Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Hey!

 

Zastanawialem sie dzis czy daloby rade wziasc Vrayowskie materialy (chociazby z vray-materials.de) i przerobic na mentalowy Arch & Design uzyskujac identyczny efekt. Generalnie nie bylo tak zle poza jednym wyjatkiem, ktory niestety troche drazni. Pomyslalem, ze zapytam bo moze cos zle robie.

 

W Vray'u mozna kontrolowac reflection i glossiness za pomoca bitmapy. W mentalu niestety nie bardzo.

Z glossiness nie ma problemu, podlaczam bitmapke i suwak obok przestaje dzialac. Znak, ze bitmapa przejela kontrole nad wartosciami glossiness.

 

Z reflection jest jednak inaczej, mozna co prawda podpiac bitmapke w color slot obok, ale nie daje to takiego samego efektu jak w Vray'u, wlasciwie to roznica jest minimalna. Oprocz tego wartosc reflection wciaz da sie kontrolowac za pomoca suwaka.

 

Da sie cos z tym zrobic, by jedynie bitmapa kontrolowala reflection?

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor
Reflection ustaw na 1 a siłę odbić kontroluj outputem bitmapy, proste... :)

 

Proste, jesli zignorowalo sie to co pisalem wczesniej. Musialbym za kazdym razem renderowac Vrayowski material i porownywac do rezultatow w Mentalu, a ja szukam uniwersalnych ustawien. :)

 

Tak czy siak porobilem pare screenshot'ow dla porownania.

Zwykly plane z materialem z vray-materials.de oswietlony Omni, bez cieni, bez GI.

 

W vrayu wyglada to tak:

vraytest.jpg

 

vraytestmat.jpg

 

 

W Mental Rayu wyglada to tak:

mrtest.jpg

 

mrtestmat.jpg

Napisano

ale kolego... pomijasz istotny fakt, że mental jednak się różni od vray'a a więc co za tym idzie ustawienia materiałów również, niestety pozostają Ci ustawienia manualne

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności