Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

Zwracam się do osób, które mają już za sobą/ w swoim dorobku przynajmniej jedną animację.

Ja mimo iż siedzę już w 3ds maxie ponad 6 lat nie mam na swoim koncie ani jednej animacji, chociaż programem zacząłem się interesować właśnie z tego powodu.

Animację planuję i przygotowuję już bardzo długo. Mam już za sobą storyboard i wymodelowane wszystkie postaci i całą scenę.

 

Chciałbym zapytać osób które mają już jako tako doświadczenie w animacji, w jaki sposób się za to zabrać,a by tracić jak najmniej czasu.

Nie chodzi mi tutaj oczywiście o Render time i ustawienia programu, lecz o organizację pracy czyli:

 

1. Jak ustawiać sobie poszczególne sceny filmu. Wszystko na jednym pliku maxowskim, czy dla każdej sceny jest lepiej utworzyć sobie osobny plik.

 

2. Jeśli chodzi o animację postaci lepiej jest utworzyć rig na bazie Bipeda czy Bones, jeśli tego pierwszego to nastawiać się na freeform animation czy korzystać z footstep animation. (nie chodzi mi tu o złoty środek tylko o wasze odczucia, jak jest sprawniej, szybciej i bardziej komfortowo)

 

3. Rendering oczywiście do formatu .jpg .tiff ale montować je w RAM playerze czy jakimś innym programie, np. z serii Adobe.

 

I takie bardziej techniczne sprawy jaki wybrać filter type, który daje najlepsze efekty w animacji Gauss, Box, Lanczos, MItchell czy Triangle.

 

No i taki mój problem/prośba jako że jest to moja pierwsza animacja, chodzimi o Motion Blura. Jak działa jego funkcje oczywiście rozumiem i znam, ale chodzi mi jak wykorzystać go w animacji, w jakich scenach TRZEBA go zastosować a w jakich nie jest potrzebny.

 

No się trochę rozpisałem.

 

Pozdrawiam!!

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

1. To zależy od sytuacji.

2. Ja polecam CAT. Jak nie CAT, to Biped, a footstep automatic, tylko potem ręcznie poprawiany

3. W RAM Playerze? A co z postprodukją? JPG zdecydowanie odradzam... Są jeszcze TGA, RPF, open EXR, warto poczytać o różnych formatach...

4. Ja zazwyczaj używam Mitchell, ale reguły nie ma... Jeśli chodzi o motion blur, to według mnie zasada jest prosta - używasz tam, gdzie podniesie atrakcyjność i nie zburzy harmonii

Napisano

Nie pisałeś nic o animatiku - przygotowanie takiej surowej animacji z muzyką/dialogami może zaoszczędzić ci wiele pracy później - np. w planowanym kadrze od razu będziesz mógł sobie zakomponować jakieś elementy - od razu też zauważysz że fragment Lokacji nad którą siedziałbyś kilka godzin/dni, w ogóle nie będzie wykorzystany. Będziesz od razu w stanie ocenić na ile dokładne muszą być tekstury w konkretnych miejscach/planach.

 

Co do MBlura - to wiele osób powie ci że czasem postprodukcja [np. RSMB] nie zastąpi blura wynikającego z ruchu elementu w 3D - i to by się zgadzało - ale myślę że takich miejsc w animacji jest "średnio" dość mało. Żeby podjąć decyzję musisz testować.

 

Koniecznie poczytaj o "pass'ach" i eksporcie kamery i elementów sceny do programu do postprodukcji.

Napisano

Wydaje mi się, że sam musisz ocenić jak będzie łatwiej.

Jeśli sceny mocno się różnią, to trzymanie wszystkiego w jednym pliku nie będzie dobre.

Napisano

Animatik nie musi być nawet robiony w 3d, i nie musi zawierać skończonych modeli - jego rola to odzwierciedlić dynamikę i kompozycję.

Napisano

Pytanie z innej beczki. Zostałem ostatnio zmuszony przez pracodawcę do przełączenia się na V-raya, i zauważyłem tam pare ciekawych presetów w Irradiance map z dopiskiem Animation.

 

W czym jest wygodniej/szybciej/sprawniej, co daje lepsze efekty przy jak najbardziej skróconym czasie na klatkę, Mental Ray czy V-Ray?? I jak odnosi się to do znanego Flickering??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności