rly Napisano 14 Maj 2004 Share Napisano 14 Maj 2004 Czy moze mi ktos powiedziec gdzie w vrayu jest opcja odpowiadajaca funkcji opacity map tzn Mam czarno bialo teksture ktora mialaby odpowiadac ze przezroczystosc i nieprzezroczystosc gdy wrzucam ja do kanalu refract jako bitmapa nic sie nie dzieje.Czy ma byc tak jak w scanline gdzie dla tej mapy czarny to przezroczystossc a bialy to nieprzezroczystosc czy tak jak z refraction w VRAY.Ostatnie pytanie chodzi o rysowanie mapy opacity Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SansSerif Napisano 14 Maj 2004 Share Napisano 14 Maj 2004 dajesz mape do refract map i dziala. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rly Napisano 14 Maj 2004 Autor Share Napisano 14 Maj 2004 Wszystko dzial ok na normalnym materiale ale jak zrobilem aluminium nie chce sie pokazac.Moze chodzi o reflect Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SansSerif Napisano 14 Maj 2004 Share Napisano 14 Maj 2004 to pokaz ustawienia tego alu. a uvmap dla obiektu dales? reflect jest odpowiedzialny z odbicia jak sama nazwa wskazuje. jesli dasz w reflect to bedziesz mial w jasnych miejscach mapy polysk a w ciemnych mat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rly Napisano 15 Maj 2004 Autor Share Napisano 15 Maj 2004 Tak dalem UVVMap taki jak potrzebuje musze stworzyc panele ALUCOBOND ktora maja miec widoczne podzialy a tu ustawienia tego materialu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SansSerif Napisano 15 Maj 2004 Share Napisano 15 Maj 2004 zmniejsz parametry dla refract: IOR=1.0 i Subdivs=wartosc ktora bedzie kompromisem predkosc/jakosc. wywal mape z reflect jesli masz ja w environment i daj kolor ciemno szary, prawie czarny, natezeniem czerni regulujesz sile odbicia ale to pewnie wiesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rly Napisano 15 Maj 2004 Autor Share Napisano 15 Maj 2004 Dzieki bardzo zmienilem IOR na 1 i jest ok a mam jeszcze pytanie za co odpowiada parametr subdiv i jakie sa ustawienia optymalne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SansSerif Napisano 15 Maj 2004 Share Napisano 15 Maj 2004 subdiv `na chlopski rozum` (czyli moj) odpowiada z jakosc materialu. czyli ma tez ogromny wplyw na czas renderingu. optymalnie jest wtedy jak nie wyzywam kompa od najgorszych podczas renderingu :D nie ma niestety idealnych uniwersalnych ustawien. musisz eksperymentalnie dojsc do tego. ustaw spobie jeden obiekt z danym materialem i sprawdzaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się