Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

Wyczytałem w sieci, że jest taka możliwość, żeby zmodyfikować kartę Geforce 8800GTX i uzyskać Quadro FX 4600. Okazuje się, że obie te karty maja taki sam procesor G80 oraz praktycznie takie same parametry sprzetu. Do tego wersja 8800GTX nie jest zablokowana i można zmienić bios później zainstalować sterowniki od quadroFX a system rozpozna ją jako właśnie Quadro.

Moje pytanie, czy ktoś z was się już w to bawił i czy faktycznie, zauważ się wzrosty wydajności w 3d maxie ( modelowanie w DirectX )oraz autocadzie tak jak by to była karta Quadro Fx 4600?.

 

ps. swoją drogą czy faktycznie jest taka znacząca różnica jak w cenie pomiędzy kartami Geforce powiedzmy GTX285 a Taka Quadro za 7 Tys zł w 3d maxie i autocadzie ?.

 

 

Dzięki i pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 18
  • Wyświetleń 4,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Kiedyś się w to bawiłem. Prawda jest taka że to nie będzie w 100% quadro. Na dodatek ryzykuje się ubicie karty jak coś z biosem nie tak. Na drugi dodatek działa to tylko w OpenGL i programy muszą być przygotowane na takie cuda (Maya i Solidworks na pewno skorzystają). Max pod DirectX może być nawet wolniejszy odrobinkę. Na trzeci dodatek tracimy wiele udogodnień sterownika - u mnie przestała działać akceleracja video i dual screen. A jakie przyśpieszenie? W testach wychodziło mi z vertex arrays od 70 do 100 %. Podobno sterowniki do quadro i firegl są stabilniejsze ale nie zauważyłem różnicy.

Jednym zdaniem : dużo zachodu i ryzyka dla wątpliwych efektów. Lepiej kupić lepszą kartę.

Napisano
  • Autor
Kiedyś się w to bawiłem. Prawda jest taka że to nie będzie w 100% quadro. Na dodatek ryzykuje się ubicie karty jak coś z biosem nie tak. Na drugi dodatek działa to tylko w OpenGL i programy muszą być przygotowane na takie cuda (Maya i Solidworks na pewno skorzystają). Max pod DirectX może być nawet wolniejszy odrobinkę. Na trzeci dodatek tracimy wiele udogodnień sterownika - u mnie przestała działać akceleracja video i dual screen. A jakie przyśpieszenie? W testach wychodziło mi z vertex arrays od 70 do 100 %. Podobno sterowniki do quadro i firegl są stabilniejsze ale nie zauważyłem różnicy.

Jednym zdaniem : dużo zachodu i ryzyka dla wątpliwych efektów. Lepiej kupić lepszą kartę.

 

Kupić lepszą kartę ?. W takim razie jaką bo wydatek rzędu kilku tysięcy zł na karte odpada.

 

Jeśli nie ma różnicy między Quadro FX a dobrą kartą z serii Geforce to może np: GeForce 9800GTX albo coś z serii GTX ?. Chodzi o to, żeby podczas modelowania w 3d max nie cieło się.

W tej chwili mam Geforce 8500GT i niestety w 3d maxie większe projekty po prostu się tną mam 1ftp.

Napisano
Chodzi o to, żeby podczas modelowania w 3d max nie cieło się.

W tej chwili mam Geforce 8500GT i niestety w 3d maxie większe projekty po prostu się tną mam 1ftp.

 

Ja Cię bardzo przepraszam,ale co ty modelujesz?Nowy Jork?:)

Napisano

Ale w maxie w dx3d nic Ci quadro nie pomoże. Problem w tym że quadro kosztuje kilkakrotnie tyle co zwykła karta do grania, a pomaga tylko w niektórych sytucjach. Poszukaj w googlach speców z rezultatami testów a zobaczysz że często przyśpieszenie to zaledwie kilka procent.

Jeżeli słabo Ci działa w maxie to najpierw sprawdź czy to wina bardziej słabej karty czy może słabego procesora. popróbuj z różną ilością geometrii. Jeżeli twoja karta nie jest naprawdę stara albo zintegrowany ukłąd to na 99% przypadków nowa szybsza bardzo niewiele pomoże. Najczęściej problem leży po stronie słabego procesora. Dla Nvidii jest program którego nazwy nie pamiętam - poszukaj na guru3d - który pozwala wyświetlić taktowanie karty i zajęcie czasu karty. Jeżeli na tych ciężkich scenach nie osiąga 100% to znaczy że to procesor sobie nie radzi.

Napisano

Ja mam żeby było ciekawiej integrę 4200 radka na płycie i nie narzekam na viewporty.

Napisano
  • Autor
Ja Cię bardzo przepraszam,ale co ty modelujesz?Nowy Jork?:)

 

:) rozbudowane projekty z serii evermotion archinterior + vray.

Napisano
  • Autor
Ale w maxie w dx3d nic Ci quadro nie pomoże. Problem w tym że quadro kosztuje kilkakrotnie tyle co zwykła karta do grania, a pomaga tylko w niektórych sytucjach. Poszukaj w googlach speców z rezultatami testów a zobaczysz że często przyśpieszenie to zaledwie kilka procent.

Jeżeli słabo Ci działa w maxie to najpierw sprawdź czy to wina bardziej słabej karty czy może słabego procesora. popróbuj z różną ilością geometrii. Jeżeli twoja karta nie jest naprawdę stara albo zintegrowany ukłąd to na 99% przypadków nowa szybsza bardzo niewiele pomoże. Najczęściej problem leży po stronie słabego procesora. Dla Nvidii jest program którego nazwy nie pamiętam - poszukaj na guru3d - który pozwala wyświetlić taktowanie karty i zajęcie czasu karty. Jeżeli na tych ciężkich scenach nie osiąga 100% to znaczy że to procesor sobie nie radzi.

 

Ja stawiam na jednak słabą już kartę bo procesor to Quad Core Q6600 raczej do słaby nie należy.

Napisano
  • Autor
Ja mam żeby było ciekawiej integrę 4200 radka na płycie i nie narzekam na viewporty.

 

I co masz płynną animację przy duzych projektach ?.

Napisano
I co masz płynną animację przy duzych projektach ?.

Schody zaczynają się powyżej mln polys.

Napisano
  • Autor

Chodzi o to czy opłaca się kupować takiego GTX285 za 900 zł czy wystarczy taki 9800GT za 300 zł ?.

Napisano
Chodzi o to czy opłaca się kupować takiego GTX285 za 900 zł czy wystarczy taki 9800GT za 300 zł ?.

 

Ja osobiście bym bardziej inwestował w pamięć i procesor.Bo tak na dobrą sprawę ile będziesz miał takich naprawdę ciężkich scen?

A jak mi się przycina animacja to mam make preview.

ALe to tylko moje przemyślenia i nie musisz się tym sugerować:)

Co innego jak wejdzie taki FR 4,no to wtedy już jest zupełnie inna gadka:)

Napisano

No akurat Q6600 to strasznie nie pomaga bo powyżej dwóch jąder nic nie da. Podkręciłeś do maxa przynajmniej?

Drugi problem to jak piszesz że powyżej 1 mln siada to coś jest nie tak. Może w czasie edycji obiektów? Jeśli tak to więcej mniejszych obiektów. Bez edycji na słabszym sprzęcie nie mam problemu do 2 mln jeżeli nie ma tekstur we viewporcie na moim starym jednojajowcu i starej karcie graficznej.

Możliwe że słabo zarządzasz sceną. Rozumiem że umiesz korzystać z warstw.

Napisano
No akurat Q6600 to strasznie nie pomaga bo powyżej dwóch jąder nic nie da. Podkręciłeś do maxa przynajmniej?

Drugi problem to jak piszesz że powyżej 1 mln siada to coś jest nie tak. Może w czasie edycji obiektów? Jeśli tak to więcej mniejszych obiektów. Bez edycji na słabszym sprzęcie nie mam problemu do 2 mln jeżeli nie ma tekstur we viewporcie na moim starym jednojajowcu i starej karcie graficznej.

Możliwe że słabo zarządzasz sceną. Rozumiem że umiesz korzystać z warstw.

Połączyłeś posty Berko i moje:)

Ja mam 4 rdzenie 3,2,i problem jest u mnie na meshach powyżej mln z RF,nie geometrii.

Ale nie o mnie tutaj mowa:)

Napisano

@ApachoS:

No rzeczywiście. Na dodatek masz rację że nie opłaca się nowej karty za 900 PLN. Procesor nadal sobie nie poradzi. Możliwe też że ma za mało pamięci i od czasu do czasu system wrzuca coś na dysk.

Napisano
dac77 Nie jestem śmigłowcem tudzież helikopterem:)

 

Sorki ale nie rozumiem...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności