Skocz do zawartości

Problem z mapowaniem przy renderowaniu


Pawelkos

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanowne grono

 

Mam problem taki jak w temacie powyzej. Wymodelowalem sobie pokoj. Sciany postawilem w nastepujacy sposob: obrys splajnem, potem extrude w gore na rzadana wysokosc a nastepnie modyfikator shell zeby nadac odpowiednia grubosc. Nastepnie na gore dalem modyfikator UVW Mapping (gizmo box), nastepnie do scian Nadalem material VRayMtl w ktorym nic nie zmienialem od standardowych ustawien, jedynie do slotu Diffuse wrzucilem mapke gradient ramp. I w viewporcie wszystko wyglada tak: 14398427.jpg

 

Czyli wszystko tak jakbym chcial. Natomiast kiedy zaczynam renderowac mapowanie scian sie sypie (chodzi o te brazowe pasy) i wyglada tak:

 

workgr.jpg

 

Probowalem juz zmieniac gizmo mapowania, scalac stos i mapowac od nowa, ale to nic nie dzialalo, sciany ciagle sa zmapowane w ten sam sposob. Inne obiekty sa w porzadu i daja sie zmapowac normalnie, tylko z tymi scianami jest problem. Jesli ktos zna rozwiazanie tego problemu bede wdzieczny.

 

Soft jakiego uzywam to max2011 i vray1.50 SP5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Gość User190

Sprawdź ustawienia gardientu, czy mapowanie nie jest ustawione w jakiś niestandardowy sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie wydaje mi sie zeby tak bylo, sprawdzalem juz wszystko, nawet jakby to byly jakies zle ustawienia gradientu, to mapowanie powinno sie zmieniac przy zmianie gizma UVW a ono jest ciagle takie samo jakby w ogole modyfikator UVW mapping nie oddzialywal na obiekt. Dla pewnosci zalaczam ustawienia mapki gradient ramp jakbym cos przeoczyl.

 

20752245.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm.. a jak scollapsujesz stack do editable poly i dasz remove uvw(jest w Utilities) i zmapujesz jeszcze raz to też nie pomaga?

Sprawdź też czy inne materiały się źle rozkładają - będzie wieadomo czy to wina materiału czy obiektu.

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki chlopaki za proby pomocy, rozwiazanie bylo jednak inne... otoz trzeba bylo zmienic w gradient ramp parametr Gradient Type z Normal na Linear, to tak dla innych jakby ktos natknal sie na taki sam problem w przyszlosci ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności