Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, zabawiam się takimi rzeczami. Muszę przyznać, że się trochę poirytowałem. Od dłuższego czasu nie czuję żadnych postępów w moich przygodach z 3d. Tutaj np nie mogę uzyskać odbicia na meblach. dlaczego? materiały są raczej takie od których łatwo odbić. domyślam się, że po prostu brakuje czegoś co miałoby się odbijać. jak do tego doprowadzić? bardzo proszę o pomoc, jak doprowadzić tą scenę do jakiegoś ładu. najlepiej w takim ujęciu jak tutaj. 3d max i vray. bardzo chciałbym się czegoś konkretnego nauczyć. z góry dzięki. aha. wszystkie modele moje. materiały też. zresztą pewnie widać, że bez szału. tylko tekstura na kuchence tymczasowa z obrazka z netu.

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Przede wszystkim, popracuj nad skalą modeli, niestety trochę te meble są rozjechane.

 

A jak doprowadzić do odbić na meblach? bardzo prosty sposob jest na to.. wymodelować kuchnie w całości razem z jakim kolwiek detalem, lub oświetlić scenę HDR'ką i oczywiście do tego dobre ustawienia - reflection w materiałach mebli/podłogi itp.

 

 

http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/examples_material.htmmoże się przyda ;)

 

pozdr

Napisano

no proszę. pomoc z Krakowa ;) ja bym się raczej tą hdrką zainteresował bardziej. próbowałem już ale chyba coś kiepsko ustawiłem bo zamiast się odbijać, po prostu się nałożyła na cała scenę. jeszcze się pobawię. a z linkiem już się zapoznaję. dzięki!

Napisano

przede wszystkim potrzebujesz czegoś co będą te mebelki odbijać plejny biały czy cuś, jednym z lepszych rozwiązań jest mapka hdr.

pozdro.

Napisano

dzięki za podpowiedź. no więc zaglądam do tego hdri. zrobiłem sobie ćwiczenie - takie jak na obrazku z teapotem i kulkami, i później to samo na mojej scenie. jak widać bez skutku. co prawda zlewozmywak i bateria jakoś odbijają, ale szafki nadal nic. domyślam się, że kłopot z materiałem. Czy znacie jakiś przepis na dobry materiał? np podłoga nie powinna odbijać, a odbija. nie chwytam trochę. no tak czy inaczej najważniejsze te szafki. na odbiciu na nich najbardziej mi zależy, bo tego najbardziej nie ogarniam jak to zrobić. proszę o podpowiedzi.

 

EDIT: oczywiście wiem, że te dwa ostatnie są za ciemne, po prostu skupiam się na odbiciu. ten drugi obrazek chyba ok (nie licząc odbić) ale znowu robią się plamy na ścianie.

Napisano (edytowane)

hm. może chociaż wskazówka, w którą stronę patrzeć? o czym poczytać? co poćwiczyć?

 

EDIT: postanowiłem dodać elementy na resztę ścian. powinno to dać redę. tylko pytanie - domyślam się, że takie odbicia będą niewyraźne z racji odległości tych dodanych elementów od szafek. gdzie mogę ustawić "ostrość" takich odbić? nie mogę ustawić dodatkowych elementów za blisko ponieważ nie chcę na scenie więcej elementów.

Edytowane przez marcinW
Napisano

wymodeluj, odznacz w opcjach zrobionych obiektów "visible in rendering" ale zostaw affect reflections itd. wtedy mozesz je miec i 5cm od tego co chcesz pokazac

Napisano

Tak to wygląda. co dalej? domyślam się, że największa lipa teraz to dobranie dobrej mapy hdr? a jeśli zakończę pomieszczenie po drugiej stronie to nie zakryję światła z hdrki? no i te plamy na ścianie. skąd są? albo może jak się ich pozbyć? a rozwalone uchwyty szafek? czy to wina materiału? z góry dzięki za kolejne podpowiedzi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności