Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie.

Mam pewien problem z nadaniem nazwy teksturze do modyfikatora Displace. W opcji Texture, chcę wpisać nazwę tekstury, ale coś nie wiem, nie mogę tam wpisać nazwy. Jak to zrobić. Jak klikam na to okienko, podświetla się na jasny szary, a jak wpisuje nazwę program wariuje i zawiesza się. Może ktoś powiedzieć o co kaman?

Może ja źle wprowadzam tam nazwę? Jest może jakiś skrót klawiszowy, jakiś tam system wpisania, czy może program się zawiesza? Czy jeszcze lapek umiera o.O ?

Pozdrawiam i czekam na odpowiedź...

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Witajcie.

Mam pewien problem z nadaniem nazwy teksturze do modyfikatora Displace. W opcji Texture, chcę wpisać nazwę tekstury, ale coś nie wiem, nie mogę tam wpisać nazwy. Jak to zrobić. Jak klikam na to okienko, podświetla się na jasny szary, a jak wpisuje nazwę program wariuje i zawiesza się. Może ktoś powiedzieć o co kaman?

Może ja źle wprowadzam tam nazwę? Jest może jakiś skrót klawiszowy, jakiś tam system wpisania, czy może program się zawiesza? Czy jeszcze lapek umiera o.O ?

Pozdrawiam i czekam na odpowiedź...

Napisano (edytowane)

trzeba podac nazwę tekstury (nie obrazka) przy wpisywaniu nazw duże i małe litery sa ważne, jak wpisujesz to mozesz sobie uzupełnić tabem.

zawiesza się czy wywala ? jeśli zawiesza, to czy próbowałeś poczekać? może po prostu oblicza ? przy dużych teksturach i gęstych meshach idzie to wolniej

Edytowane przez szczuro
Napisano (edytowane)

trzeba podac nazwę tekstury (nie obrazka) przy wpisywaniu nazw duże i małe litery sa ważne, jak wpisujesz to mozesz sobie uzupełnić tabem.

zawiesza się czy wywala ? jeśli zawiesza, to czy próbowałeś poczekać? może po prostu oblicza ? przy dużych teksturach i gęstych meshach idzie to wolniej

Edytowane przez szczuro
Napisano

Nazwa pliku graficznego, nazwa tekstury i nazwa uv (kanalu uv) to trzy różne rzeczy!

W modyfikatorze displace w opcji Texture: podajesz nazwe tektsury (ale wczesniej musisz ją mieć), jesli chcesz aby tekstura to był obrazek musisz zrobić teksture typu image i w niej wskazac obrazek (hint: tekstury nie zrobisz nie majac materiału)

jeąli w modyfikatorze zmienisz na UV to pojawia sie nowy przycisk, za pomocą którego możesz podać wg której UV'ki ma byc rozkładany obrazek.

Domyslnia nazwa tekstury to Tex każda kolejna Tex.xxx gdzie xxx to trzycyfrowa liczba

domyslna nazwa kanału UV to UVTex

Napisano

Ok, działa ;) Dzięki wielkie za pomoc i wyjaśnienie z plikami, teksturami i UV'kami ;)

 

P.S.

Przypominam że jestem nOObie w Blenderze ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności