Napisano 28 Czerwiec 201014 l Witam... Probuje wstawic mape HDRI do srodka sceny (mieszkania) tak aby otrzymac lepsze odbicia w materialach. Wstawilem "ekran" na ktorym bedzie umieszczona mapa jednak po zaladowaniu mapy HDRI do slotu materialu w zaden sposob nie moge tego materialu przypisac do obiekty (guzik mam nieaktywny)... wszelkie sugestie mile widziane
Napisano 28 Czerwiec 201014 l cześć a nie lepiej dome light i myślę że to najlepszy sposób?? Chyba wiem że raczej się nie da spróbuj jako mapę np w vraylightmtl Pozdrawiam Tomek
Napisano 28 Czerwiec 201014 l Autor hmm ..ok sprobuje z vraylightmtl skoro nie da sie hdri to zobacze jaki ekekt da wstawienie zwylkej bmp ...mam nadzieje ze pomoze nico przy odbiciach bo jak na razie strasznie "plastikowe" rendery wychodza... dzieki !
Napisano 28 Czerwiec 201014 l A czemu niby się nie da? Jak najbardziej można hdrke używać jako mapę w materiale.
Napisano 28 Czerwiec 201014 l O ile jest w materiale ;) musisz tą mapkę palmer zagnieździć w jakimś slocie.. diffuse / self-illumination.. gdzieś w jakimś shaderku. Tak jak hynol pisze - powinno się dać przypisać bez żadnych oporów.
Napisano 29 Czerwiec 201014 l Autor o proszę tego nie wiedziałem ze można zagnieździć HDRI w materiale w jednym ze slotow ... próbowałem przypisać sama mapę HDRI do obiektu (i dlatego nie wyszło) dzięki Panowie ...zaraz sprawdzę ta technikę update: hmmm... nie wiem czy coś robię źle czy może tak ma być zrobiłem nowy materiał -vray do którego slotu diffuse wstawiłem mapkę HDRI (przeciągnąłem ze slotu "instance"). Jak widać na załączonym screenie mapka HDRI na ekranie jest zupełnie niewidoczna (ekran zrobil sie szary).... Próbowałem zmieniać "multiplier" na 2,5,20 i nic Nie wiem czy to tylko błąd wyświetlania w viewport ale wydaje mi się ze rendery niczym się nie różnią przed i po wstawieniu mapki do pomieszczenia... co o tym myslicie ? Edytowane 29 Czerwiec 201014 l przez palmer
Napisano 29 Czerwiec 201014 l Nie możesz za bardzo używać mapy typu VrayHDRI, tylko zwykłej bitmapy. VrayHDRI ma domyślnie mapowanie typu enviroment/spherical i nie da się tego zmienić, a ty potrzebujesz mapownie uvw materiału. Dlatego najlepsze wyjście to VrayLightMaterial, bitmap map do slotu emisji, do niego swój obrazek HDRI i ewentualnie wyłączenie emisji światła (z poziomu obiektu) jeżeli tylko odbicia potrzebujesz. Kręcisz siłą emisji aż do poziomu gdzie odbicia będą miały prawidłową wartość. I tyle.
Napisano 30 Czerwiec 201014 l Autor Dzieki Hynol ! Teraz wygląda wszystko zdecydowanie lepiej ! tak przy okazji.....jak mogę doświetlić sufit w tym pomieszczeniu? Co bym nie dodał to zawsze powstają na nim jakieś dziwne cienie. Czy mogę wstawić np na suficie na jego całej powierzchni vray light swiecace na dol ? Czy nie będzie to wyglądało sztucznie ? (załączam testowy Render niskiej jakości 600subdivs, irradiance 25/15) Edytowane 30 Czerwiec 201014 l przez palmer
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto