Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hey!

 

Zastanawialem sie dzis czy daloby rade wziasc Vrayowskie materialy (chociazby z vray-materials.de) i przerobic na mentalowy Arch & Design uzyskujac identyczny efekt. Generalnie nie bylo tak zle poza jednym wyjatkiem, ktory niestety troche drazni. Pomyslalem, ze zapytam bo moze cos zle robie.

 

W Vray'u mozna kontrolowac reflection i glossiness za pomoca bitmapy. W mentalu niestety nie bardzo.

Z glossiness nie ma problemu, podlaczam bitmapke i suwak obok przestaje dzialac. Znak, ze bitmapa przejela kontrole nad wartosciami glossiness.

 

Z reflection jest jednak inaczej, mozna co prawda podpiac bitmapke w color slot obok, ale nie daje to takiego samego efektu jak w Vray'u, wlasciwie to roznica jest minimalna. Oprocz tego wartosc reflection wciaz da sie kontrolowac za pomoca suwaka.

 

Da sie cos z tym zrobic, by jedynie bitmapa kontrolowala reflection?

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano
Reflection ustaw na 1 a siłę odbić kontroluj outputem bitmapy, proste... :)

 

Proste, jesli zignorowalo sie to co pisalem wczesniej. Musialbym za kazdym razem renderowac Vrayowski material i porownywac do rezultatow w Mentalu, a ja szukam uniwersalnych ustawien. :)

 

Tak czy siak porobilem pare screenshot'ow dla porownania.

Zwykly plane z materialem z vray-materials.de oswietlony Omni, bez cieni, bez GI.

 

W vrayu wyglada to tak:

vraytest.jpg

 

vraytestmat.jpg

 

 

W Mental Rayu wyglada to tak:

mrtest.jpg

 

mrtestmat.jpg

Napisano

ale kolego... pomijasz istotny fakt, że mental jednak się różni od vray'a a więc co za tym idzie ustawienia materiałów również, niestety pozostają Ci ustawienia manualne

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności