec 2010 Witam. Za długo już nie miałem żadnych kłopotów z modelingiem, musiało się już coś popsuć ;) Problem wygląda następująco: Mam sobie bardzo prostą siatkę i dałem na nią turbosmooth. Forma która powstała bardzo mi się podoba i teraz chcę dodać do niej więcej szczegółu, jakiś detal. Konkretnie chodzi mi o dorobienie rowków w tejże bryle. Sprawa z początku wydawała się oczywista - potraktuję sobie konkretnego edga chamferem i wcisnę polygon extrudem, ALE w tym momencie działając chamferem (który rzecz jasna dodaje kolejne podziały) moja piękna bryła zaczyna się deformować, czego absolutnie nie chcę. Próbowałem dać collapse (który zamienia mi Poly na Mesha) i wtedy rzeźbić w tej bryle, ale to w ogóle jest jakaś pomyłka. Convert to Poly też próbowałem, ale wtedy już w ogóle się wszystko kaszani. Zamieszczam obrazki ANALOGICZNEJ sytuacji, aby trochę rozjaśnić mój bełkot: Tworzę sześcian - nakładam turbo smooth - otrzymuję oczywiście idealną kulę (bardzo mi się podoba taki własnie kształt) - chcę zrobić rowek - moja piękna kula się deformuje - LIPA! http://i257.photobucket.com/albums/hh239/Mati-bor/lipa.jpg A TAKI efekt chciałbym w tym wypadku otrzymać (tym razem wziąłem po prostu sferę z geometry, dałałem turbo i zrobiłem rowek) http://i257.photobucket.com/albums/hh239/Mati-bor/taktak.jpg Z góry dzięki za pomoc ;) Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
indian Napisano 6 Czerwiec 2010 Share Napisano 6 Czerwiec 2010 cześć jeżeli chcesz zrobić same rowki i nie modyfikować już później mesha to polecam booleana, troszkę pokaszani Ci siatkę, ale kilka minut i będzie git. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kliment woroszyłow Napisano 6 Czerwiec 2010 Share Napisano 6 Czerwiec 2010 Skoro ze sfery uzyskujesz kształt o który ci chodzi, to po co sobie utrudniać i upierać się że musi byc z boxa? chyba ze czegoś nie zrozumiałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati-bor Napisano 6 Czerwiec 2010 Autor Share Napisano 6 Czerwiec 2010 Tak, nie zrozumiałeś. To sytuacja ANALOGICZNA - jest bardzo uproszczona. Celowo w swoim pierwszym poście podkreśliłem to, bo wiedziałem że znajdzie się jakiś rodzynek ;) Moja bryła nie jest sferą. Nie uzyskam jej z niczego innego niż bryły którą sobie stworzyłem, a potem potraktowałem turbosmoothem. Co do tego booleana, nie wiem czy to dobry pomysł :/ Z mojego małego doświadczenia wiem że to nie zawsze działa tak jak powinno :/ No i teraz jeszcze modelowanie tego rowka do booleana........... W ostateczności zrobię ten boolean, ale nie ma ktoś jeszcze innego pomysłu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kliment woroszyłow Napisano 6 Czerwiec 2010 Share Napisano 6 Czerwiec 2010 a pokaz siatkę wyjściowa tego mesha to będzie prościej coś podpowiedzieć.Za rodzynka masz plaskacza :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati-bor Napisano 6 Czerwiec 2010 Autor Share Napisano 6 Czerwiec 2010 (edytowane) tak to wyglada ;) http://i257.photobucket.com/albums/hh239/Mati-bor/siatka.jpg?t=1275818065 nie chcialo mi sie przycinac xD i odrazu sie zdradzilem ze ma to byc budyneczek ostatecznie. więc pewnie na samych jakiś tam rowkach się nie skończy. EDIT: Chyba jakoś pogodziłem to wszystko - dorzuciłem do stacka nad Turbo Smooth kolejne Edit Poly. I w ten sposób mam 100% swobode edycji tego co jest efektem smootha. Jak ktoś ma jeszcze inne pomysły, to nie wstydzić się :p EDIT: Nie no kaszana kompletna.... Nie wiem dlaczego ale tego nie zauważyłem xDDD To jednak nie działa. Czekam na inne patenty ;) Edytowane 6 Czerwiec 2010 przez mati-bor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kliment woroszyłow Napisano 6 Czerwiec 2010 Share Napisano 6 Czerwiec 2010 Wciaż nie jestem pewny czy czaje ideę końcową,ale cos mi sie zdaje ze po TS/MS tak czy siak trza to na powrót do editable poly i edycja siatki. To czy extrude z minusem czy booleen to juz kwestia upodobań . Osobiscie bym to extrudem robił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati-bor Napisano 6 Czerwiec 2010 Autor Share Napisano 6 Czerwiec 2010 (edytowane) Wciaż nie jestem pewny czy czaje ideę końcową,ale cos mi sie zdaje ze po TS/MS tak czy siak trza to na powrót do editable poly i edycja siatki.Też mi się wydaje że tak będzie najlepiej. Okazało się w ogóle że mój pomysł z Edit Poly na górę Stacka był dobry, tylko trzeba wyłączyć Isoline Display w TurboSmooth. Nie wiedziałem że to ma wpływ na to co powstanie po dodaniu Edit Poly.... Jest i rowek. http://i257.photobucket.com/albums/hh239/Mati-bor/taktaktak.jpg Siateczka jest piękna, rowek również. A sama bryła? Miód i orzeszki! Tak miało być! :D Dzięki wszystkim za pomoc ;) Edytowane 6 Czerwiec 2010 przez mati-bor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi