Gość User190 Napisano 13 Czerwiec 2010 Napisano 13 Czerwiec 2010 Hejka. Czy mógłby mi ktoś nakreślić jak w Mayce można przygotować dla obiektu 2 różne mapki UV, dodać dla nich dwie różne tekstury i w trakcie animacji zmieniać opacity jednej z nich tak, żeby w momencie rozciągania pierwszej mapki w tym miejscu była zastępowana przez drugą? Tzn. mam obiekt, który w pewnym miejscu bardzo się rozciąga (na tyle, że teksturka traci na jakości) i chciałbym w tym miejscu zmapować obiekt od nowa i nakładać w miarę animacji nową teksturę na miękkiej krawędzi, zmieniając jej opacity. W maxie wiem jak to zrobić, w mayce niestety nie.
ca mel Napisano 13 Czerwiec 2010 Napisano 13 Czerwiec 2010 Nie wiem czy dobrze rozumiem problem, ale oto chyba najszybszy sposób: Zrób sobie pierwsze mapowanie. Otworz uv Set Editor i stworz nowy (domyslnie pusty) zestaw map nazywajac go przy okazji jakos po ludzku. Kliknij na niego i widzac w uv edytorze pustkę dodaj kolejne mapowanie, od teraz klikając miedzy zestawami zobaczysz dwa rozklady uv. Tyle jeśli chodzi o wspołrzedne, teraz material: Jest przynajmniej z 7 mozliwosci zrobienia podwojnej tekstury Mozna tu wykorzystać warstwową texture, warstwomy material, węzeł blend, stencil, węzeł mnożenia, dodawania, pomocnicze zastepcze materialy, rampy i pewnie jeszcze wiele innych ciekawych możliwości. Chodzi z grubsza o to zeby polaczyc jakos ze soba dwa pliki. Wiec na przykladzie wezla blend: Stworz material, podlacz pod kolor blendColors a pod obydwa jego wejscia dwa pliki z tą teksturami. Trzecim wejsciem (czyli 'blender') jak na zalaczonym obrazku jest mapa przejscia. Teraz wystarczy że otworzysz UV Linking Editor i przypiszesz kazdemu plikowi inny zestaw uv a po zrenderowaniu oczom Twym ukaże się przejscie dwóch i inaczej zmapowanych tekstur. W załączniku jest schematyczny rozkład nodów i efekt przy użyciu tej samej tekstury z rożnymi mapowaniami. Do edytorów uv Set i uv Linking masz szybki bezposredni dostęp po wciśnieciu prawego myszy nad obiektem. Pozdrawiam!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się