Napisano 29 Lipiec 201014 l Witam! Zwracam się do osób, które mają już za sobą/ w swoim dorobku przynajmniej jedną animację. Ja mimo iż siedzę już w 3ds maxie ponad 6 lat nie mam na swoim koncie ani jednej animacji, chociaż programem zacząłem się interesować właśnie z tego powodu. Animację planuję i przygotowuję już bardzo długo. Mam już za sobą storyboard i wymodelowane wszystkie postaci i całą scenę. Chciałbym zapytać osób które mają już jako tako doświadczenie w animacji, w jaki sposób się za to zabrać,a by tracić jak najmniej czasu. Nie chodzi mi tutaj oczywiście o Render time i ustawienia programu, lecz o organizację pracy czyli: 1. Jak ustawiać sobie poszczególne sceny filmu. Wszystko na jednym pliku maxowskim, czy dla każdej sceny jest lepiej utworzyć sobie osobny plik. 2. Jeśli chodzi o animację postaci lepiej jest utworzyć rig na bazie Bipeda czy Bones, jeśli tego pierwszego to nastawiać się na freeform animation czy korzystać z footstep animation. (nie chodzi mi tu o złoty środek tylko o wasze odczucia, jak jest sprawniej, szybciej i bardziej komfortowo) 3. Rendering oczywiście do formatu .jpg .tiff ale montować je w RAM playerze czy jakimś innym programie, np. z serii Adobe. I takie bardziej techniczne sprawy jaki wybrać filter type, który daje najlepsze efekty w animacji Gauss, Box, Lanczos, MItchell czy Triangle. No i taki mój problem/prośba jako że jest to moja pierwsza animacja, chodzimi o Motion Blura. Jak działa jego funkcje oczywiście rozumiem i znam, ale chodzi mi jak wykorzystać go w animacji, w jakich scenach TRZEBA go zastosować a w jakich nie jest potrzebny. No się trochę rozpisałem. Pozdrawiam!!
Napisano 29 Lipiec 201014 l 1. To zależy od sytuacji. 2. Ja polecam CAT. Jak nie CAT, to Biped, a footstep automatic, tylko potem ręcznie poprawiany 3. W RAM Playerze? A co z postprodukją? JPG zdecydowanie odradzam... Są jeszcze TGA, RPF, open EXR, warto poczytać o różnych formatach... 4. Ja zazwyczaj używam Mitchell, ale reguły nie ma... Jeśli chodzi o motion blur, to według mnie zasada jest prosta - używasz tam, gdzie podniesie atrakcyjność i nie zburzy harmonii
Napisano 29 Lipiec 201014 l Nie pisałeś nic o animatiku - przygotowanie takiej surowej animacji z muzyką/dialogami może zaoszczędzić ci wiele pracy później - np. w planowanym kadrze od razu będziesz mógł sobie zakomponować jakieś elementy - od razu też zauważysz że fragment Lokacji nad którą siedziałbyś kilka godzin/dni, w ogóle nie będzie wykorzystany. Będziesz od razu w stanie ocenić na ile dokładne muszą być tekstury w konkretnych miejscach/planach. Co do MBlura - to wiele osób powie ci że czasem postprodukcja [np. RSMB] nie zastąpi blura wynikającego z ruchu elementu w 3D - i to by się zgadzało - ale myślę że takich miejsc w animacji jest "średnio" dość mało. Żeby podjąć decyzję musisz testować. Koniecznie poczytaj o "pass'ach" i eksporcie kamery i elementów sceny do programu do postprodukcji.
Napisano 29 Lipiec 201014 l Autor Za animatik chciałem sie właśnie zabrać, ale wystąpił problem jak mam zacząć, czy stworzyć cały na jednym pliku czy podzielić jak jest łatwiej.
Napisano 29 Lipiec 201014 l Wydaje mi się, że sam musisz ocenić jak będzie łatwiej. Jeśli sceny mocno się różnią, to trzymanie wszystkiego w jednym pliku nie będzie dobre.
Napisano 29 Lipiec 201014 l Animatik nie musi być nawet robiony w 3d, i nie musi zawierać skończonych modeli - jego rola to odzwierciedlić dynamikę i kompozycję.
Napisano 19 Sierpień 201014 l Autor Pytanie z innej beczki. Zostałem ostatnio zmuszony przez pracodawcę do przełączenia się na V-raya, i zauważyłem tam pare ciekawych presetów w Irradiance map z dopiskiem Animation. W czym jest wygodniej/szybciej/sprawniej, co daje lepsze efekty przy jak najbardziej skróconym czasie na klatkę, Mental Ray czy V-Ray?? I jak odnosi się to do znanego Flickering??
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto