Napisano 22 Lipiec 201014 l Witam, Wyczytałem w sieci, że jest taka możliwość, żeby zmodyfikować kartę Geforce 8800GTX i uzyskać Quadro FX 4600. Okazuje się, że obie te karty maja taki sam procesor G80 oraz praktycznie takie same parametry sprzetu. Do tego wersja 8800GTX nie jest zablokowana i można zmienić bios później zainstalować sterowniki od quadroFX a system rozpozna ją jako właśnie Quadro. Moje pytanie, czy ktoś z was się już w to bawił i czy faktycznie, zauważ się wzrosty wydajności w 3d maxie ( modelowanie w DirectX )oraz autocadzie tak jak by to była karta Quadro Fx 4600?. ps. swoją drogą czy faktycznie jest taka znacząca różnica jak w cenie pomiędzy kartami Geforce powiedzmy GTX285 a Taka Quadro za 7 Tys zł w 3d maxie i autocadzie ?. Dzięki i pozdrawiam.
Napisano 22 Lipiec 201014 l Kiedyś się w to bawiłem. Prawda jest taka że to nie będzie w 100% quadro. Na dodatek ryzykuje się ubicie karty jak coś z biosem nie tak. Na drugi dodatek działa to tylko w OpenGL i programy muszą być przygotowane na takie cuda (Maya i Solidworks na pewno skorzystają). Max pod DirectX może być nawet wolniejszy odrobinkę. Na trzeci dodatek tracimy wiele udogodnień sterownika - u mnie przestała działać akceleracja video i dual screen. A jakie przyśpieszenie? W testach wychodziło mi z vertex arrays od 70 do 100 %. Podobno sterowniki do quadro i firegl są stabilniejsze ale nie zauważyłem różnicy. Jednym zdaniem : dużo zachodu i ryzyka dla wątpliwych efektów. Lepiej kupić lepszą kartę.
Napisano 22 Lipiec 201014 l Autor Kiedyś się w to bawiłem. Prawda jest taka że to nie będzie w 100% quadro. Na dodatek ryzykuje się ubicie karty jak coś z biosem nie tak. Na drugi dodatek działa to tylko w OpenGL i programy muszą być przygotowane na takie cuda (Maya i Solidworks na pewno skorzystają). Max pod DirectX może być nawet wolniejszy odrobinkę. Na trzeci dodatek tracimy wiele udogodnień sterownika - u mnie przestała działać akceleracja video i dual screen. A jakie przyśpieszenie? W testach wychodziło mi z vertex arrays od 70 do 100 %. Podobno sterowniki do quadro i firegl są stabilniejsze ale nie zauważyłem różnicy. Jednym zdaniem : dużo zachodu i ryzyka dla wątpliwych efektów. Lepiej kupić lepszą kartę. Kupić lepszą kartę ?. W takim razie jaką bo wydatek rzędu kilku tysięcy zł na karte odpada. Jeśli nie ma różnicy między Quadro FX a dobrą kartą z serii Geforce to może np: GeForce 9800GTX albo coś z serii GTX ?. Chodzi o to, żeby podczas modelowania w 3d max nie cieło się. W tej chwili mam Geforce 8500GT i niestety w 3d maxie większe projekty po prostu się tną mam 1ftp.
Napisano 22 Lipiec 201014 l Chodzi o to, żeby podczas modelowania w 3d max nie cieło się. W tej chwili mam Geforce 8500GT i niestety w 3d maxie większe projekty po prostu się tną mam 1ftp. Ja Cię bardzo przepraszam,ale co ty modelujesz?Nowy Jork?:)
Napisano 22 Lipiec 201014 l Ale w maxie w dx3d nic Ci quadro nie pomoże. Problem w tym że quadro kosztuje kilkakrotnie tyle co zwykła karta do grania, a pomaga tylko w niektórych sytucjach. Poszukaj w googlach speców z rezultatami testów a zobaczysz że często przyśpieszenie to zaledwie kilka procent. Jeżeli słabo Ci działa w maxie to najpierw sprawdź czy to wina bardziej słabej karty czy może słabego procesora. popróbuj z różną ilością geometrii. Jeżeli twoja karta nie jest naprawdę stara albo zintegrowany ukłąd to na 99% przypadków nowa szybsza bardzo niewiele pomoże. Najczęściej problem leży po stronie słabego procesora. Dla Nvidii jest program którego nazwy nie pamiętam - poszukaj na guru3d - który pozwala wyświetlić taktowanie karty i zajęcie czasu karty. Jeżeli na tych ciężkich scenach nie osiąga 100% to znaczy że to procesor sobie nie radzi.
Napisano 22 Lipiec 201014 l Ja mam żeby było ciekawiej integrę 4200 radka na płycie i nie narzekam na viewporty.
Napisano 22 Lipiec 201014 l Autor Ja Cię bardzo przepraszam,ale co ty modelujesz?Nowy Jork?:) :) rozbudowane projekty z serii evermotion archinterior + vray.
Napisano 22 Lipiec 201014 l Autor Ale w maxie w dx3d nic Ci quadro nie pomoże. Problem w tym że quadro kosztuje kilkakrotnie tyle co zwykła karta do grania, a pomaga tylko w niektórych sytucjach. Poszukaj w googlach speców z rezultatami testów a zobaczysz że często przyśpieszenie to zaledwie kilka procent. Jeżeli słabo Ci działa w maxie to najpierw sprawdź czy to wina bardziej słabej karty czy może słabego procesora. popróbuj z różną ilością geometrii. Jeżeli twoja karta nie jest naprawdę stara albo zintegrowany ukłąd to na 99% przypadków nowa szybsza bardzo niewiele pomoże. Najczęściej problem leży po stronie słabego procesora. Dla Nvidii jest program którego nazwy nie pamiętam - poszukaj na guru3d - który pozwala wyświetlić taktowanie karty i zajęcie czasu karty. Jeżeli na tych ciężkich scenach nie osiąga 100% to znaczy że to procesor sobie nie radzi. Ja stawiam na jednak słabą już kartę bo procesor to Quad Core Q6600 raczej do słaby nie należy.
Napisano 22 Lipiec 201014 l Autor Ja mam żeby było ciekawiej integrę 4200 radka na płycie i nie narzekam na viewporty. I co masz płynną animację przy duzych projektach ?.
Napisano 22 Lipiec 201014 l I co masz płynną animację przy duzych projektach ?. Schody zaczynają się powyżej mln polys.
Napisano 22 Lipiec 201014 l Autor Chodzi o to czy opłaca się kupować takiego GTX285 za 900 zł czy wystarczy taki 9800GT za 300 zł ?.
Napisano 22 Lipiec 201014 l Chodzi o to czy opłaca się kupować takiego GTX285 za 900 zł czy wystarczy taki 9800GT za 300 zł ?. Ja osobiście bym bardziej inwestował w pamięć i procesor.Bo tak na dobrą sprawę ile będziesz miał takich naprawdę ciężkich scen? A jak mi się przycina animacja to mam make preview. ALe to tylko moje przemyślenia i nie musisz się tym sugerować:) Co innego jak wejdzie taki FR 4,no to wtedy już jest zupełnie inna gadka:)
Napisano 22 Lipiec 201014 l No akurat Q6600 to strasznie nie pomaga bo powyżej dwóch jąder nic nie da. Podkręciłeś do maxa przynajmniej? Drugi problem to jak piszesz że powyżej 1 mln siada to coś jest nie tak. Może w czasie edycji obiektów? Jeśli tak to więcej mniejszych obiektów. Bez edycji na słabszym sprzęcie nie mam problemu do 2 mln jeżeli nie ma tekstur we viewporcie na moim starym jednojajowcu i starej karcie graficznej. Możliwe że słabo zarządzasz sceną. Rozumiem że umiesz korzystać z warstw.
Napisano 22 Lipiec 201014 l No akurat Q6600 to strasznie nie pomaga bo powyżej dwóch jąder nic nie da. Podkręciłeś do maxa przynajmniej? Drugi problem to jak piszesz że powyżej 1 mln siada to coś jest nie tak. Może w czasie edycji obiektów? Jeśli tak to więcej mniejszych obiektów. Bez edycji na słabszym sprzęcie nie mam problemu do 2 mln jeżeli nie ma tekstur we viewporcie na moim starym jednojajowcu i starej karcie graficznej. Możliwe że słabo zarządzasz sceną. Rozumiem że umiesz korzystać z warstw. Połączyłeś posty Berko i moje:) Ja mam 4 rdzenie 3,2,i problem jest u mnie na meshach powyżej mln z RF,nie geometrii. Ale nie o mnie tutaj mowa:)
Napisano 22 Lipiec 201014 l @ApachoS: No rzeczywiście. Na dodatek masz rację że nie opłaca się nowej karty za 900 PLN. Procesor nadal sobie nie poradzi. Możliwe też że ma za mało pamięci i od czasu do czasu system wrzuca coś na dysk.
Napisano 22 Lipiec 201014 l dac77 Nie jestem śmigłowcem tudzież helikopterem:) Sorki ale nie rozumiem...
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto