Skocz do zawartości

problem z wymodelowaniem zwoju papieru


dixon

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ,

 

Jestem nowy na forum. Niedawno rozpocząłem przygodę z grafiką 3D. Mam problem z wymodelowaniem zwoju papieru, który jest zwinięty w charakterystyczny sposób. Domyślam się, że modeluję się taki efekt za pomocą "splajnów" a mianowicie "HELIX". A może się mylę? Mam coś takiego:

 

helix.jpg

 

Pytanie tylko jak połączyć oba końce w taki sposób aby wyszło coś takiego?

 

rulon.jpg

 

Z góry dziękuje tym bardziej doświadczonym za poradę:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Wyextruduj ten helix który masz (modyfikator extrude zarzucony na jeden taki helix). Jeśli extrude wypchnie go w złym kierunku to przerób na editable poly. zaznacz krawędzie brzegu tak by mieć znów zaznaczonego tego helixa i wtedy wextrudować w wybranym kierunku(trzymasz shift i ciągniesz w odpowiednią stronę). Usunąć to co na początku wextrudowało w złym kierunku ;] może nie najlepsza metoda bo zakłada że modyfikator extrude da ciała. co mi się często zdarza. Jeśli jednak złapałeś i zrobisz tak jak napisałem to powinno zadziałać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności