Gość kakaku Napisano 13 Czerwiec 2010 Napisano 13 Czerwiec 2010 Witam! W Light Lister jest na poczatku sceny swiatło którego nie mogę wyłaczyć. Jak to zrobić? Gdy klikam "ptaszek" lub ustawiam wartość na '0' i wyłączam okienko Light Listera to ustawiania się nie zapisuja. Słyszałem, że w XSI takie śwatło psuje efekt sceny oświetlnaej przez HDR-kę. Czy w maxie też tak jest? PS. Używam 3ds maxa + vray ;] Tutaj światło o które mi chodzi:
pressenter Napisano 13 Czerwiec 2010 Napisano 13 Czerwiec 2010 Jeśli używasz vraya to primo: http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/light-lister-for-v-ray-advanced-1-50-sp2-sp4a-3dsmax2008-2010-x32x64 a secundo to wyłącz default lights w Global switches w ustawieniach vraya. Tertio to w przypadku vraya to nie powinno mieć znaczenia. Sz.
Gość kakaku Napisano 13 Czerwiec 2010 Napisano 13 Czerwiec 2010 Czyli co? Te światło nie ma wpływu na efekt przy hdrce? Nie da się tego wyłązyć?:P
pressenter Napisano 13 Czerwiec 2010 Napisano 13 Czerwiec 2010 Szczerze to Ci powiem, że nie wiem co to jest. LightLister powinien przy tym świetle pokazać jeszcze jego nazwę oraz możliwość jego wybrania, czego tutaj nie ma, więc może to tylko jakiś błąd w scenie? Jak stworzysz zupełnie nową scenę to od samego początku masz już takie coś? Sz.
DaveBorck Napisano 14 Czerwiec 2010 Napisano 14 Czerwiec 2010 Wydaje mi się, że te światla są defaultowymi światłami w viewportu. Max się na nie przełącza kiedy zamiast zaznaczyc scene lights w opcjach viewportu zaznaczysz default. Wystarczy jednak postawić w scenie jakiegolwiek światło i ustawić je na multiplier 0 i już się wyłączają... masz czarną scenę przy renderingu. One działają tylko jak w scenie nie ma innych świateł. Vray daje możliwość poświecenia za pomocą tylko materiału dlatego w jego zakładkach jest opcja wyłączenia świateł default-owych.
Gość kakaku Napisano 14 Czerwiec 2010 Napisano 14 Czerwiec 2010 Ten screen był robiony w nowej scenie, odrazu po wlaczeniu maxa. Tak, nowo postawione światła da się wyłączyć i zmieniać w Light Listerze, ale chodzi mi o to konkretne... Nie da się go gdzieś indziej usunąć/wyłączyć?
DaveBorck Napisano 14 Czerwiec 2010 Napisano 14 Czerwiec 2010 Nie rozumiem, ale w czym Ci to światło przeszkadza? Na nic nie wpływa. Nie świeci w trakcie renderingu to nie ma się czym przejmować. Najlepiej przełączyć się na zakładkę all lights i zapomnieć, że to defaultowe tam wogóle jest. Raczej wątpię żeby dało się je usunać. Jak chcesz oświetlać HDR-ką to tylko wrzucasz teksturę do skylighta i gotowe. A to światło przestaje działać.
Gość kakaku Napisano 14 Czerwiec 2010 Napisano 14 Czerwiec 2010 no własnie ale slyszalem ze efekt jest lepsze gdy jest ono wylaczone, tak przynajmniej slyszalem o xsi i chcialem zobaczyc czy w maxie tez tak jest
tweety Napisano 14 Czerwiec 2010 Napisano 14 Czerwiec 2010 jest to defaultowe światło w 3ds max. w momencie kiedy tworzysz swoje własne światło, defaultowe zostaje wyłączone. jeśli świecisz w vrayu wyłącz po prostu "default lights" i po problemie. światełko nie będzie oddziaływało na scenę.
Gość kakaku Napisano 14 Czerwiec 2010 Napisano 14 Czerwiec 2010 no ok, dzieki wszystkim za komantarze:)
La R Napisano 14 Czerwiec 2010 Napisano 14 Czerwiec 2010 Jak Dave napisał, nie da się go pozbyć, ale w niczym nie przeszkadza gdy scena jest oświetlana innym emiterem, zostaje wówczas wyłączone z automatu. Jeżeli używasz vraya i oswietlać chcesz mapą HDRI to by wygasić to źródło światła odhaczyć musisz w ustawieniach renderera Default Lights - tak było przynajmniej do tej pory - w przeciwnym razie będzie "świecić". Edit: Spóźniony post ^^.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się