Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam szanowne grono

 

Mam problem taki jak w temacie powyzej. Wymodelowalem sobie pokoj. Sciany postawilem w nastepujacy sposob: obrys splajnem, potem extrude w gore na rzadana wysokosc a nastepnie modyfikator shell zeby nadac odpowiednia grubosc. Nastepnie na gore dalem modyfikator UVW Mapping (gizmo box), nastepnie do scian Nadalem material VRayMtl w ktorym nic nie zmienialem od standardowych ustawien, jedynie do slotu Diffuse wrzucilem mapke gradient ramp. I w viewporcie wszystko wyglada tak: 14398427.jpg

 

Czyli wszystko tak jakbym chcial. Natomiast kiedy zaczynam renderowac mapowanie scian sie sypie (chodzi o te brazowe pasy) i wyglada tak:

 

workgr.jpg

 

Probowalem juz zmieniac gizmo mapowania, scalac stos i mapowac od nowa, ale to nic nie dzialalo, sciany ciagle sa zmapowane w ten sam sposob. Inne obiekty sa w porzadu i daja sie zmapowac normalnie, tylko z tymi scianami jest problem. Jesli ktos zna rozwiazanie tego problemu bede wdzieczny.

 

Soft jakiego uzywam to max2011 i vray1.50 SP5

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 2,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Sprawdź ustawienia gardientu, czy mapowanie nie jest ustawione w jakiś niestandardowy sposób.

Napisano
  • Autor

Raczej nie wydaje mi sie zeby tak bylo, sprawdzalem juz wszystko, nawet jakby to byly jakies zle ustawienia gradientu, to mapowanie powinno sie zmieniac przy zmianie gizma UVW a ono jest ciagle takie samo jakby w ogole modyfikator UVW mapping nie oddzialywal na obiekt. Dla pewnosci zalaczam ustawienia mapki gradient ramp jakbym cos przeoczyl.

 

20752245.jpg

Napisano

Hmmm.. a jak scollapsujesz stack do editable poly i dasz remove uvw(jest w Utilities) i zmapujesz jeszcze raz to też nie pomaga?

Sprawdź też czy inne materiały się źle rozkładają - będzie wieadomo czy to wina materiału czy obiektu.

 

pozdro

Napisano
  • Autor

Dzieki chlopaki za proby pomocy, rozwiazanie bylo jednak inne... otoz trzeba bylo zmienic w gradient ramp parametr Gradient Type z Normal na Linear, to tak dla innych jakby ktos natknal sie na taki sam problem w przyszlosci ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności