marcinW Napisano 30 Lipiec 2010 Napisano 30 Lipiec 2010 Witam, zabawiam się takimi rzeczami. Muszę przyznać, że się trochę poirytowałem. Od dłuższego czasu nie czuję żadnych postępów w moich przygodach z 3d. Tutaj np nie mogę uzyskać odbicia na meblach. dlaczego? materiały są raczej takie od których łatwo odbić. domyślam się, że po prostu brakuje czegoś co miałoby się odbijać. jak do tego doprowadzić? bardzo proszę o pomoc, jak doprowadzić tą scenę do jakiegoś ładu. najlepiej w takim ujęciu jak tutaj. 3d max i vray. bardzo chciałbym się czegoś konkretnego nauczyć. z góry dzięki. aha. wszystkie modele moje. materiały też. zresztą pewnie widać, że bez szału. tylko tekstura na kuchence tymczasowa z obrazka z netu.
zolwik Napisano 30 Lipiec 2010 Napisano 30 Lipiec 2010 Przede wszystkim, popracuj nad skalą modeli, niestety trochę te meble są rozjechane. A jak doprowadzić do odbić na meblach? bardzo prosty sposob jest na to.. wymodelować kuchnie w całości razem z jakim kolwiek detalem, lub oświetlić scenę HDR'ką i oczywiście do tego dobre ustawienia - reflection w materiałach mebli/podłogi itp. http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/examples_material.htmmoże się przyda ;) pozdr
marcinW Napisano 30 Lipiec 2010 Autor Napisano 30 Lipiec 2010 no proszę. pomoc z Krakowa ;) ja bym się raczej tą hdrką zainteresował bardziej. próbowałem już ale chyba coś kiepsko ustawiłem bo zamiast się odbijać, po prostu się nałożyła na cała scenę. jeszcze się pobawię. a z linkiem już się zapoznaję. dzięki!
indian Napisano 30 Lipiec 2010 Napisano 30 Lipiec 2010 przede wszystkim potrzebujesz czegoś co będą te mebelki odbijać plejny biały czy cuś, jednym z lepszych rozwiązań jest mapka hdr. pozdro.
marcinW Napisano 30 Lipiec 2010 Autor Napisano 30 Lipiec 2010 dzięki za podpowiedź. no więc zaglądam do tego hdri. zrobiłem sobie ćwiczenie - takie jak na obrazku z teapotem i kulkami, i później to samo na mojej scenie. jak widać bez skutku. co prawda zlewozmywak i bateria jakoś odbijają, ale szafki nadal nic. domyślam się, że kłopot z materiałem. Czy znacie jakiś przepis na dobry materiał? np podłoga nie powinna odbijać, a odbija. nie chwytam trochę. no tak czy inaczej najważniejsze te szafki. na odbiciu na nich najbardziej mi zależy, bo tego najbardziej nie ogarniam jak to zrobić. proszę o podpowiedzi. EDIT: oczywiście wiem, że te dwa ostatnie są za ciemne, po prostu skupiam się na odbiciu. ten drugi obrazek chyba ok (nie licząc odbić) ale znowu robią się plamy na ścianie.
marcinW Napisano 31 Lipiec 2010 Autor Napisano 31 Lipiec 2010 (edytowane) hm. może chociaż wskazówka, w którą stronę patrzeć? o czym poczytać? co poćwiczyć? EDIT: postanowiłem dodać elementy na resztę ścian. powinno to dać redę. tylko pytanie - domyślam się, że takie odbicia będą niewyraźne z racji odległości tych dodanych elementów od szafek. gdzie mogę ustawić "ostrość" takich odbić? nie mogę ustawić dodatkowych elementów za blisko ponieważ nie chcę na scenie więcej elementów. Edytowane 31 Lipiec 2010 przez marcinW
terenas Napisano 31 Lipiec 2010 Napisano 31 Lipiec 2010 wymodeluj, odznacz w opcjach zrobionych obiektów "visible in rendering" ale zostaw affect reflections itd. wtedy mozesz je miec i 5cm od tego co chcesz pokazac
marcinW Napisano 31 Lipiec 2010 Autor Napisano 31 Lipiec 2010 super. to może być dobre. zaraz po pracy będę próbował. dzięki
Tweester Napisano 31 Lipiec 2010 Napisano 31 Lipiec 2010 Zrób okno nad kranem. Będzie ciekawszy kadr obojętnie od tego czy robisz to dla siebie czy na wizkę.
marcinW Napisano 31 Lipiec 2010 Autor Napisano 31 Lipiec 2010 dobry pomysł. myślę, że później faktycznie dorobię. ale najpierw te odbicia :)
marcinW Napisano 31 Lipiec 2010 Autor Napisano 31 Lipiec 2010 Tak to wygląda. co dalej? domyślam się, że największa lipa teraz to dobranie dobrej mapy hdr? a jeśli zakończę pomieszczenie po drugiej stronie to nie zakryję światła z hdrki? no i te plamy na ścianie. skąd są? albo może jak się ich pozbyć? a rozwalone uchwyty szafek? czy to wina materiału? z góry dzięki za kolejne podpowiedzi.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się