dixon Napisano 27 Lipiec 2010 Napisano 27 Lipiec 2010 Witam , Jestem nowy na forum. Niedawno rozpocząłem przygodę z grafiką 3D. Mam problem z wymodelowaniem zwoju papieru, który jest zwinięty w charakterystyczny sposób. Domyślam się, że modeluję się taki efekt za pomocą "splajnów" a mianowicie "HELIX". A może się mylę? Mam coś takiego: Pytanie tylko jak połączyć oba końce w taki sposób aby wyszło coś takiego? Z góry dziękuje tym bardziej doświadczonym za poradę:)
dixon Napisano 27 Lipiec 2010 Autor Napisano 27 Lipiec 2010 nie widać obrazków? dziwne? u mnie wydaje się być wszystko w porządku: www.dixon.cba.pl/helix.jpg www.dixon.cba.pl/rulon.jpg w razie problemów skopiowac link'a i wkleić do przeglądarki:)
khatake Napisano 27 Lipiec 2010 Napisano 27 Lipiec 2010 Wyextruduj ten helix który masz (modyfikator extrude zarzucony na jeden taki helix). Jeśli extrude wypchnie go w złym kierunku to przerób na editable poly. zaznacz krawędzie brzegu tak by mieć znów zaznaczonego tego helixa i wtedy wextrudować w wybranym kierunku(trzymasz shift i ciągniesz w odpowiednią stronę). Usunąć to co na początku wextrudowało w złym kierunku ;] może nie najlepsza metoda bo zakłada że modyfikator extrude da ciała. co mi się często zdarza. Jeśli jednak złapałeś i zrobisz tak jak napisałem to powinno zadziałać.
dixon Napisano 27 Lipiec 2010 Autor Napisano 27 Lipiec 2010 dzięki khatake:) działa. Oto mi mniej więcej chodziło;]
Orangegraphics Napisano 27 Lipiec 2010 Napisano 27 Lipiec 2010 jak może dać extrude ciała? extruduje w osi z lokalnej spline'a i możesz nadać mu wartość ujemną jak coś. nie ma co nie działać
Rekomendowane odpowiedzi