Skocz do zawartości

problem z wymodelowaniem zwoju papieru


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam ,

 

Jestem nowy na forum. Niedawno rozpocząłem przygodę z grafiką 3D. Mam problem z wymodelowaniem zwoju papieru, który jest zwinięty w charakterystyczny sposób. Domyślam się, że modeluję się taki efekt za pomocą "splajnów" a mianowicie "HELIX". A może się mylę? Mam coś takiego:

 

helix.jpg

 

Pytanie tylko jak połączyć oba końce w taki sposób aby wyszło coś takiego?

 

rulon.jpg

 

Z góry dziękuje tym bardziej doświadczonym za poradę:)

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Wyextruduj ten helix który masz (modyfikator extrude zarzucony na jeden taki helix). Jeśli extrude wypchnie go w złym kierunku to przerób na editable poly. zaznacz krawędzie brzegu tak by mieć znów zaznaczonego tego helixa i wtedy wextrudować w wybranym kierunku(trzymasz shift i ciągniesz w odpowiednią stronę). Usunąć to co na początku wextrudowało w złym kierunku ;] może nie najlepsza metoda bo zakłada że modyfikator extrude da ciała. co mi się często zdarza. Jeśli jednak złapałeś i zrobisz tak jak napisałem to powinno zadziałać.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności