Skocz do zawartości

Light Lister. Jak wyłączyć światło?


Gość kakaku

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

W Light Lister jest na poczatku sceny swiatło którego nie mogę wyłaczyć. Jak to zrobić? Gdy klikam "ptaszek" lub ustawiam wartość na '0' i wyłączam okienko Light Listera to ustawiania się nie zapisuja. Słyszałem, że w XSI takie śwatło psuje efekt sceny oświetlnaej przez HDR-kę. Czy w maxie też tak jest?

 

PS. Używam 3ds maxa + vray ;]

 

Tutaj światło o które mi chodzi:

 

lightlister.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Szczerze to Ci powiem, że nie wiem co to jest. LightLister powinien przy tym świetle pokazać jeszcze jego nazwę oraz możliwość jego wybrania, czego tutaj nie ma, więc może to tylko jakiś błąd w scenie? Jak stworzysz zupełnie nową scenę to od samego początku masz już takie coś?

 

Sz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że te światla są defaultowymi światłami w viewportu. Max się na nie przełącza kiedy zamiast zaznaczyc scene lights w opcjach viewportu zaznaczysz default.

Wystarczy jednak postawić w scenie jakiegolwiek światło i ustawić je na multiplier 0 i już się wyłączają... masz czarną scenę przy renderingu.

One działają tylko jak w scenie nie ma innych świateł. Vray daje możliwość poświecenia za pomocą tylko materiału dlatego w jego zakładkach jest opcja wyłączenia świateł default-owych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten screen był robiony w nowej scenie, odrazu po wlaczeniu maxa. Tak, nowo postawione światła da się wyłączyć i zmieniać w Light Listerze, ale chodzi mi o to konkretne... Nie da się go gdzieś indziej usunąć/wyłączyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem, ale w czym Ci to światło przeszkadza? Na nic nie wpływa. Nie świeci w trakcie renderingu to nie ma się czym przejmować.

Najlepiej przełączyć się na zakładkę all lights i zapomnieć, że to defaultowe tam wogóle jest.

Raczej wątpię żeby dało się je usunać.

Jak chcesz oświetlać HDR-ką to tylko wrzucasz teksturę do skylighta i gotowe. A to światło przestaje działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no własnie ale slyszalem ze efekt jest lepsze gdy jest ono wylaczone, tak przynajmniej slyszalem o xsi i chcialem zobaczyc czy w maxie tez tak jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest to defaultowe światło w 3ds max. w momencie kiedy tworzysz swoje własne światło, defaultowe zostaje wyłączone. jeśli świecisz w vrayu wyłącz po prostu "default lights" i po problemie. światełko nie będzie oddziaływało na scenę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Dave napisał, nie da się go pozbyć, ale w niczym nie przeszkadza gdy scena jest oświetlana innym emiterem, zostaje wówczas wyłączone z automatu. Jeżeli używasz vraya i oswietlać chcesz mapą HDRI to by wygasić to źródło światła odhaczyć musisz w ustawieniach renderera Default Lights - tak było przynajmniej do tej pory - w przeciwnym razie będzie "świecić".

 

Edit: Spóźniony post ^^.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności