Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

hej witem wszystkich ;)

 

usiłuję wymodelowac budynek z "dynamiczną fasadą" coś jak tutaj:

http://nedkahn.com/art/frontPage/im...up_index_03.jpg

składa się to z setek tysiecy małych metalowych blaszek które poruszają się na wietrze. chce zrobić statyczną wizualizację więc metoda nie musi umożliwiać faktycznego ruchu tych blaszek. no i problem jest własnie z tą metoda na zrobienie tego szybko i zgrabnie.

 

myslałem o cloth i wind coś jak setki małych prostych flag z bardzo sztywnego materiału. ale wind nie daje tak ładnych nieregularnych turbulencji.

 

aktualnie szukam jakiejś metody na uzależnienie obrotu blaszek od mapy na której sam sobie namaluje te "fale", np czarny to 90stopni obrotu biały to 0 stopni a szarości to wartości pomiędzy. problem polega na tym że najnormalniej w świecie nie mam pojęcia jak to zrobić :D

 

znalazłem takie tutoriale które pokazują coś innego ale myśle że podobny sposób myślenia powienien być wykozystany w moim przypadku:

http://designreform.net/2008/02/modeling-with-images/

http://designreform.net/2008/03/look-at-constraint/

 

jeśli masz jakiś pomysł jak to zrobić prosze daj znać.

 

pozdrawiam

j.

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

nie wiem jak duzych zblizen potrzebujesz. najzywej do blizen zrobisz inaczej. ale jesli chodzi o caly budynek. to nie bawilbym sie w zadne pojedyncze plytki, tylko zrobilbym duego plana z sredniogestym podzialem i na niego wiatrem zadzialac. plytki zasymulowalbym z textury.to moze byc nawet mala titlowana texturka.

szybko, sprawnie i wydajnie.

Napisano

nie wiem jak duzych zblizen potrzebujesz. najzywej do blizen zrobisz inaczej. ale jesli chodzi o caly budynek. to nie bawilbym sie w zadne pojedyncze plytki, tylko zrobilbym duego plana z sredniogestym podzialem i na niego wiatrem zadzialac. plytki zasymulowalbym z textury.to moze byc nawet mala titlowana texturka.

szybko, sprawnie i wydajnie.

Napisano

KoMic nieźle kombinuje. Ja bym robił podobnie. Choć ciut inaczej. Początek tak samo. Jeden duży plane z odpowiednią ilością podziałów - dość gęsto. Później wygenerowałbym animowaną mapkę w AferFX. Coś w stylu turbulencji czarno-białej. I tą mapkę bym użył w modyfikatorze Displace aby odkształcać geometrię w jednej osi, kożystając z poziomów jasności tej animowanej mapki. Podziały między płytkami zrobiłbym teksturą, mapując kanał Opacity.

Oczywiście przy zbliżeniach może to się nie sprawdzić. Wtedy trzeba by mieć osobne płytki z grubością i przypiąć je do falującej powierzchni (skinwrap na szybko powinien się sprawdzić)

Pozdrawiam!

Napisano

KoMic nieźle kombinuje. Ja bym robił podobnie. Choć ciut inaczej. Początek tak samo. Jeden duży plane z odpowiednią ilością podziałów - dość gęsto. Później wygenerowałbym animowaną mapkę w AferFX. Coś w stylu turbulencji czarno-białej. I tą mapkę bym użył w modyfikatorze Displace aby odkształcać geometrię w jednej osi, kożystając z poziomów jasności tej animowanej mapki. Podziały między płytkami zrobiłbym teksturą, mapując kanał Opacity.

Oczywiście przy zbliżeniach może to się nie sprawdzić. Wtedy trzeba by mieć osobne płytki z grubością i przypiąć je do falującej powierzchni (skinwrap na szybko powinien się sprawdzić)

Pozdrawiam!

Napisano

a nie można plane'a ładnie mocno poszatkować aby miał dużo podziałów, na to modyfikatory takie jak wave, noise, fdd, z naciskiem na wave, fdd sobie to ładnie ogarnąć aby było jak chcesz, albo nawet tym clothem porobić, chociaż mnie to nie przekonuje.

 

potem konwertujesz żądany kształt do poly, ciskasz na edge ctrl+a, chamfer o wartości przerwy z zaznaczonym open i na to shell z wartością grubości.

 

powinno być ok nawet na dużych przybliżeniach.

Napisano

A ja bym zrobił normalnego plane'a z gęstą siatką i jakimś displacem (czy to z tekstury czy z modyfikatorów) a następnie zrobić instancje na wierzchołkach z prostego modelu płytki.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności