Levus Napisano 3 Sierpień 2010 Napisano 3 Sierpień 2010 Witam! Chciałbym zaczerpnąć porady jaki soft pociągnie compo na klatkach 2k, do 10 passów/layerów na klatkę + efekty. Czy Autodesk Composite/Toxic z maxa 2010 jest w stanie? (pytam, jako że jest w pakiecie maxa i nie stanowiłby dodatkowych wydatków) Czy bezwzględnie trzeba zastanowić się nad Nuke'em (lepsza cena), Fusion'em(drogi bardzo)? Sprzetowo myślałem o mocnym i7 z dużą ilością RAM na dwóch dyskach SSD w raidzie. I jaka karta graficzna, czy mocny geforce wystarczy? Jeśli ktoś ma ochotę się wypowiedzieć, zapraszam!
ttaaddeekk Napisano 3 Sierpień 2010 Napisano 3 Sierpień 2010 bezwzględnie trzeba zastanowić się nad Nuke'em :) jest szybki jak cholera nawet przy compo 4k, no i 32bitowy colorspace daje rade
Gość User190 Napisano 3 Sierpień 2010 Napisano 3 Sierpień 2010 Nuke naprawdę daje radę. Ostatnio walczyłem w nim na materiale z 4k i śmigał aż miło (nie licząc wąskiego gardła w postaci wolnej macierzy). Oczywiście nie jest to online, ale w tej chwili to chyba jedyna słuszna droga. Maszynka na której to hulało to ośmiordzeniowy dell workstation z 24gb ramu i quadro, więc pewnie będziesz musiał zainwestować nieco w sprzęt i definitywnie nie żałuj pieniędzy na RAM. 16GB to za mało. Nie wiem ile z tego liczone jest na karcie, ale podejrzewam, ze niewiele. Na moim domowym kompie z 8GB RAMU i radku 4750 z 1GB też dało się pracować, nie było dużego spowolnienia, ale mała ilość pamięci dawała się we znaki, bo Nuke ładuje wszystko do pamięci. PS. Composite jest bardzo fajny i wydawał się też dość szybki, ale nie ma tylu narzędzi, co Nuke. Jeśli więc nie potrzebujesz zaawansowanych opcji, spróbuj zacząć z Compositem.. jak czegoś będzie brakowało, to kup Nuke'a.
Levus Napisano 3 Sierpień 2010 Autor Napisano 3 Sierpień 2010 Dzięki za odpowiedzi! (nie licząc wąskiego gardła w postaci wolnej macierzy). Co to znaczy? Ok, to sprawdze najpier Composite, nie wiem szczerze mówiąc ile i jakich fukcji będę potrzebował, raczej chodzi o pociągnięcie compo z wyrenderowanych passów, czyli głównie blending warst z maskami. Ram jak najbardziej, quadro odpada raczej ze względu na cenę. A jak z dyskami ssd?
Gość User190 Napisano 3 Sierpień 2010 Napisano 3 Sierpień 2010 Nie orientuję się jak z dyskami. Nie bardzo też mogę pisać o szczegółach technicznych - po prostu macierz nie była zoptymalizowana pod pracę z przesyłaniem takich ilości informacji i nie dawała rady. Na innej konfiguracji, która była zrobiona do testów później przy prostych operacjach praca była prawie realtime'owa. Myślę, że do prostego składania warstw Composite zupełnie wystarcza. Bawiłem się nim ze dwa wieczory, żeby zobaczyć co potrafi i bardzo dawał radę - to taki okrojony, offline'owy Flame ;)
SYmek Napisano 3 Sierpień 2010 Napisano 3 Sierpień 2010 ...bo Nuke ładuje wszystko do pamięci. Nuke nie ładuje do pamięci niczego co nie jest aktualnie wyświetlanie w viewerze.... oczywiście robi cache poprzednich klatek, ale to tyle... przy 4K w 32bitach na kanał może być tego sporo, ale samo drzewo i nody nie siedzą w ramie. Taka jest specyfika tego softu, że wszystko cachowanie jest na dysk, dlatego właśnie nie jest zbyt interaktywny. Łatwo to sprawdzić renderując coś z linii poleceń, choćbyś miał setkę warstw, Nuke zajmie ~200MB. ..no chyba, że nie pracujesz na scanlinowych plikach, wtedy może więcej. pozdr., skk. 1
Gość User190 Napisano 3 Sierpień 2010 Napisano 3 Sierpień 2010 Nuke nie ładuje do pamięci niczego co nie jest aktualnie wyświetlanie w viewerze.... oczywiście robi cache poprzednich klatek, ale to tyle... przy 4K w 32bitach na kanał może być tego sporo, ale samo drzewo i nody nie siedzą w ramie. O to właściwie mi chodziło, pisząc, że ładuje wszystko ;) Niestety przy 4k 8GB RAM kończy się po kilkudziesięciu klatkach, więc komfort pracy jest nikły - dlatego mocno podkreślam konieczność posiadania dużej jego ilości przy pracy w nuczkiem. Symku, a orientujesz się może czy, a jeśli tak to w jaki sposób jest wykorzystywana w Nuke'u karta graficzna?
SYmek Napisano 4 Sierpień 2010 Napisano 4 Sierpień 2010 O ile wiem, w tej chwili tylko viewer używa karty. Natomiast TheFoundry pokazało w tym roku w Sztutgarcie i na Siggraphie pierwsze przymiarki do całego enginu na GPU (Blink): http://features.cgsociety.org/story_custom.php?story_id=5776
Gość User190 Napisano 4 Sierpień 2010 Napisano 4 Sierpień 2010 To akurat widziałem - szacun za koncept. Ciekawy tylko jestem, czy taka multi wykonywalność nie będzie miała wpływu na szybkość działania. Btw. swoją drogą Furnace'owe pluginy mogły by używać GPU, bo tam sporo optical flow jest z tego, co widziałem, a ostatnio wszyscy to na GPU ładują i w testach wychodzi szybciej.
SYmek Napisano 4 Sierpień 2010 Napisano 4 Sierpień 2010 Co nagle, to po diable ;). Wszystkie operatory Nuke'a, muszą się wykonywać zarówno na stacji, jak i na farmie. Nie każda farma ma gpu. To musi być uniwersalny system.
Levus Napisano 5 Sierpień 2010 Autor Napisano 5 Sierpień 2010 Dzięki panowie za pomoc, potestuje Composite i Nuka zatem! pozdrawiam!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się