Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć

 

Kolejny dylemat >>> RAY RECURSiON LiMiT

 

Czy, jest reguła wyrażona w jednostkach jaką się powinno stosować w zależności od charakterystyki sceny podobnie jak w index refraction przy materiałach?

 

Czy, jest możliwosć w różnicowaniu pierwszych odbić względem następnych (efekt echo),

czyli pierwsze intensywne-ostre do zanikających transparentnych, rozmytych.

 

Z tego co widzę zasada tym więcej tym lepiej tu nie do końca ma miejsce, zrobiłam szklany wazonik do testów i przy wartościach 3-6 odbicia wydają się oki, a od 8> powstaje mało realny bałagan, natomiast przy niższych wartościach SIADA REFRAKCJA :( jak to pogodzić???

 

Następny problem, czy można różnicować stopień odbić względem obiektów w scenie???? jak np. w Gi.

 

RATUUUUUUnku! : )))

 

Pozdrawiam

Kasia

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Zasadniczo ray recursion powinno być jak najmniejsze, tzn. tak długo jak efekt jest akceptowalny.

Druga sprawa, w przypadku szkła dobrze użyć fresnela do odbić i tu są dwie opcje, albo gradientem w klasycznym surface edytorze albo w nodach bierzemy np. noda DPonta o nazwie "fresnel" i wpinamy 'reflection' w ... 'reflection'.

W nodalnym edytorze możesz też uzyć materiału dielectric który to powinien załatwić sprawę za Ciebie.

 

Co do pytania o kontrole rekursji na poziomie obiektu to niestety nie da się tego zrobić ale można na poziomie materiałów.

Konkretnie, wpinając w różne miejsca wartość "bounces" ze "spot Info".

I tak na przykład wpinając bounces do gradienta możemy kontrolować siłę odbić, kolor obiektu w odbiciach, ilość próbek w miękkich odbiciach etc. etc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności