kazka80 Napisano 30 Czerwiec 2010 Napisano 30 Czerwiec 2010 Cześć Kolejny dylemat >>> RAY RECURSiON LiMiT Czy, jest reguła wyrażona w jednostkach jaką się powinno stosować w zależności od charakterystyki sceny podobnie jak w index refraction przy materiałach? Czy, jest możliwosć w różnicowaniu pierwszych odbić względem następnych (efekt echo), czyli pierwsze intensywne-ostre do zanikających transparentnych, rozmytych. Z tego co widzę zasada tym więcej tym lepiej tu nie do końca ma miejsce, zrobiłam szklany wazonik do testów i przy wartościach 3-6 odbicia wydają się oki, a od 8> powstaje mało realny bałagan, natomiast przy niższych wartościach SIADA REFRAKCJA :( jak to pogodzić??? Następny problem, czy można różnicować stopień odbić względem obiektów w scenie???? jak np. w Gi. RATUUUUUUnku! : ))) Pozdrawiam Kasia
kazka80 Napisano 30 Czerwiec 2010 Autor Napisano 30 Czerwiec 2010 male porownanie RRL - 4 [ATTACH]72876[/ATTACH] RRL - 6 [ATTACH]72877[/ATTACH] RRL - 12 [ATTACH]72878[/ATTACH]
pYo Napisano 30 Czerwiec 2010 Napisano 30 Czerwiec 2010 Zasadniczo ray recursion powinno być jak najmniejsze, tzn. tak długo jak efekt jest akceptowalny. Druga sprawa, w przypadku szkła dobrze użyć fresnela do odbić i tu są dwie opcje, albo gradientem w klasycznym surface edytorze albo w nodach bierzemy np. noda DPonta o nazwie "fresnel" i wpinamy 'reflection' w ... 'reflection'. W nodalnym edytorze możesz też uzyć materiału dielectric który to powinien załatwić sprawę za Ciebie. Co do pytania o kontrole rekursji na poziomie obiektu to niestety nie da się tego zrobić ale można na poziomie materiałów. Konkretnie, wpinając w różne miejsca wartość "bounces" ze "spot Info". I tak na przykład wpinając bounces do gradienta możemy kontrolować siłę odbić, kolor obiektu w odbiciach, ilość próbek w miękkich odbiciach etc. etc.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się