Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam...

 

Probuje wstawic mape HDRI do srodka sceny (mieszkania) tak aby otrzymac lepsze odbicia w materialach.

Wstawilem "ekran" na ktorym bedzie umieszczona mapa jednak po zaladowaniu mapy HDRI do slotu materialu w zaden sposob nie moge tego materialu przypisac do obiekty (guzik mam nieaktywny)...

 

wszelkie sugestie mile widziane

 

98004885.jpg

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

cześć a nie lepiej dome light i myślę że to najlepszy sposób?? Chyba wiem że raczej się nie da spróbuj jako mapę np w vraylightmtl

 

Pozdrawiam Tomek

Napisano

hmm ..ok sprobuje z vraylightmtl

skoro nie da sie hdri to zobacze jaki ekekt da wstawienie zwylkej bmp ...mam nadzieje ze pomoze nico przy odbiciach bo jak na razie strasznie "plastikowe" rendery wychodza...

 

dzieki !

Napisano

O ile jest w materiale ;) musisz tą mapkę palmer zagnieździć w jakimś slocie.. diffuse / self-illumination.. gdzieś w jakimś shaderku. Tak jak hynol pisze - powinno się dać przypisać bez żadnych oporów.

Napisano (edytowane)

o proszę tego nie wiedziałem ze można zagnieździć HDRI w materiale w jednym ze slotow ...

próbowałem przypisać sama mapę HDRI do obiektu (i dlatego nie wyszło)

 

dzięki Panowie ...zaraz sprawdzę ta technikę

 

update:

hmmm...

nie wiem czy coś robię źle czy może tak ma być

zrobiłem nowy materiał -vray do którego slotu diffuse wstawiłem mapkę HDRI (przeciągnąłem ze slotu "instance").

Jak widać na załączonym screenie mapka HDRI na ekranie jest zupełnie niewidoczna (ekran zrobil sie szary)....

Próbowałem zmieniać "multiplier" na 2,5,20 i nic

Nie wiem czy to tylko błąd wyświetlania w viewport ale wydaje mi się ze rendery niczym się nie różnią przed i po wstawieniu mapki do pomieszczenia...

 

co o tym myslicie ?

 

hdri2.jpg

Edytowane przez palmer
Napisano

Nie możesz za bardzo używać mapy typu VrayHDRI, tylko zwykłej bitmapy. VrayHDRI ma domyślnie mapowanie typu enviroment/spherical i nie da się tego zmienić, a ty potrzebujesz mapownie uvw materiału. Dlatego najlepsze wyjście to VrayLightMaterial, bitmap map do slotu emisji, do niego swój obrazek HDRI i ewentualnie wyłączenie emisji światła (z poziomu obiektu) jeżeli tylko odbicia potrzebujesz. Kręcisz siłą emisji aż do poziomu gdzie odbicia będą miały prawidłową wartość. I tyle.

  • Like 1
Napisano (edytowane)

Dzieki Hynol !

 

Teraz wygląda wszystko zdecydowanie lepiej !

 

tak przy okazji.....jak mogę doświetlić sufit w tym pomieszczeniu? Co bym nie dodał to zawsze powstają na nim jakieś dziwne cienie.

Czy mogę wstawić np na suficie na jego całej powierzchni vray light swiecace na dol ? Czy nie będzie to wyglądało sztucznie ?

 

(załączam testowy Render niskiej jakości 600subdivs, irradiance 25/15)

render1o.jpg

Edytowane przez palmer

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności