Napisano 13 Czerwiec 201014 l Hejka. Czy mógłby mi ktoś nakreślić jak w Mayce można przygotować dla obiektu 2 różne mapki UV, dodać dla nich dwie różne tekstury i w trakcie animacji zmieniać opacity jednej z nich tak, żeby w momencie rozciągania pierwszej mapki w tym miejscu była zastępowana przez drugą? Tzn. mam obiekt, który w pewnym miejscu bardzo się rozciąga (na tyle, że teksturka traci na jakości) i chciałbym w tym miejscu zmapować obiekt od nowa i nakładać w miarę animacji nową teksturę na miękkiej krawędzi, zmieniając jej opacity. W maxie wiem jak to zrobić, w mayce niestety nie.
Napisano 13 Czerwiec 201014 l Nie wiem czy dobrze rozumiem problem, ale oto chyba najszybszy sposób: Zrób sobie pierwsze mapowanie. Otworz uv Set Editor i stworz nowy (domyslnie pusty) zestaw map nazywajac go przy okazji jakos po ludzku. Kliknij na niego i widzac w uv edytorze pustkę dodaj kolejne mapowanie, od teraz klikając miedzy zestawami zobaczysz dwa rozklady uv. Tyle jeśli chodzi o wspołrzedne, teraz material: Jest przynajmniej z 7 mozliwosci zrobienia podwojnej tekstury Mozna tu wykorzystać warstwową texture, warstwomy material, węzeł blend, stencil, węzeł mnożenia, dodawania, pomocnicze zastepcze materialy, rampy i pewnie jeszcze wiele innych ciekawych możliwości. Chodzi z grubsza o to zeby polaczyc jakos ze soba dwa pliki. Wiec na przykladzie wezla blend: Stworz material, podlacz pod kolor blendColors a pod obydwa jego wejscia dwa pliki z tą teksturami. Trzecim wejsciem (czyli 'blender') jak na zalaczonym obrazku jest mapa przejscia. Teraz wystarczy że otworzysz UV Linking Editor i przypiszesz kazdemu plikowi inny zestaw uv a po zrenderowaniu oczom Twym ukaże się przejscie dwóch i inaczej zmapowanych tekstur. W załączniku jest schematyczny rozkład nodów i efekt przy użyciu tej samej tekstury z rożnymi mapowaniami. Do edytorów uv Set i uv Linking masz szybki bezposredni dostęp po wciśnieciu prawego myszy nad obiektem. Pozdrawiam!
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto