Skocz do zawartości

Przeróbka karty graficznej z Geforce 8800GTX na Quadro Fx 4600


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Wyczytałem w sieci, że jest taka możliwość, żeby zmodyfikować kartę Geforce 8800GTX i uzyskać Quadro FX 4600. Okazuje się, że obie te karty maja taki sam procesor G80 oraz praktycznie takie same parametry sprzetu. Do tego wersja 8800GTX nie jest zablokowana i można zmienić bios później zainstalować sterowniki od quadroFX a system rozpozna ją jako właśnie Quadro.

Moje pytanie, czy ktoś z was się już w to bawił i czy faktycznie, zauważ się wzrosty wydajności w 3d maxie ( modelowanie w DirectX )oraz autocadzie tak jak by to była karta Quadro Fx 4600?.

 

ps. swoją drogą czy faktycznie jest taka znacząca różnica jak w cenie pomiędzy kartami Geforce powiedzmy GTX285 a Taka Quadro za 7 Tys zł w 3d maxie i autocadzie ?.

 

 

Dzięki i pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 18
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Kiedyś się w to bawiłem. Prawda jest taka że to nie będzie w 100% quadro. Na dodatek ryzykuje się ubicie karty jak coś z biosem nie tak. Na drugi dodatek działa to tylko w OpenGL i programy muszą być przygotowane na takie cuda (Maya i Solidworks na pewno skorzystają). Max pod DirectX może być nawet wolniejszy odrobinkę. Na trzeci dodatek tracimy wiele udogodnień sterownika - u mnie przestała działać akceleracja video i dual screen. A jakie przyśpieszenie? W testach wychodziło mi z vertex arrays od 70 do 100 %. Podobno sterowniki do quadro i firegl są stabilniejsze ale nie zauważyłem różnicy.

Jednym zdaniem : dużo zachodu i ryzyka dla wątpliwych efektów. Lepiej kupić lepszą kartę.

Napisano
Kiedyś się w to bawiłem. Prawda jest taka że to nie będzie w 100% quadro. Na dodatek ryzykuje się ubicie karty jak coś z biosem nie tak. Na drugi dodatek działa to tylko w OpenGL i programy muszą być przygotowane na takie cuda (Maya i Solidworks na pewno skorzystają). Max pod DirectX może być nawet wolniejszy odrobinkę. Na trzeci dodatek tracimy wiele udogodnień sterownika - u mnie przestała działać akceleracja video i dual screen. A jakie przyśpieszenie? W testach wychodziło mi z vertex arrays od 70 do 100 %. Podobno sterowniki do quadro i firegl są stabilniejsze ale nie zauważyłem różnicy.

Jednym zdaniem : dużo zachodu i ryzyka dla wątpliwych efektów. Lepiej kupić lepszą kartę.

 

Kupić lepszą kartę ?. W takim razie jaką bo wydatek rzędu kilku tysięcy zł na karte odpada.

 

Jeśli nie ma różnicy między Quadro FX a dobrą kartą z serii Geforce to może np: GeForce 9800GTX albo coś z serii GTX ?. Chodzi o to, żeby podczas modelowania w 3d max nie cieło się.

W tej chwili mam Geforce 8500GT i niestety w 3d maxie większe projekty po prostu się tną mam 1ftp.

Napisano
Chodzi o to, żeby podczas modelowania w 3d max nie cieło się.

W tej chwili mam Geforce 8500GT i niestety w 3d maxie większe projekty po prostu się tną mam 1ftp.

 

Ja Cię bardzo przepraszam,ale co ty modelujesz?Nowy Jork?:)

Napisano

Ale w maxie w dx3d nic Ci quadro nie pomoże. Problem w tym że quadro kosztuje kilkakrotnie tyle co zwykła karta do grania, a pomaga tylko w niektórych sytucjach. Poszukaj w googlach speców z rezultatami testów a zobaczysz że często przyśpieszenie to zaledwie kilka procent.

Jeżeli słabo Ci działa w maxie to najpierw sprawdź czy to wina bardziej słabej karty czy może słabego procesora. popróbuj z różną ilością geometrii. Jeżeli twoja karta nie jest naprawdę stara albo zintegrowany ukłąd to na 99% przypadków nowa szybsza bardzo niewiele pomoże. Najczęściej problem leży po stronie słabego procesora. Dla Nvidii jest program którego nazwy nie pamiętam - poszukaj na guru3d - który pozwala wyświetlić taktowanie karty i zajęcie czasu karty. Jeżeli na tych ciężkich scenach nie osiąga 100% to znaczy że to procesor sobie nie radzi.

Napisano
Ja Cię bardzo przepraszam,ale co ty modelujesz?Nowy Jork?:)

 

:) rozbudowane projekty z serii evermotion archinterior + vray.

Napisano
Ale w maxie w dx3d nic Ci quadro nie pomoże. Problem w tym że quadro kosztuje kilkakrotnie tyle co zwykła karta do grania, a pomaga tylko w niektórych sytucjach. Poszukaj w googlach speców z rezultatami testów a zobaczysz że często przyśpieszenie to zaledwie kilka procent.

Jeżeli słabo Ci działa w maxie to najpierw sprawdź czy to wina bardziej słabej karty czy może słabego procesora. popróbuj z różną ilością geometrii. Jeżeli twoja karta nie jest naprawdę stara albo zintegrowany ukłąd to na 99% przypadków nowa szybsza bardzo niewiele pomoże. Najczęściej problem leży po stronie słabego procesora. Dla Nvidii jest program którego nazwy nie pamiętam - poszukaj na guru3d - który pozwala wyświetlić taktowanie karty i zajęcie czasu karty. Jeżeli na tych ciężkich scenach nie osiąga 100% to znaczy że to procesor sobie nie radzi.

 

Ja stawiam na jednak słabą już kartę bo procesor to Quad Core Q6600 raczej do słaby nie należy.

Napisano
Ja mam żeby było ciekawiej integrę 4200 radka na płycie i nie narzekam na viewporty.

 

I co masz płynną animację przy duzych projektach ?.

Napisano
Chodzi o to czy opłaca się kupować takiego GTX285 za 900 zł czy wystarczy taki 9800GT za 300 zł ?.

 

Ja osobiście bym bardziej inwestował w pamięć i procesor.Bo tak na dobrą sprawę ile będziesz miał takich naprawdę ciężkich scen?

A jak mi się przycina animacja to mam make preview.

ALe to tylko moje przemyślenia i nie musisz się tym sugerować:)

Co innego jak wejdzie taki FR 4,no to wtedy już jest zupełnie inna gadka:)

Napisano

No akurat Q6600 to strasznie nie pomaga bo powyżej dwóch jąder nic nie da. Podkręciłeś do maxa przynajmniej?

Drugi problem to jak piszesz że powyżej 1 mln siada to coś jest nie tak. Może w czasie edycji obiektów? Jeśli tak to więcej mniejszych obiektów. Bez edycji na słabszym sprzęcie nie mam problemu do 2 mln jeżeli nie ma tekstur we viewporcie na moim starym jednojajowcu i starej karcie graficznej.

Możliwe że słabo zarządzasz sceną. Rozumiem że umiesz korzystać z warstw.

Napisano
No akurat Q6600 to strasznie nie pomaga bo powyżej dwóch jąder nic nie da. Podkręciłeś do maxa przynajmniej?

Drugi problem to jak piszesz że powyżej 1 mln siada to coś jest nie tak. Może w czasie edycji obiektów? Jeśli tak to więcej mniejszych obiektów. Bez edycji na słabszym sprzęcie nie mam problemu do 2 mln jeżeli nie ma tekstur we viewporcie na moim starym jednojajowcu i starej karcie graficznej.

Możliwe że słabo zarządzasz sceną. Rozumiem że umiesz korzystać z warstw.

Połączyłeś posty Berko i moje:)

Ja mam 4 rdzenie 3,2,i problem jest u mnie na meshach powyżej mln z RF,nie geometrii.

Ale nie o mnie tutaj mowa:)

Napisano

@ApachoS:

No rzeczywiście. Na dodatek masz rację że nie opłaca się nowej karty za 900 PLN. Procesor nadal sobie nie poradzi. Możliwe też że ma za mało pamięci i od czasu do czasu system wrzuca coś na dysk.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności