Skocz do zawartości

Zrobienie wcięć w bryle PO turbosmooth


mati-bor

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Za długo już nie miałem żadnych kłopotów z modelingiem, musiało się już coś popsuć ;)

 

Problem wygląda następująco:

Mam sobie bardzo prostą siatkę i dałem na nią turbosmooth. Forma która powstała bardzo mi się podoba i teraz chcę dodać do niej więcej szczegółu, jakiś detal. Konkretnie chodzi mi o dorobienie rowków w tejże bryle. Sprawa z początku wydawała się oczywista - potraktuję sobie konkretnego edga chamferem i wcisnę polygon extrudem, ALE w tym momencie działając chamferem (który rzecz jasna dodaje kolejne podziały) moja piękna bryła zaczyna się deformować, czego absolutnie nie chcę.

 

Próbowałem dać collapse (który zamienia mi Poly na Mesha) i wtedy rzeźbić w tej bryle, ale to w ogóle jest jakaś pomyłka. Convert to Poly też próbowałem, ale wtedy już w ogóle się wszystko kaszani.

 

Zamieszczam obrazki ANALOGICZNEJ sytuacji, aby trochę rozjaśnić mój bełkot:

 

Tworzę sześcian - nakładam turbo smooth - otrzymuję oczywiście idealną kulę (bardzo mi się podoba taki własnie kształt) - chcę zrobić rowek - moja piękna kula się deformuje - LIPA!

http://i257.photobucket.com/albums/hh239/Mati-bor/lipa.jpg

 

A TAKI efekt chciałbym w tym wypadku otrzymać (tym razem wziąłem po prostu sferę z geometry, dałałem turbo i zrobiłem rowek)

http://i257.photobucket.com/albums/hh239/Mati-bor/taktak.jpg

 

Z góry dzięki za pomoc ;) Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Tak, nie zrozumiałeś. To sytuacja ANALOGICZNA - jest bardzo uproszczona. Celowo w swoim pierwszym poście podkreśliłem to, bo wiedziałem że znajdzie się jakiś rodzynek ;)

 

Moja bryła nie jest sferą. Nie uzyskam jej z niczego innego niż bryły którą sobie stworzyłem, a potem potraktowałem turbosmoothem.

 

 

Co do tego booleana, nie wiem czy to dobry pomysł :/ Z mojego małego doświadczenia wiem że to nie zawsze działa tak jak powinno :/ No i teraz jeszcze modelowanie tego rowka do booleana...........

 

W ostateczności zrobię ten boolean, ale nie ma ktoś jeszcze innego pomysłu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak to wyglada ;)

 

http://i257.photobucket.com/albums/hh239/Mati-bor/siatka.jpg?t=1275818065

 

nie chcialo mi sie przycinac xD i odrazu sie zdradzilem ze ma to byc budyneczek ostatecznie. więc pewnie na samych jakiś tam rowkach się nie skończy.

 

EDIT:

Chyba jakoś pogodziłem to wszystko - dorzuciłem do stacka nad Turbo Smooth kolejne Edit Poly. I w ten sposób mam 100% swobode edycji tego co jest efektem smootha.

 

Jak ktoś ma jeszcze inne pomysły, to nie wstydzić się :p

 

EDIT:

Nie no kaszana kompletna.... Nie wiem dlaczego ale tego nie zauważyłem xDDD To jednak nie działa. Czekam na inne patenty ;)

Edytowane przez mati-bor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wciaż nie jestem pewny czy czaje ideę końcową,ale cos mi sie zdaje ze po TS/MS tak czy siak trza to na powrót do editable poly i edycja siatki.
Też mi się wydaje że tak będzie najlepiej. Okazało się w ogóle że mój pomysł z Edit Poly na górę Stacka był dobry, tylko trzeba wyłączyć Isoline Display w TurboSmooth.

Nie wiedziałem że to ma wpływ na to co powstanie po dodaniu Edit Poly....

 

Jest i rowek.

http://i257.photobucket.com/albums/hh239/Mati-bor/taktaktak.jpg

 

Siateczka jest piękna, rowek również. A sama bryła? Miód i orzeszki! Tak miało być! :D

 

Dzięki wszystkim za pomoc ;)

Edytowane przez mati-bor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności