Pawelkos Napisano 5 Lipiec 2010 Napisano 5 Lipiec 2010 Witam szanowne grono Mam problem taki jak w temacie powyzej. Wymodelowalem sobie pokoj. Sciany postawilem w nastepujacy sposob: obrys splajnem, potem extrude w gore na rzadana wysokosc a nastepnie modyfikator shell zeby nadac odpowiednia grubosc. Nastepnie na gore dalem modyfikator UVW Mapping (gizmo box), nastepnie do scian Nadalem material VRayMtl w ktorym nic nie zmienialem od standardowych ustawien, jedynie do slotu Diffuse wrzucilem mapke gradient ramp. I w viewporcie wszystko wyglada tak: Czyli wszystko tak jakbym chcial. Natomiast kiedy zaczynam renderowac mapowanie scian sie sypie (chodzi o te brazowe pasy) i wyglada tak: Probowalem juz zmieniac gizmo mapowania, scalac stos i mapowac od nowa, ale to nic nie dzialalo, sciany ciagle sa zmapowane w ten sam sposob. Inne obiekty sa w porzadu i daja sie zmapowac normalnie, tylko z tymi scianami jest problem. Jesli ktos zna rozwiazanie tego problemu bede wdzieczny. Soft jakiego uzywam to max2011 i vray1.50 SP5
Gość User190 Napisano 5 Lipiec 2010 Napisano 5 Lipiec 2010 Sprawdź ustawienia gardientu, czy mapowanie nie jest ustawione w jakiś niestandardowy sposób.
Pawelkos Napisano 5 Lipiec 2010 Autor Napisano 5 Lipiec 2010 Raczej nie wydaje mi sie zeby tak bylo, sprawdzalem juz wszystko, nawet jakby to byly jakies zle ustawienia gradientu, to mapowanie powinno sie zmieniac przy zmianie gizma UVW a ono jest ciagle takie samo jakby w ogole modyfikator UVW mapping nie oddzialywal na obiekt. Dla pewnosci zalaczam ustawienia mapki gradient ramp jakbym cos przeoczyl.
Korbol Napisano 5 Lipiec 2010 Napisano 5 Lipiec 2010 Hmmm.. a jak scollapsujesz stack do editable poly i dasz remove uvw(jest w Utilities) i zmapujesz jeszcze raz to też nie pomaga? Sprawdź też czy inne materiały się źle rozkładają - będzie wieadomo czy to wina materiału czy obiektu. pozdro
Pawelkos Napisano 6 Lipiec 2010 Autor Napisano 6 Lipiec 2010 Dzieki chlopaki za proby pomocy, rozwiazanie bylo jednak inne... otoz trzeba bylo zmienic w gradient ramp parametr Gradient Type z Normal na Linear, to tak dla innych jakby ktos natknal sie na taki sam problem w przyszlosci ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się